Anita Merete Orvik

Autorisasjon (1994)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Stad legeteneste Telefonnummer57 86 30 2057 86 30 ...
Eid Legekontor/Selje legekontor 6770 Nordfjordeid
Anita Merete Orvik er en av 11 fastleger i Stad

Siste vurderinger av Anita Merete Orvik

Dårlig

En lege eg har omtrent bare dårlige erfaringa med som min tidligare fastlege. Opplevde å ikkje bli tatt seriøst svært ofte, og ho fekk meg alltid til å føle meg veldig liten og ubetydelig, og at problema mine ikkje eksisterte - som at alt eg sa bare var oppspinn. Frekk i tonen.

Det er også fleire alvorlige ting ho har skreve i sjukejournalen min, som mulige diagnosa, som ho aldri har nevnt til meg - som eg har oppdaga år i ettertid. Trur legen eg har ei diagnose, so burde det nevnast til meg. Totalt ubrukelig.

Åpen og omsorgsfull

Flink å lytte, tar seg god tid og tar meg på alvor. Har hatt henne som fastlege i 18 år og føler meg veldig ivaretatt

Utruleg dårleg

Tar ikkje alvorlege problemar seriøst. Dårleg konsultasjon. Lite kunnskap. Avvisande. Alt i alt dårleg. Ville ikkje anbefalt vidare til nokon

Veldig usympatisk

Hun tar seg tid til å høre på pasienten i starten av timen, men har en ovenfra-ned-holdning som raskt kommer frem, og hun fremstår ekstremt usympatisk. Har ikke fått hjelp til det jeg trengte hos henne, og har heller ikke følt meg komfortabel i pasientstolen der. Dette er ikke slik et lege/pasientforhold skal være.

Dårlige erfaringer

Legen viser lite forståelse og empati for pasientens situasjon. Har opplevd at legen gjentatte ganger bagatelliserer problemer og ikke tar pasienten på alvor. Sitter generelt igjen med en følelse av å være lite verdt etter en time.