Andreas Hunger

Tlf: 71 40 28 28 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Andreas Hunger er en av 43 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Andreas Hunger

Meget dyktig fastlege

Kort sagt, den beste fastlegen jeg har hatt på alle måter. Har gått hos han i 5 år nå. Tar meg på alvor, tar seg tid, alltid blid, henviser fort videre, og jeg får fort time når jeg ringer.

Tillitsfull, fagelig dyktig Lege

Legen setter seg inn i pasientens situasjon, og bruker nødvendig tid for at pasienten skal være fornøyd. Han setter seg inn i situasjonen, og kommer med gode råd og anbefalinger. Når det kommer til fagelige utrykk så gir legen meg god innsikt i kva dette betyr. Eg meinar at legen tar seg tid til og høyre mine problemstillinger og kommer med løsninger på dette.
Som pasient så føler eg det at eg blir godt ivaretatt.

En av de bedre fastlegene

- Han snakker med pasientene
- Virker som at han forsøker å gjøre en best mulig jobb.
- Virker som at han tar pasientene på alvor.

Lite tilgjengelig

Jeg har hatt Hunger som fastlege i 3 år nå. Det siste året har jeg hatt behov for en rekke undersøkelser i forbindelse med at jeg og min mann har måttet prøve lenge for å bli gravid. Som regel har dr. Hunger tidligere kunnet hjelpe meg med mine plager.

Jeg har nå likevel byttet fastlege, av 3 grunner:

1. Hunger skulle i fjor henvise meg til gynekolog. Det tok 4 måneder før jeg fikk innkallelsen. Gynekologen fortalte meg at de ikke hadde SÅ lang ventetid på time. Han viste meg deretter henvendelsen, skrevet i november (da jeg var hos dr. Hunger), men som gynekologkontoret ikke mottat fått før vel ut i februar.

2. Jeg tok en celleprøve fra underlivet (helt standard prøve for kvinner over 25 år) i mars 2013. I april i år fikk jeg et brev fra Kreftregisteret, som hadde funnet uregelmessigheter i prøven min da de testet den, og sendt et brev til fastlegen min i fjor om at jeg burde kalles inn og ta en kontrollprøve. Jeg har ikke hørt noe fra Hunger om denne kontrollprøven, og måtte bestille ny time selv.

3. Det siste året har han kun vært tilgjengelig én dag i uken, og har lang ventetid.

veldig flink lege

Har nå hatt dr Hunger som fastlege i 3 år, og er meget fornøyd. Han er veldig nøye, og spør grundig før han avgir et svar. flink å følge opp når jeg har vært sykemeldt.

Ingen øyekontakt

Jeg hadde Andreas Hunger som lege i ca en måned, men måtte bytte med en gang, da jeg var svært misfornøyd.

Legen så ikke på meg, men satt kun bak en bok alle legebesøkene.
Følte ikke han hørte på meg, og ville heller ikke undersøke meg.
Han sa hva han mente var galt, før jeg var ferdig og snakke og da ville han ikke høre på meg lenger, men ga meg en resept og sendt meg ut døra.

Virkelig ok lege

Andreas Hunger er en god lege som har evnen til å lytte til sin pasient. Jeg har alltid blitt tatt på alvor. Meget godt fornøyd.

Varierende

Jeg har fått god hjelp av denne legen på enkelte henvendelser. Han har tatt gode avgjørelser på videre henvisninger jeg har trengt.
Men jeg har også følt at jeg ikke har blitt tatt helt på alvor og ikke har fått den hjelpen jeg behøvde i perioder der jeg har vært mye dårlig og bekymret. Jeg har nå byttet fastlege.

Aldri tilgjengelig

Jeg har nå hatt Andreas Hunger som fastlege i 8 måneder og i denne perioden har jeg vært nødt til å besøke lege mange ganger. Jeg har imidlertid ikke på ett eneste av mine mange besøk truffet min fastlege. Det har hele tiden vært nyutdannede vikarer som har vært der i hans fravær.
På bakgrunn av dette er jeg på jakt etter ny fastlege, samtidig som jeg fraråder andre å velge denne fastlege.

Topp fastlege!

Andreas Hunger kombinerer god detaljkunnskap om sjukdommar og legemidlar med ei stor breidde i den diagnostiske tilnærminga. Hunger lyttar med ope sinn på det som blir sagt av pasientane, vurderer innsiktsfullt og viser til vidare undersøking om utanforståande faglege innspel trengst. Som person er Hunger hyggeleg og høfleg, og han viser tydelege teikn på høg sosial intelligens. Omgrepet "spesialist i allmennmedisin" (som Andreas Hunger er) har reell meining i Hungers tilfelle.

Tilgang til fastlegen min inneber normalt venting i 10-14 dagar. Akkurat her er det klare forbetringsmoglegheiter. På den andre sida tingar eg vanlegvis ny legetime ein dryg månad fram i tid ved dei aller fleste konsultasjonane, så derfor opplevest det som eit lite "problem" for meg. For pasientar som berre treng legekonsultasjon få gongar i året, vil den relativt lange ventetida sjølvsagt kunne opplevest som ei betydelg ulempe.