Roger Veiby

Tlf: 55 27 33 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Roger Veiby er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Roger Veiby

Er jeg en byrde?

Det er veldig ubehagelig å komme til legen og føle at man er en byrde.
Jeg går sjeldent til legen, så når jeg endelig bestiller meg time, er det gjerne flere ting jeg vil ta opp.
Sist jeg var der, var det tre ting jeg hadde spørsmål om. Tre ukompliserte og lite tidkrevende saker.
Når legen da klarer å himle med øynene og å tydelig vise sin misnøye, og si: "Er det enda mer?!",
så føler jeg meg overhodet ikke sett og hørt.
Stort forbedringspotensiale!

Faglig og medmenneskelig dyktig

Mild og klok lege. lytter til deg og tar seg tid. Er opptatt av å behandle årsaker og ikke kun symptomer.

Håpløst legesenter

Bytte fastlege til dette legesenteret. Kom aldri så langt som å møte legen da jeg hadde en svært negativ opplevelse av kontorpersonalet. System for timebestilling er helt håpløst. Senteret svarer med spørsmål på SMS, men det er ikke mulig å svare til nummer som de bruker! Etter mye om og men fikk jeg på telefon omsider beskjed om at det ikke kunne få time da jeg enda ikke var registret i systemet og at dette ikke var mulig før om 3 uker. Hvis jeg kunne skaffe en attest fra et offentlig register og komme ned å levere denne i luka, da kunne de imidlertid hjelpe meg....-og her snakker vi altså bare om kontorbyråkrati for å bestille en time... Med en litt akutt senebetennelse var jo ikke dette noe alternativ. Løsningen ble å gå til Volvat. Der kunne jeg enkelt velge konsultasjonstid på nett og 2 timer senere satt jeg hos legen.

Mulig Roger Veiby er en god lege, men som pasient er det mest vesentlige å få hjelp når man trenger det. På Slettbakken legesenter synes de ikke være så opptatt av akkurat det. Bytter legesenter.

En flott lege, og fin person!

Da Veiby var hos oss under sin spesialisering, var jeg i mange pasientsamtaler sammen med ham. Da jeg så hvor fin han var med pasientene, og hvor nøye og punktlig han var i sitt arbeid, var det et lett og selvsagt valg for meg å velge ham til min fastlege, da min fastlege noen år senere avsluttet sin praksis! Som både helsepersonell selv, og som pasient forøvrig, er jeg svært fornøyd med dr.Veiby; jeg oppfatter ham som både faglig dyktig, og som en fin og vennlig person. Jeg er forøvrig alltid blitt møtt på en vennlig måte ved Slettebakken legekontor, og også blitt godt ivaretatt av Veibys' kolleger under hans fravær og ferier. Jeg kan derfor på det varmeste anbefale både dr.Veiby og Slettebakken Legekontor!

Den beste legen jeg har hatt

Dr. Veiby er lyttende, åpen, blid og tar seg alltid tid til alt man har på hjertet. Man merker at selv om han har en stressende dag, så er pasienten alltid i fokus. Tilgjengeligheten får minus av andre som har skrevet her, men etter å ha vært på flere ulike fastlegekontor, har jeg skjønt at ventetiden er helt vanlig, kanskje heller over gjennomsnittet. Det øvrige personalet på Slettebakken er også veldig hyggelige. Anbefales på det sterkeste.

Veldig flink

Utrolig flink lege som lytter til problemene mine. Veldig hjelpsom og hyggelig, og beklager alltid dersom lang ventetid. Jeg har hatt tre andre fastleger tidligere og ingen av dem var like dyktig som Roger.

Helt fantastisk lege!

Jeg byttet fastlege til Veiby etter å ha vært på Cort Phil helsesenter i flere år.
Har vært vandt til minst 45 min ventetid, men etter 10 min kom Roger ut og hentet meg, hilste og beklaget for den lange ventetiden.

Jeg syntes han er helt fantastisk. Han bruker tid på å lytte, kommer med råd og veiledning.
Brukte ekstra 10 min på meg fordi jeg begynte å gråte på en legetime. Han tok seg tid til å trøste og var veldig tilstedeværende.

Han er veldig behjelpelig uansett hva det skulle være, smerter, psykiske problemer eller sykemelding.

Må også legge til at sykepleierne som tar blodprøver er helt fantastisk, særlig for meg som er livredd for sprøyter og blodprøver.

Man føler seg uvelkommen.

Veiby er sikkert flink faglig, men er ikke flink med folk. Man får tydeligvis heller ikke svar på viktige prøver, med mindre man ringer inn og spør selv.

Meget dårlig lege

Han bruker ikke tid på å høre hva er problemet. Han er meget uhyggelig og uhøflig. Jeg bytter min fast lege snarest mulig.

En fastlege må en kunne litt forvente mer enn bare å dele ut piller...

Veiby har nok god medisinsk kompetanse. Men han kan til tider være være ganske så stresset og har lite tid til eventuelle spørsmål. Jeg mener han ikke har peiling på hvordan møte mennesker og evner ikke å vise den oppmerksomheten som trengs til en syk pasient. Det skal heller ikke være slik at pasienten må hale ut informasjon fra legen... Dette går nok litt på dårlig sosiale egenskaper.

Meget faglig dyktig lege, men med betydelig forbedringspotensial på sosial relasjon.

Jeg opplever Roger Veiby som en faglig dyktig lege, han tar deg på alvor, sender deg videre til spesialister når det trengs, og følger deg godt opp medisinsk - og denne faglige dyktigheten har vært det aller viktigste for meg ved den fastlegen jeg har valgt. Men, når det er sagt, så er det dette med å se "hele" mennesket da: Jeg synes at det skorter på den sosiale relasjonen i forhold til meg som pasient slik at relasjonen ofte blir temmelig upersonlig. Å møte meg i større grad med blikket, vise litt mer innlevelse når jeg prøver å formidle det jeg har på hjertet, og en liten dash "small talk" kunne ha vært på sin plass, og gjort legebesøket mer dialogisk og komfortabelt. Det er tydelig å se på kroppsspråket hans når han blir utålmodig og mener konsultasjonen er over. "Overall" har jeg vært godt fornøyd i de årene jeg har hatt denne fastlegen, men ved siste legebesøk kjente jeg at dette ikke fungerer bra nok for meg lenger.Nå når jeg skifter fastlege, ønsker meg en lege som jeg kan konversere bedre med, og som jeg kan ha et litt mer personlig forhold til. Jeg har imidlertid ikke problemer med å anbefale dr Veiby til andre.

Veldig fornøyd

Flink å lytte, stille spørsmål og går grundig til verks. Selvom jeg er flyttet bytter jeg ikke lege.

Engel lege.

Fastlege min var på ferie så fått jeg time med Dr Veiby.Utrulig snill Hygellig lege..dum som ikke ha plass fordi vil ha han som min fastlege.

Dyktig og løsningsorientert lege

Han er en svært dyktig lege som er lett og behagelig å prate med.
Jeg har alltid fått hjelp, råd og veiledning på det som jeg har slitt med og han tar seg tid til å lytte.

Han får 5 stjerner av meg!

Anbefales på det sterkeste!!

Fikk tildelt Dr. Veiby da min fastlege reduserte listen sin, og har hatt han som fastlege i 5-6 år nå.

Er veldig fornøyd! Det er som regel litt forsinkelse på kontoret, men når man først kommer inn tar han seg god tid.

Han hjalp meg gjennom en vanskelig periode, og tok "valget" for meg om jeg burde sykemelde meg eller jobbe. Fant også løsninger som kortet ned ventetiden betraktelig ved henvisning til spesialist.

Svært positivt at han kan kontaktes på mail, og at han svarer på mailene han får.
Han er en lege som virkelig liker jobben sin, og er svært dyktig og kunnskapsrik. Men han stusser ikke på å henvise videre til spesialist om det er nødvendig.

flink

Opptrer profesjonelt, har som oftest et veldig godt inntrykk av ham. Man merker likevel de dagene han er stresset, da kan han være litt distré.

Beste legen hittil

Grundig, initiativrik og tillitsvekkende. En lettelse.

Fantastisk!

Denne legen skulle alle hatt! Jeg har aldri i mitt liv møtt en mer imøtekommende og dyktig lege! Han tar seg god tid, verdsetter deg, og en enormt god lytter!

Hvis du er gravid eller har jeg opplevd han som ekstra omsorgsfull og omtenksom.

Faglig setter han av mye tid om det er noe du trenger informasjon om, og sender gjerne mail fra privat mailadresse, slik at han kan oversende info, uten å måtte bestille en ny time!!!

Kan ikke si nok hvor mye jeg anbefaler han!

Utrolig dyktig

Tar seg god tid til dine problemer og er uttrolig hjelpsom. Kan anbefales på det sterkeste..

Anbefales på det sterkeste!

Dette er en lege som er både hyggelig og faglig dyktig. Opplever at han tar en på alvor, er grundig i sitt arbeid. Han er flink til å kommunisere med både store og små, og barnet mitt synes nå det er kjekt å gå til legen. Det er kjekt at et legebesøk kan knyttes til gode opplevelser.
Jeg vil også påpeke at resten av de ansatte ved legekontoret er svært hyggelige og hjelpsomme!