Anita Merete Orvik

Bøen 5 6770 Nordfjordeid
Anita Merete Orvik er en av 7 fastleger i Eid

Siste vurderinger av Anita Merete Orvik

Veldig usympatisk

Hun tar seg tid til å høre på pasienten i starten av timen, men har en ovenfra-ned-holdning som raskt kommer frem, og hun fremstår ekstremt usympatisk. Har ikke fått hjelp til det jeg trengte hos henne, og har heller ikke følt meg komfortabel i pasientstolen der. Dette er ikke slik et lege/pasientforhold skal være.

Dårlige erfaringer

Legen viser lite forståelse og empati for pasientens situasjon. Har opplevd at legen gjentatte ganger bagatelliserer problemer og ikke tar pasienten på alvor. Sitter generelt igjen med en følelse av å være lite verdt etter en time.

Dårlig

Lite imøtekommende, virker som hun har mer peiling på ditt privatliv enn du selv har og gjør sine egne vurderinger av dette uten noe mer diskusjon. Føler seg rett og slett lite verdt i ett møte med denne legen. Mitt inntrykk av denne legen er dårlig og det er absolutt ikke slik det skal være.

Ein av dei dårligaste

Er langt ifrå fornøgd med denne legen. Tar meg ikkje på alvor og har ein tone som ikkje gjere det trygt og gå til legen. Det gjere at ein unngår og gå til legen med plagen sine... Vil ha gjennsidig respekt og kan få hjelp til det ein lurer på.Det får du ikkje hos ho..

byttet fastlege for noen år siden, kjempeglad for valget

Har hatt betydelige helseplager som jeg har fått god hjelp for.
Dr Orvik er vennlig, seg deg og tar deg på alvor.
Hun er svært grundig og nøye med oppfølging.
Ingen spørsmål fra meg er for " dumme".

dyktig og flink

Dr. Orvik er som jeg kjenner henne en dyktig og sympatisk lege. Har hatt henne som fastlege i mange år, og er veldig fornøyd. Hun gjør, uten tvil fra min side, en god jobb!

Viste manglende respekt og faglig dyktighet.

Byttet til Anita som min fastlege, etter å ha opplevd manglende medisinsk oppfølging av den legen jeg hadde fått tildelt da fastlegeordningen startet. Hun hadde verken hode eller hjerte med seg i sitt møte med meg som pasient. I tillegg var det ikke samsvar mellom det hun sa og det hun faktisk gjorde. Å møte mennesker i en sårbar situasjon, som man er i når man trenger legehjelp, på en nedlatende måte står det liten respekt av. Ikke overrasket over at hun har ledig kapasitet på sin liste.