Kjetil Bjørge

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Kjetil Bjørge er en av 58 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Kjetil Bjørge

Har ikke råd til så mye slurv...

Hadde en plage, Kjetil ga meg en resept på det, og bra var der. Skulle ha resepten i to omganger, og han hadde skrevet feil, og fikk derfor bare hentet det en gang. Det er en slurvefeil som kan skje hvem som helst, og de -80kr på bussen var greit at ble bortkastet. jeg ringte inn og hun sa det ikke var en feil, så jeg tok bussen inn igjen to dager etter og fikk samme tilbakemelding fra apoteket -80kr på buss. Tre dager etter tok jeg bussen inn til de for å snakke med hun dama i resepsjonen og hun sa det skulle hun fikse, og når jeg prøvde igjen i dag så var det fortsatt ikke registrert -80kr. Så jeg gikk opp til henne etter turen til apoteket, og fikk svar "der fant jeg feilen, og det blir aktivert kl 4 i dag... Legen har ikke tid til dette nå." Ut kommer legen med en kaffe i hånden. Så må tilbake i morgen -80kr og resepten 2 uker senere enn planlagt. Som student har jeg Ikke råd til gjentatte tabber og nedprioriteringen.
Takk for meg Kjetil

Faglig dyktig og jordnær Lege

Sjømannslege fra 1988 til 2006 men også fastlege hele tiden og fremdeles. Meget fornøyd, jobber effektiv, tar seg tid til pasienten, hører etter, har også tid for litt privat prat, føler meg ivaretatt og tatt på alvor, har ingenting negativt å si om hverken han han eller personalet som jeg føler er hyggelig og imøtekommende. Av og til noe ventetid i telefonkø men ikke verre enn at det er akseptabel.

Dyktig og hyggelig lege.

Pasientfokus, effektiv og rask, men samtidig nøyaktig. Kaster ikke bort unødvendig tid, tar på alvor det som er viktig. Ingen god lege for hypokondere.

Ser ikke hele mennesket..

Min opplevelse av å komme til legen var at en aldri måtte vente over tiden før en fikk komme inn. Dette syns jeg i starten var veldig positivt. Men, skjønte raskt hvirfor det var slik. Det ble aldri åpnet opp for en samtale om hvordan en egentlig har det. Det var raskt inn, og raskt ut igjen. Da en kom inn med en grødende svangerskapsdepresjon i raskt utspring og ble møtt med: "hei, jeg ser du har det bra", og dermed tok bort den lille motivasjonen en hadde for å åpne seg.
Dette er en lege for de friske, som kun er innom en gang i året for en halsbetennelse, og ikke vil vente i gangen. Det er absolutt ikke noe for personer som kanskje har noe annet enn et tydelig fysisk problem!!

Svært dyktig allmennlege

Vært min fastlege i snart 30 år. Selv om jeg har vært på flyttefot så har jeg alltid reist dit når det skulle være noe, for litt mindre pjask eller hva andre leger jeg mener bør klare så reiser jeg til de. Men når jeg trenger virkelig hjelp og forståelse så er Kjetil den jeg alltid drar til.

Jeg hadde en gang vært gjennom flere allmennleger for å få diagnose på en defuse sykdom, vært gjennom flere blodprøver uten hell, men det var fordi jeg trodde det var noe de fleste leger bør kunne, så etter en kjapp tur til Kjetil så tok det minutter å få diagnosen og behandling og det var han jeg skulle ha reist til å begynne med. Men tross reise avstand den gangen måtte jeg ty til andre leger dessverre.

Etter en sterkt preget trafikk ulykke jeg var gjennom en gang, så fikk jeg utrolig god oppfølging av både Kjetil og personalet for behandling av sår skader.

Men en må vite, en allmennlege er ikke synsk. En må klare å formidle sin eventuelle sykdom/plager så best de kan klare, så vil man klare å komme på talefot rimelig fort om de føler ikke blir hørt osv.

At folk føler de blir "kastet" ut, så har man ikke fått formidlet alt som sitter i tankene sine, får man sitter igjen med mer man skulle hatt sagt.

Ved henvisninger til spesialister, så har responsen vært rask og effektivt.

Personalet har blitt veldig mye bedre med årene, er hyggelige og forståelige. Men jeg er like forståelig på at der må alltid være rom for hva av andre har som hastesaker også. Legesenteret her har utrolig mange besøkende, på venterommet kan der være veldig mange til tider. Og en kan bli redd for å måtte bli sittende å vente lengre på timen sin, men en blir ropt opp den tiden man skal være der. Det kan være til hjelp å være litt forberedt på møte med legen, det kan være til stor hjelp for både pasienten og legen. Det samme gjelder ved telefon/timebestilling.