Eli Trefall

Tlf: 55 55 92 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eli Trefall er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Eli Trefall

Byttet lege

nektet å gi ut sykemelding. Sier: det er folk som har det verre, du klarer det der.
Jeg ble rett og slett ikke hørt av hun, hun tror heller ikke at folk ikke opplever smerte forskjellig, det er likt for alle. Legetimen følte jeg egentlig bare var pengesluk. Fikk absolutt ingenting igjen for det.

Positiv opplevelse å gå til henne

Eli har en hyggelig tone, og gjør grundige undersøkelser.
Hun ser hele mennesket.
JEg har bare godt å si om henne.

Effektiv, grundig og menneskelig

Min familie har hatt Dr. Trefall som fastlege siden 2005, og jeg har hele veien opplevd henne som en ualminnelig løsningsorientert lege. Hun siler fort ut alt uvesentlig "bla-bla", og går rett til problemets kjerne. Og som flere andre har nevnt, nøler hun ikke med å henvise til relevant spesialist hvis hun mener at pasienten er best tjent med det.

Da vi etter hvert fikk barn, viste det seg at hun hadde et godt lag med de små også. Hun er flink å avlede og lynkjapp til å sjekke det som må sjekkes. Ungene skjønner knapt at de er blitt undersøkt.

Og det er heller ikke noe minus at hun har masse humor, og ikke tar seg selv høytidelig!

dr. Eli er veldig god

jeg har hatt en del både fysiske og psykiske problemer de siste årene.

Dr. Eli lytter alltid tålmodig og jeg føler meg trygg hos henne.

Hun virker dyktig fagllg og har en veldig bra holdning til oss som er litt opp i årene.

kan anbefales på det varmeste

Enestående

Det er et par år siden jeg hadde Eli som fastlege da jeg flyttet til en annen by, men hvor jeg savner henne. Ingen kan måle seg med henne. Hun fulgte meg opp i hele svangerskapet med mitt første barn, og jeg følte meg veldig trygg og ivaretatt av henne. Hun tar deg på alvor, og nøler ikke med å henvise deg videre til spesialist dersom hun mener at det er nødvendig. Hun er veldig ærlig, noe som jeg absolutt ser på som en god kvalitet.

Ein særs dyktig lege!

Eg har særs gode erfaringar med Eli Trefall som lege. Trefall er fagleg dyktig, god på kommunikasjon og tilgjengeleg.

Super!

Beste legen ever!!😊
Hun lytter, tar seg tid, forklarer, er faglig meget dyktig! Hun får pasienten til å føle seg trygg.

Den beste legen en kan tenke seg.

Hun er dyktig i sin utførelse av sitt yrke. Lyttende og ikke redd for å sende pasienten videre til spesialister. Og dette syns jeg er betryggende.

En fantastisk lege

Har bare positive erfaringer med legebesøk. Hun har god tid og gir god informasjon.

Når det gjelder timebestilling og fornyelse av resepter kan alt gjøres på nett så slipper man å sitte i telefonkø eller betale for en time når man bare skal ha en ny resept.

Fantastisk Lege

Jeg og resten har vært hos Eli trefall i mange år. Hun tar seg alltid tid til å høre på deg, derfor det kan være ventetid. Meget sympatisk, ærlig og ikke minst empatisk.. Hun ser det rett i øynene og god menneskekjenner. Om man sier ting som det er tar hun deg virkelig på alvor. En lege du kan stole hundre prosten på. Og om du ringer og det haster hjelper helsetorget deg alltid. Hun erheller ikke en som kaster medisin etter deg ..
Kunne ikke fått en bedre lege!!

Den aller beste legen jeg har hatt!!

Selv om jeg har flere leger i nær familie, så trenger jeg noen gang et tips uten å involvere dem. Før Eli Trefall hadde jeg en annen lege som jeg gikk til, han var jeg ikke så fornøyd med, da det var mange upresise råd og laaang ventetid. Jeg kom til Eli helt tilfeldig, jeg trengte en lege som holdt til sentralt og hadde plass.
Men etter at jeg begynte å gå til henne, så har jeg vært meget fornøyd!
Hun er en dyktig og erfaren lege med glimt i øyet. Jeg liker at hun sier ting direkte sånt som hun mener det og hvis hun er usikker så viderehenviser hun uten å nøle. Hun tar også kontakt mellom konsultasjoner om det er noe hun lurer på, og jeg føler meg godt ivaretatt og passet på. Når jeg får barn håper jeg inderlig at de også får plass hos henne!

Ingen over ingen under osv...

Eli er en dyktig og god lege Sån r det med den saken:-)gleder meg til å treffe henne på slutten av dagen:-)

Misfornøyd

Legens forbedringspotensiale:

Selvforståelse: vet hun hvordan hun blir oppfattet?
Som lege bør man være såpass reflektert at man vet hvordan andre blir påvirket når det gjelder fremtoning, språkbrukt, kroppsspråk og generell adferd.
Pasientforståelse: Kjempeutfordring.
Sympatisk og empatisk evne: Kjempeutfordring.
Kommunikasjon: Vesentlig for å kunne sitte i sin stilling, her er nivået under hva som forventes av en lege.

Helhetsinntrykk: Misfornøyd.
Avgjørelse: Bytter lege.

Råd: Det er pasienten som er viktig. Ikke lønnen.

Eli Trefall reddet meg.

Leser noen av "anmeldelsene" under og lurer på om det er samme Eli vi snakker om. Mulig jeg bare er kjempeheldig og at hun liker meg veldig godt. Men hun reddet meg i en forferdelig vanskelig tid, og kunne gi meg en fornuftig diagnose der alle andre leger (tidligere fastlege, Volvat) kun kastet resepter på antidepressiva etter meg.

Det føles som om hun trakk en gigantisk torn ut av poten min, og jeg er evig takknemlig.

Har byttet lege!

Veldig dårlig opplevelse med denne legen og har etter fem år innsett at jeg må bytte lege, da jeg etter hvert besøk hos Trefall bare føler meg verre. Hun ser deg ikke inn i øynene, virker empatiløs og arrogant, jeg føler ikke at hun tar meg på alvor. Ofte tar hun andre telefoner midt i timen min og snakker om andre pasienter foran meg, som om jeg ikke er tilstede. Hun bruker mye "fagspråk" uten å forklare seg. Hun utfører det jeg ber henne om (undersøker, tar prøver, skriver sykemelding, osv.) men ikke uten at jeg føler jeg har gjort noe "galt" fordi jeg er syk! Også vanskelig å få time og mye venting. Det eneste som er positivt er at legekontoret ligger sentralt til.

Praktisk, løsningsorientert og hjelpsom lege!

Som mor til snart tre barn er det en stor trygghet å ha Eli Trefall som fastlege! Er barna syke kan jeg ringe samme morgen å få time. Hun tar ALLTID meg og mine barn på alvor!
Første gangen mitt første barn hadde øyebetennelse tok hun seg god tid og forklarte praktiske måter jeg kunne gi medisinen på (ikke lett å få dråper inn på et lite øye som knipes igjen når man av og til bare er en voksen tilstede).
Jeg har jo alltid en god grunn for å oppsøke lege, og når jeg kort forklarer de medisinske problemene jeg har med, så sjekker hun alltid alt som er relevant for sykdommen!
Hun gir medisin og sykemelding når det er grunnlag for det, og gir gode råd og veiledning når det ikke blir ansett som nødvendig med medisin og sykemelding.

Jeg har stolt på hennes vurderinger i mange år, og fortsetter med det!

Lite empatisk lege

Jeg var hos denne legen for noe jeg var svært bekymret for. Fikk dårlig behandling, samt at hun var arrogant. Hun brukte i tillegg språk som: "dersom .... skjer blir det bare lapskaus". Dette er upassende språk da jeg som pasient var bekymret og redd fra før. Jeg fikk en privat henvisning utenfor legekontoret, og da virket hun fornærmet. Jeg har byttet fastlege.

Arrogant lege

Hun virker nedlatende i sin kommunikasjon, og ikke spesielt interessert i å lytte. Fikk en dårlig opplevelse i forhold til min fastlege på Helsetorget

Alltid dårlig tid og mangler empati

Det tar som regel mist 5 uker å få time hos denne legen, og når du endelig får time må du regne med å vente lenge på venterommet.
Når du først kommer inn møter du en lite imøtekommende lege som dessverre ikke tar seg tid til å lytte. Hun er ikke spesielt interessert i å løse problemet og det kan virke som hun mangler empati.

Arrogant lege

Jeg har hatt denne legen som fastlege i flere år, men valgte å skifte. Årsaken til dette er at min opplevelse av legen er at hun er veldig arrogant. Hun ser ikke pasienten, hun lytter ikke til det pasienten har å si og hun følger ikke opp avtaler. I tillegg må man som regel vente veldig lenge på legekontoret, før en kommer inn til legen. Dette er bare noen av årsakene til at jeg valgte å skifte fastlege.