Roger Veiby

Tlf: 55 27 33 30 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Roger Veiby er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Roger Veiby

Er jeg en byrde?

Det er veldig ubehagelig å komme til legen og føle at man er en byrde.
Jeg går sjeldent til legen, så når jeg endelig bestiller meg time, er det gjerne flere ting jeg vil ta opp.
Sist jeg var der, var det tre ting jeg hadde spørsmål om. Tre ukompliserte og lite tidkrevende saker.
Når legen da klarer å himle med øynene og å tydelig vise sin misnøye, og si: "Er det enda mer?!",
så føler jeg meg overhodet ikke sett og hørt.
Stort forbedringspotensiale!

Faglig og medmenneskelig dyktig

Mild og klok lege. lytter til deg og tar seg tid. Er opptatt av å behandle årsaker og ikke kun symptomer.

Håpløst legesenter

Bytte fastlege til dette legesenteret. Kom aldri så langt som å møte legen da jeg hadde en svært negativ opplevelse av kontorpersonalet. System for timebestilling er helt håpløst. Senteret svarer med spørsmål på SMS, men det er ikke mulig å svare til nummer som de bruker! Etter mye om og men fikk jeg på telefon omsider beskjed om at det ikke kunne få time da jeg enda ikke var registret i systemet og at dette ikke var mulig før om 3 uker. Hvis jeg kunne skaffe en attest fra et offentlig register og komme ned å levere denne i luka, da kunne de imidlertid hjelpe meg....-og her snakker vi altså bare om kontorbyråkrati for å bestille en time... Med en litt akutt senebetennelse var jo ikke dette noe alternativ. Løsningen ble å gå til Volvat. Der kunne jeg enkelt velge konsultasjonstid på nett og 2 timer senere satt jeg hos legen.

Mulig Roger Veiby er en god lege, men som pasient er det mest vesentlige å få hjelp når man trenger det. På Slettbakken legesenter synes de ikke være så opptatt av akkurat det. Bytter legesenter.

En flott lege, og fin person!

Da Veiby var hos oss under sin spesialisering, var jeg i mange pasientsamtaler sammen med ham. Da jeg så hvor fin han var med pasientene, og hvor nøye og punktlig han var i sitt arbeid, var det et lett og selvsagt valg for meg å velge ham til min fastlege, da min fastlege noen år senere avsluttet sin praksis! Som både helsepersonell selv, og som pasient forøvrig, er jeg svært fornøyd med dr.Veiby; jeg oppfatter ham som både faglig dyktig, og som en fin og vennlig person. Jeg er forøvrig alltid blitt møtt på en vennlig måte ved Slettebakken legekontor, og også blitt godt ivaretatt av Veibys' kolleger under hans fravær og ferier. Jeg kan derfor på det varmeste anbefale både dr.Veiby og Slettebakken Legekontor!

Den beste legen jeg har hatt

Dr. Veiby er lyttende, åpen, blid og tar seg alltid tid til alt man har på hjertet. Man merker at selv om han har en stressende dag, så er pasienten alltid i fokus. Tilgjengeligheten får minus av andre som har skrevet her, men etter å ha vært på flere ulike fastlegekontor, har jeg skjønt at ventetiden er helt vanlig, kanskje heller over gjennomsnittet. Det øvrige personalet på Slettebakken er også veldig hyggelige. Anbefales på det sterkeste.