Håvard Jendem

Sjømannslege

Håvard Jendem er en av 33 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Håvard Jendem

Ovenfra og ned-utrygg

Lytter ikke- ser deg ikke. Tar deg ikke på alvor. Forklarer ikke - snakker legespråk. Fnyser av det som blir sagt av pasienten

En veldig dyktig lege

Håvard Jendem er en hyggelig og rolig lege som funker godt for meg. Han virker som han bryr seg om meg, han henviser meg videre når jeg trenger det og han gjør at jeg føler meg trygg. Eksempelvis når jeg som ung jente for første gang måtte sjekke underlivet mitt ble dette gjort på en ryddig og trygg måte hos Håvard Jendem. Denne legen anbefales på det sterkeste. En ting som kan trekke litt ned er at jeg av og til har opplevd Håvard som litt travel, men det er vell vanlig i de fleste jobber.

Føler med godt tatt vare på

Føler at legen følger meg godt opp samt at han er rask å få tak i om det er noe viktig.
Føler at han god kunnskap om det som feiler meg.
Hyggelig å snakke med.
Føler at han lytter til det jeg sier.
Han er fink til å sende meg vider til evt spesialist.
Har god tiltro til han.

God tillit.

Har nesten ikke vært med legen på flere. Men nå dette året har jeg hatt hyppig kontakt pga av mange plager med kroppen.

Tar ikke pasientene sine på alvor.

Skuffet over måten denne legen kommuniserer på med sine pasienter. Får følelsen av at han ikke tar enkelte pasienter på alvor og virker som å ha lite innsikt og forståelse for hvordan andre tenker. Det er det han selv tenker som er "riktig" i han sine øyne. Han sitter å små-smiler mens han lytter noe som virker nedlatende og arrogant. Oppfatter han også veldig firkantet i måten å se ting på. Bør ha et lite psykologi-kurs på hvordan å etablere en god relasjon til pasientene sine og innse det at ikke alt en selv tenker som er fasiten for alle andre.