Knut-Egil Eik

Tlf: 70 24 40 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Knut-Egil Eik er en av 4 fastleger i Skodje

Siste vurderinger av Knut-Egil Eik

Dyktig

Er kjempeflink har fått mye hjelp fysisk og psykisk med denne mannen. Oppdaget også et magesår som legevakta og min forrige fastlege overså. Har også nå overført min epleptiske sønn . Kjempe flink lege

Den beste legen!

Er veldig glad for å ha Knut-Egil til fastlege. Han er den legen som har hjulpet meg mest og best med alle mine sykdommer eller problemer. Både effektiv, grundig og forståelsesfull! Jeg føler meg veldig trygg på å komme dit med samme hva det skulle være. Han har glimt i øyet og kan være både skarp og ærlig, noe jeg setter pris på men som andre tydeligvis oppfatter som arrogant. Han er vertfall alltid 100% til stede når jeg er der, og husker alt vi har snakket om fra time til time.

Grundig og kunskapsrik

Er veldig fornøyd med Eik som min lege. Han er rask og gjør jobben sin godt. Registrer at noen synes han prater for lite, men synes godt at disse kan prate fra seg heime før de går til legen.. Legen skal gjøre medisinsk behandlig, og dette gjør Dr Eik fremragende.
En god lege får nok mere informasjon i en samtale, enn hva de fleste er klar over.

svært dyktig lege

Tydelig og direkte.Er 100% tilstede og jeg opplever at han fanger opp både det jeg sier og det som kan være vanskelig å fortelle.

Flink og faglig dyktig lege

Eik er en meget vennlig og faglig dyktig lege. Tar seg bra tid og er flink med å henvise de rette problemene videre. God oppfølging, ringte meg opp etter noen dager for å gi meg prøvesvar. Føler meg trygg med ham som lege. Veldig fornøyd.

Anbefales ikke

En lege med "ovenfra og ned holding", arrogant og svært lite interresert.
Mer opptatt av å skrive ut resept enn å finne det faktiske problem. Effektiv på den måten at du er kjapt ute igjen, noe som fører til lite vente tid... men dog heller lite hjelp å få.

Til stede, men fraværende.

Lite intressert: Det føles av og til som om han har noe på ei kokeplate i et annet rom som han lurer på om svir seg.
Effektiv: Uavhengig av om det en eller flere ting som skal sjekkes er du ute etter max 10 min. Følelsen av at neste pasient er viktigere enn deg er stor.
Upersonlig: Føler at han ikke vet hvem jeg er, og at han heller ikke vil vite det.
Lite empatisk: Skriver ned det du sier på dataen uten å fortelle hva han skriver eller komme med oppfølgingsspørsmål utover "var det høyre siden?" eller lignende.

Konklusjon: En lege jeg ikke føler meg komfortabel med å betro personlige medisinske ting til, da jeg føler han ikke er der for meg. Går heller en gang for lite til legen enn for mye. Terskelen for å oppsøke lege er blitt høyer og om jeg en dag skulle få problemer med psyke, rus, doping eller andre ikke-fysiske ting ville jeg aldri forsøkt å fått hjelp med denne legen.
Sikkert en god akutt/legevaktlege men nærmest ubrukelig som undersøkende lege.

ikke fornøyd

en arrogant type....ingen forståelse,verken første eller andre gang jeg var der med to av mine barn. og heller ikke når jeg var der selv. har heldigvis ikke han som fastlege,stakkars folk som har!!!!!!

Veldig fornøyd

Med Knut-Egil Eik som min fastlege. Har alltid fått god hjelp meget kjapt når jeg har hatt behov for det.

Ikke en fastlege for meg.

Følte jeg ikke ble tatt på alvor, var nærmest overlegen. Ikke å anbefale dessverre.

Effektiv

Effektiv lege, noen ganger positivt, noen ganger oppleves det som slurvete.