Marianne Bergan Vestnes

Autorisasjon (2003)

Marianne Bergan Vestnes er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marianne Bergan Vestnes

Ikke proff

Jeg var hos henne i romjulen for noen år siden med langvarig sykdom som hadde vart over tre uker. Jeg var svak og orket ikke noenting. Jeg fikk beskjed om å "gå tilbake til jobben, da de ikke fikk betalt sykepenger for mitt fravær". Jeg var akkurat tilsatt i et vikariat. Da jeg ikke fikk noen råd mht min sykdom googlet jeg og fant gode råd. I løpet av to dager ble jeg bedre.

Hyggelig og hektisk lege

Marianne er en veldig hyggelig, imøtekommende og empatisk lege. Skriver kjapt ut medisiner og er personlig i sin tilnærming. Hun er veldig effektiv, dog kanskje litt for effektiv. Timene kan ofte vare i 2-3 minutter og hun haster alltid igjennom korridorene. Kan virke litt stressende for meg som pasient å føle på at jeg tar tiden hennes, slik at jeg fra tid til annen kan glemme/velge å utelukke viktig informasjon for å få rett behandling. Alt i alt er jeg greit fornøyd og velger å ikke bytte lege, i og med en empatisk lege er viktig for meg og det er det ikke alle som er! :-)

Engasjert

Marianne virker oppriktig intressert, er varm og møter deg med respekt. Hun fremstår som kunnskapsrik og man føler man er i trygge hender.

Stresset og altfor effektiv

Dessverre har jeg ikke like god erfaring med Marianne som mange andre her har.

Formålet med timen er å få meg ut så fort som mulig. Kan hun være ferdig etter 5 minutter, er hun veldig fornøyd. Hun virker mer opptatt av å overholde time-tiden enn å bruke de minuttene ekstra man av og til trenger.

Siden hun er opptatt av å være veldig effektiv, er det til tider vanskelig å få en god dialog. Hun er også avvente med å sende henvisninger videre, noe som er slitsomt når man trenger det.

Det er samtlige ganger hun også har kommet med "quick fix" på problemer som jeg oppfatter som useriøse og lettvinte løsninger, fordi da kan man være ferdig med timen.

Ventetiden er på minst to uker, og jeg har også blitt tilbudt time tidligst om en måned samtlige ganger.

Utrolig utrolig flott lege

Hun er ikke min fastlege, men har vært hos henne 2 ganger. Hun er utrolig behagelig, lytter, oppriktig en utrolig dyktig lege som ser helheten. Takk for at du gav meg en fin opplevelse i dag!