Torhild Elisabeth Urø

Loddefjord Legesenter

2004

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Loddefjord Legesenter
Lyderhornsveien 353 Iskanten Pb 85 5881 Bergen
Torhild Elisabeth Urø er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Torhild Elisabeth Urø

Imøtekommende lege.

Legen er imøtekommende og vennlig.
Hun kan bli bedre på å ta seg tid til pasienten, der jeg
ofte opplever at hun har dårlig tid og jeg ikke får sagt/sjekket
alt jeg kommer inn for. Det er også lang ventetid før man får bestilt legetime hos henne. Jeg ønsker og planlegger å bytte fastlege.

Det er så godt når du føler deg tatt vare på.

Jeg føler Urø er en meget dyktig lege. Vanligvis går jeg svært sjeldent til lege, maks 1 gang i året. Dette siste året har vært annerledes siden jeg har hatt litt ulike problemer. Jeg føler alltid at Urø lytter til meg, bryr seg og følger opp på meg. Hun er alltid oppdatert på hvem jeg er og hva jeg sliter med så jeg slipper å gjenta meg selv hele tiden. Jeg får følelsen av at hun virkelig ønsker å hjelpe meg. Hun er veldig dyktig og kan det jeg føler en god lege må kunne.

Eneste minuset er at det tar som oftest 2-3 uker før jeg får en legetime. Dette er jo selvfølgelig fordi hun har mange pasienter, men det kan jo være litt dumt.

Har også erfart legevakten på Loddefjord, som jeg også likte. Mye mindre ventetid enn i Bergen, de var grundige og tok flere tester og personalet var veldig hyggelig.

Uakseptabelt!

Jeg var i skade for å falle på isen og få brudd i ryggen. En forferdelig smertefull affære. Jeg fikk beskjed om å vente i 3 uker på time. Bare det å nå igjennom til Loddefjord legesenter er en prøvelsen på tålmodigheten. Jeg opplever også når jeg tilslutt kommer til må jeg egentlig ha diagnosert meg selv for å få noe ut av timen(som sjeldent varer lengre enn 20min).

Nå er jeg lei! Har ringt dem 7ganger mellom 8:00 og 11:00 på en mandag, og bare fått beskjed om åpningstidene deres... Som tydeligvis er valgfrie for de som jobber der... Har mistet all tro på fastlegesystemet . Dette er håpløst! Har generelt opplevd dårlig behandling på Loddefjord legesenter og har nå fått nok!

Utålmodig

Hun var lite i møtekommende og det var første gangen jeg møtte min fastlege. Det virket som det var hast og at hun ville bli ferdig med meg. I utgangspunktet var jeg ute etter resepter, og hadde et lite spørsmål utenom det. Hun lyttet ikke på meg, samt avbrøt meg og sa at hun ikke hadde mer tid til meg. Det er sjeldent jeg er hos legen, men gjennom årene har jeg ellers opplevd meget god service på Loddefjord legesenteret. Var ikke fornøyd legebesøket og dermed endret jeg fastlege.

Dyktig

Hun tar seg god tid, og jeg blir alltid tatt godt i mot. Hun er også veldig flink med barna mine. Hele familien er rett og slett veldig fornøyd.

Veldig flink lege

Har hatt henne som fastlege i noen år og er egentlig veldig fornøyd med henne. Hun er flink å ta seg tid til deg. Legen virker også veldig varm og god medmenneske noe som gjør at man føler seg trygg

Utrygghet og mistillit

Torhild Urø er riktignok en dyktig lege, men jeg har i flere tilfeller opplevd utrygghet og mistet tilliten til henne. Jeg opplever at hun er stresset, og ønsker å bli fort ferdig med konsultasjonen. Konsultasjonen blir gjerne fortere ferdig uten tilfredstillende behandling, noe som fører til at hun ikke bruker tilstrekkelig tid på meg. Dessuten har jeg ikke fått inntrykk av at hun er lett tilgjengelig med pasientene.

Blant annet har jeg opplevd at hun, som min fastlege, ikke kjenner meg eller forstår mine behov. Hun gir uttrykk av faglig tyngde, men jeg har opplevd at hun ikke er interessert i mine problem. Jeg har også opplevd at hun er lite engasjert i å gi meg ytterligere råd. For øvrig har jeg selv opplevd ubehagelig hendelse; jeg ble spurt om jeg virkelig tok den høyere utdanningen/studieretningen som jeg har valgt. Dette opplevde jeg meget krenkende og sterkt. Jeg vurderer sterkt å skifte fastlege fortløpende.

En fantastisk lege.

Dyktig, nøye, empatisk, lyttende, tar deg på alvor. Faglig kompetanse

Behagelig lege.

Jeg fikk en akutttime hos dr.Urø, da min fastlege var opptatt. Jeg er bortskjemt med en veldig dyktig fastlege (dr. Enehaug). Besøket hos dr. Urø var ikke noe å være nervøs for, hun har et behagelig vesen. Dette er en lege som lytter til deg og holder øyekontakt.
Jeg har vært plaget med kronisk sykdom i ca 20år, så det er ikke så lett forklare sykdomshistorikken når en har sterke smerter. Hun leste litt i journalen min og fikk et overblikk. Jeg føler meg veldig sårbar når jeg er dårlig, jeg ble godt behandlet av dr.Urø.

Veldig blid og imøtekommende lege. En lege du kan snakke med, sitter ikke på sin "høye hest" fordi hun er lege liksom. Er faglig dyktig, oppriktig interessert.

Hun tar meg på alvor

Alltid blid og hyggelig, husker min historie til tross for sjeldne besøk

Utstråler trygghet og varme

Legen er ikke min fastlege, men jeg har fått akuttimer hos henne. Hun har et meget behagelig vesen, og utstråler trygghet og hjertevarme. Er oppriktig interessert i akkurat mitt problem, og gir følelsen av å ha god faglig tyngde = god tillitt! :-)