Aksel Tveråmo

Tlf: 55 22 95 82 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Aksel Tveråmo er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Aksel Tveråmo

Uprofesjonell

Denne legen er frekk, nedlatende og har svært dårlige sosiale egenskaper. Snakker ofte om ting som er lite relevant iforhold til legebesøket. Og har subjektive formeninger som en lege bør holde seg for god for. Min anbefaling er og holde seg unna dr. Aksel Tveråmo.

Helt elendig

En direkte ufin og dårlig lege i møte med han på legevakten.. Mindre service skal man lete lenge etter. Vedkommende var faktisk uhøflig..

Dyktig og grundig lege med god kompetanse

Jeg hadde Dr. Tveråmo som lege i knappe 2 år, men måtte bytte da jeg flyttet til Oslo.
De gangene jeg var hos Dr. Tveråmo ble jeg møtt av en lege som var imøtekommende og interessert. Han resonnerer åpent og stiller adekvate spørsmål underveis i undersøkelsen.
Jeg oppfatter ham som meget grundig.

Det kan nevnes at jeg tidligere hadde en fastlege som var urologspesialist. Han var det umulig å kommunisere med..
Dr. Tveråmo tok derimot mine plager på alvor og henviste meg til urolog. Dette var i "grevens tid", og hadde han ikke gjort det, så kunne jeg ha fått alvorlige komplikasjoner, i følge urologen.

Dr. Tveråmo fremstår som en lege som kaller en spade for en spade. Det passer ikke alle, og tåler man ikke en lege som stiller spørsmål, så bør man gå et annet sted.

For min egen del vil jeg nok en gang velge Dr. Tveråmo om jeg flytter tilbake til Bergen i fremtiden.

Jeg liker også at legen håndhilser, som en annen også har kommentert. Det er ryddig og ordentlig på venteværelset og kontoret, og legen har vært ganske presis de gangene jeg har vært der.

Legesekretæren er blid og imøtekommende, både på telefonen og på legekontoret.

"Typisk" lege

Fremstår som nedlatende, har dårlige lytteevner, gav meg en følelse av å være dum. Ubehagelig lege. Tilsynelatende blid men hoven og sterk ovenfra og ned-holdning.

Takk For Samværet...

Har hatt Mr. Tveråmo som fastlege siden 2007/08 og har stort sett fått god oppfølging med de problemene jeg har vært der for, men man får aldri spørsmål om hvordan det gikk med det forrige tilfellet som man var inne for. Har aldri opplevd noen andre fastleger som tar seg tid til det heller, noe som de absolutt burde og ikke bare tenke penger hele tiden.

Har gått der jevnlig og tatt blodprøver opp gjennom årene og dermed ikke behøvd og snakke med Mr. Tveråmo i det hele tatt, men hvis man er så uheldig og prøve og få svar på et enkelt lite spørsmål som har med sykdommen min og gjøre når han likevel ikke har pasienter inne hos seg og døren inn til kontoret hans står åpen, (selvfølgelig ikke hver gang man er der), blir man møtt med denne setningen: "Skal du inn til meg, koster det penger...." Dette har jeg blitt møtt med en del ganger og lurer på hva i all verden er det som er i veien med fyren? Det har jo da resultert i at jeg har gått derfra med uforrettet sak. Jeg mener ikke at man ikke skal betale for seg, men det trenger ikke være penger innblandet i alt man gjør og sier...

Uansett, etter og ha hørt denne nedlatende setningen et par ganger, var det på tide og si takk for seg...

Best Doctor

He is friendly. Give good explanation about the illness. Good communication skills and speaks in English. As for non Norwegian speaker, I never had problem with doctor in communicating.

Dr. Tveråmo er uten tvil en dyktig lege.

Har hatt han som fastlege i ca. 8 år og alltid fått riktig og god behandling.

Han lytter alltid, tar seg god tid og gir alltid god hjelp.
Han har stor kunnskap om medisin og forklarer godt om sykdom og plager.

For meg har han alltid ytt den beste hjelp.
Han er hyggelig, smilende og håndhilser alltid.

Aldri opplevd å vente lenge på time.
Legekontoret m/sekretær er uten tvil det/de beste jeg har vært hos.

Flink lege og opptatt av pasientene.

Har hjulpet meg mye med diverse sykdommer. Kreft, svineinfluensa, og kols. Når jeg ikke klarte å jobbe lenger etter over 40 år i arbeidslivet Pga kols, så var han til god hjelp også med det.

Alt i alt en veldig flink, og hyggelig lege. Jeg har intet negativt å si om denne legen. I tillegg, så går det greit å bestille time, med hurtig tilbakemelding, og kommer til fort når det er nødvendig.

Utilgjengelig og vanskelig å komme til

Vanskeligt å bestille time. Sist jeg var heldig og kom til måtte jeg vente i en uke på time med pågående lungebetennelse. Dårlig oppfølging når legen ikke er tilstede.

Utrolig bra oppfølging!

Legen er hele familens fastlege. Da min mor ble alvorlig syk så gav han en utrolig oppfølging. Han sendte henne til Haukeland som sendte henne ut igjen. Han gav seg ikke og gikk på for at hun skulle få de undersøkelsene som trengtes. Han var med henne hele veien fra hun ble syk til hun døde. Det var en trygghet både for henne og for familien!

Bruker ham som fastlege selv og føler jeg kommer raskt til og blir alltid møtt av en smilende og imøtekommende legesekretær.

Oppfatter ham som ærlig og en som som er opptatt av pasientene.

En dyktig lege

Er veldig fornøyd med min fastlege. Tar seg alltid god tid til å lytte til mine problemer og undersøker meg grundig . Han tar seg god tid, til å forklare hva som er årsaken til min plage. Syntes det er positivt at legen tar seg tid til å forklare. Kan anbefale denne legen på det varmeste.

En god lege

Meget fornøyd:

Tilgjengelighet: -Uten unntak har jeg hver gang fått kontakt med legekontoret, ca 10 ganger. Dette skiller seg fra andre fastleger jeg har hatt.

-Legen er høflig og lyttende.

-Han synes å vite hva han gjør, og har med undertegnede utført det jeg ser som en god behandling.

-Legen er kommuniserende på den måten at han "tenker høyt" og går gjennom hva han har undersøkt, sett vurdert og konkludert. Han er kommuniserende i hva pasienten forstår og tenker om det.

Undertegnede: mann 49 år

En lege som kan ivareta både fysiske og psykiske vansker

Vi som familie har hatt Tveråmo som fastlege over tid og gjennom alvorlig problematikk som hjerneskade etter fall for min da 19 års gammel sønn. Han var i denne situasjonen faglig oppdatert og hadde god kommunikasjon med Haukeland Sykehus. Han identifiserte også problematikk i dette tilfelle som ikke bel oppfanget av HUS. Min 16 års gamle sønn har også følt seg godt ivaretatt og vil ofte til legen bzre for å fortelle noe.Vedrørende meg selv har det vært en god oppfølgning på div plager. Han kan tiltider være litt direkte og kalle en spade for en spade men det har ihvertfall hatt god virkning på meg og min helse

Anbfales til de som virkelig vil ha hjelp av en fagperson

Legen burde endre stilling

Jeg hadde Tveråmo som fastlege i 2 år og har vært innom i to tilfeller

1.) Første gang var en time med min datter på da 1,5 som hadde hatt omgangsyke i 9 dager og som virkelig begynte å se litt magert ut. "Hva vil du at jeg gjør, sånnt går over av seg selv" var den empatiske diagnosen som legen kom med. Kanskje helt sant, men det følte som om jeg forstyrte han med min time. Hva med en "bedre en sjekk for mye enn en for liten og god bedring" og noen gode råd for hva man kan gjøre selv?

2.) Men ok alle kan ha en dårlig dag, så jeg byttet ikke da. Andre gangen var i forbindelse med svangerskap. Der gjorde jeg tabben å fortelle han bli og glad at jeg hadde vært på tidlig ultralyd dagen før og at alt var greit 5 fingre og alt. Det var nok for legen til å konkludere at jeg var en overbekymret type. Jeg vet ikke om han var fornærmet fordi jeg hadde gått til en privat lege for dette, men det var umulig å endre meningen hans. Jeg har hatt en litt langvarig fødsel første gangen og måtte bli satt i gang. Svangerskapet ellers var helt ukomplisert og avslappet. Men i følge denne eksperten var det "min feil" at det gikk så treg sist, fordi "da hadde jeg sikkert også lest så mye". (Han var forresten ikke min lege den gangen). Det var nokså sårende og upassende å si, nettopp fordi det er ikke så mye valg når man ligger der på sykehuset og vente til naturen går sin gang.

Noen andre utsagn:
-"Er du en sånn som leser mye?"
- "Du bør slutte med det(lese) fordi, folk blir helt stresset av det."
-" Du bør ikke stille så mange spørsmål, fokuser heller på å handle babyklær."

Grunn 1 til at jeg byttet lege:
Når du føler deg forhåndsdømt som en overbekymret hypokonder når man kommer innom 1 gang på 2 år.

Grunn 2
Når til og med den dyktige sekretæren føler behov for å unnskylde de frekke merknadene og legge til at han innerst inne er en bra lege er det vel på tide å bytte lege. Man går til en lege når man føler seg dårlig og bli bedre, det er vel ingen grunn til å føle seg enda dårligere når man kommer fra timen.

Min ideele lege bør være flink på mennesker for å kunne diagnostisere og flink på medisin for å kunne velge riktig behandling. Del 1 blir veldig vanskelig når man ikke hører på patientene og nedbryter dem sånn som så mange her på siden beskriver. Og det hjelper det vel lite med å kunne medisin når patientene er vettskremt om de blir hørt i det hele tatt.

Har tid til hele familien

Han har god tid til oss alle sammen. 2 voksne og 2 barn. Det er ikke problem med å få haste time samme dag eller dagen etter. Får time etter max 2 dager etter at jeg har bestilt time. Ungene våre har fått time på dagen når vi har hatt behov for det. Det jeg liker beste er at han ikke kaster medisin etter meg, men lar naturen få mulighet til å ordne opp hvis det er det beste løsningen. Og han henviser videre fort hvis det er behov for det.

Kontor damen er den beste i verden =)

Glad jeg har skiftet fastlege!!!!!

Axel Tveråmo som fastlege fungerer dårlig.Angrer bittert på at valget ble denne legen da jeg valgte lege.
Grunnen er:
- arrogant
- liten oppfølging
- litt usikker på om alt blir notert i journalen
- skiftende humør
- sier ikke et ord
- lurer litt på om legen ikke liker eldre mennesker?
- Beklager til legesekretæren, du er imøtekommende, hyggelig og god kompetanse.

Meget vekslende og uforutsigbart humør.

Enkelte ganger har dr. Aksel vært en hyggelig lege, som man kan prate helt greit med, om hva det gjelder.

Andre ganger har han dessverre vært svært ubehagelig; arrogant, usaklig, belærende, fordomsfull og nedbrytende i sin behandling av meg.
En legetime skal ikke føles som føles som et kryssforhør for å si det sånn.

Synd at dette svingte såpass mye.

Etterhvert var jeg ikke tilfreds med den medisinske oppfølgingen, og fant meg da ny fastlege.
Jeg kunne nok med fordel byttet tidligere.

Den verste legen jeg har møtt!

Arrogant og manglet empati. Kunne ikke lytte og kom med støtende bemerkninger. Manglet kompetanse på psykisk syke og traumatiserte. Kom med oppimot rasistiske utsagn og lot ikke tolken få oversette til pasienten. Et uhyggelig møte! Må gi null på samlet vurdering

Frekk og ikke forståelsesfull lege

Var hos han da han var vikar for min fastlege. Virket som verdensmester, lyttet ikke på hva jeg selv hadde å si, når jeg skulle prøve å beskrive hva jeg tenkte det kunne være utfra min erfaring (hadde samme symptomene tidligere), sa at om det var jeg som var lege eller om det var han. Hvis det ikke var jeg, så skulle jeg bare holde stilt slik at han fikk gjøre det han skulle gjøre. Alt var sagt på en veldig nedlatende måte.
Følte virkelig meg veldig "liten" og "ubetydelig" når jeg var ferdig med besøket.

Styr unna denne legen!!

Blir møtt på en dårlig måte. Han kan være uforskammet og frekk. Kommer med innspill og utbroderinger som ikke har noe med diagnose/problemstilling å gjøre. Virker ikke oppdatert på journalen. Lite oppmuntinger og svartmaler på en måte mer enn nødvendig. Vage svar på spørsmål. Har mistet tilliten til denne legen! Kontordamen er hyggelig og imøtekommende. Systemet for timebestilling er bra.