Aksel Tveråmo

Dr. Aksel Tveråmo AS
Nesttunveien 109 5221 Nesttun
Aksel Tveråmo er en av 237 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Aksel Tveråmo

Dyktig og grundig lege med god kompetanse

Jeg hadde Dr. Tveråmo som lege i knappe 2 år, men måtte bytte da jeg flyttet til Oslo.
De gangene jeg var hos Dr. Tveråmo ble jeg møtt av en lege som var imøtekommende og interessert. Han resonnerer åpent og stiller adekvate spørsmål underveis i undersøkelsen.
Jeg oppfatter ham som meget grundig.

Det kan nevnes at jeg tidligere hadde en fastlege som var urologspesialist. Han var det umulig å kommunisere med..
Dr. Tveråmo tok derimot mine plager på alvor og henviste meg til urolog. Dette var i "grevens tid", og hadde han ikke gjort det, så kunne jeg ha fått alvorlige komplikasjoner, i følge urologen.

Dr. Tveråmo fremstår som en lege som kaller en spade for en spade. Det passer ikke alle, og tåler man ikke en lege som stiller spørsmål, så bør man gå et annet sted.

For min egen del vil jeg nok en gang velge Dr. Tveråmo om jeg flytter tilbake til Bergen i fremtiden.

Jeg liker også at legen håndhilser, som en annen også har kommentert. Det er ryddig og ordentlig på venteværelset og kontoret, og legen har vært ganske presis de gangene jeg har vært der.

Legesekretæren er blid og imøtekommende, både på telefonen og på legekontoret.

"Typisk" lege

Fremstår som nedlatende, har dårlige lytteevner, gav meg en følelse av å være dum. Ubehagelig lege. Tilsynelatende blid men hoven og sterk ovenfra og ned-holdning.

Takk For Samværet...

Har hatt Mr. Tveråmo som fastlege siden 2007/08 og har stort sett fått god oppfølging med de problemene jeg har vært der for, men man får aldri spørsmål om hvordan det gikk med det forrige tilfellet som man var inne for. Har aldri opplevd noen andre fastleger som tar seg tid til det heller, noe som de absolutt burde og ikke bare tenke penger hele tiden.

Har gått der jevnlig og tatt blodprøver opp gjennom årene og dermed ikke behøvd og snakke med Mr. Tveråmo i det hele tatt, men hvis man er så uheldig og prøve og få svar på et enkelt lite spørsmål som har med sykdommen min og gjøre når han likevel ikke har pasienter inne hos seg og døren inn til kontoret hans står åpen, (selvfølgelig ikke hver gang man er der), blir man møtt med denne setningen: "Skal du inn til meg, koster det penger...." Dette har jeg blitt møtt med en del ganger og lurer på hva i all verden er det som er i veien med fyren? Det har jo da resultert i at jeg har gått derfra med uforrettet sak. Jeg mener ikke at man ikke skal betale for seg, men det trenger ikke være penger innblandet i alt man gjør og sier...

Uansett, etter og ha hørt denne nedlatende setningen et par ganger, var det på tide og si takk for seg...

Best Doctor

He is friendly. Give good explanation about the illness. Good communication skills and speaks in English. As for non Norwegian speaker, I never had problem with doctor in communicating.

Dr. Tveråmo er uten tvil en dyktig lege.

Har hatt han som fastlege i ca. 8 år og alltid fått riktig og god behandling.

Han lytter alltid, tar seg god tid og gir alltid god hjelp.
Han har stor kunnskap om medisin og forklarer godt om sykdom og plager.

For meg har han alltid ytt den beste hjelp.
Han er hyggelig, smilende og håndhilser alltid.

Aldri opplevd å vente lenge på time.
Legekontoret m/sekretær er uten tvil det/de beste jeg har vært hos.