Susan Kugel

Norddal Kommunelegekontor Kvinne, 55 år

Autorisert2002
Ledige plasser 409 av 1100
Vil du bytte til denne fastlegen?

Norddal Kommunelegekontor

Helsesenteret 6210 Valldal
Susan Kugel er en av 2 fastleger i Norddal

Siste vurderinger av Susan Kugel

Dårleg oppfølging.

Måtte til lege tre ganger før henvisning til scanning av et problem, svaret er kommet, fått svar gjennom den andre legen, då S.K. hadde fri.Men etter en måned , og et positivt funn på scanninga, har jeg fortsatt ikke hørt noe fra fastlegen. Dårlig oppfølging. Må kunne følge opp positive svar.Uholdbart.

Lytter ikke til pasienten

En fastlege skal etter min mening lytte til hva pasienten forteller om sine symtom og smerter. Dette blir totalt oversett i iveren på å utelukke hjerteproblem . Tar en masse unødvendige prøver og utsetter til neste uke og til neste uke osv... totalt ubrukelig for meg med kronisk sykdom dessverre, og må få hjelp og betale selv for legetjenester jeg trenger.

En modig lege

Jeg har hatt denne fastlegen i mange år og har alltid vært fornøyd. Hun er en modig lege som tør å spørre hvordan det "egentlig" står til. Hun virker klok, og gir god oppfølging, også pr. telefon ved behov. Hun er nok ganske ofte forsinket, men det skyldes nok også at hun tar seg tid med pasientene. Også barna trives med denne legen.

Variabel når det gjelder å få fortgang i sakene.

Som min fastlege, er hun grei å snakke med. Nøler vanligvis ikke med å bestille til videre undersøkelser.
Dessverre var ventetiden for mitt problem nesten et år på nærmeste sykehus.
Men når jeg som pasient bad om få sendt papirene til et annet behandlingssted for å komme fortere til, stoppet alt opp. Etter mange purringer fra meg til legekontoret i Valldal, måtte jeg selv kontakte det første sykehuset for å få papirene videresendt . Der var de meget overrasket at det hadde gått over 4 uker uten at noe var gjort , men tok seg av saken og fikk papirene avgårde neste dag.

Susan Kugel

Er rask å sende videre til undersøkelser på sykehus og spesialister. Det er noe av det viktigste for en pasient som ikke har møtt opp for å koseprate, men komme videre i behandling.
Undertegnende har ingen problem med å forstå hva hun sier.