Benedikte Liepelt

Tlf: 71 11 39 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Benedikte Liepelt er en av 27 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Benedikte Liepelt

Flink og omsorgsfull

Hun lytter og svarer undervegs. Alltid positiv og man føler at hun ønsker deg alt vel. Flere i familien bruker samme legen og alle er kjempe fornøyd! Må bytte på grunn av flytting, men bytter gjerne tilbake hvis jeg flytter hjem igjen.

OK lege

-Veldig grei å diskutere med
-Alltdi hyggelig

Eneste negative for en som bor i Molde er at det er helt ute på Skåla.

Hatt henne som fastlege for hele familien i 7 år og er veldig fornøyd.
Hun lytter, følger opp, sender sms med prøveresultater, kommer med forslag til løsninger og sender videre til spesialist ved behov.
Hun husker deg fra gang til gang så trenger ikke å gjenfortelle hele sykehistorien hver gang.
Hadde henne som lege under et svangerskap og hun var varm og forståelsesfull. Fulgte opp og fikk meg inn på flere kontroller på sykehuset som jordmoren ikke fikk gehør for.

Kan varmt anbefales!

Flinkeste legen jeg har hatt!

Litt bakgrunn:
-Hun er autorisert i 1998. Mitt barn er født samme år. RS-virus var noe av det mest fryktede for oss med barn under 1 år, på den tiden...

Hun var helt unik!
Med tanke på at hun var helt "fersk" må jeg virkelig få lov å si at hun var det! -Og hun ble bare flinkere og flinkere!

Hadde det ikke hvert for at hun flytta, etter hvert. Så hadde jeg fremdeles hatt henne som lege!
-Garantert!

Rettferdig og fremstå ordentlig :)

Rask, enkel, rett på sak, "tidsriktig" og forstår "kunden". Lett å ha med å gjøre, ingen bortforklaringer eller "bull". Anbefalen!

Både og....

Hjelpsom og trår til når det trengs, men kan også være avvisende når hun ikke ser problemet uten å høre hele forklaringen. Til tider litt for travel (føler hun vil ha deg ut døra igjen før du kom inn).
Fikk eksepsjonelt god hjelp da jeg var i Spania på jobb i begynnelsen av min graviditet og fikk blødninger. Ble en dl telefonsamtaler og en flott oppfølgingstime når jeg kom meg hjem. Men syntes hun var litt lite informativ sånn ellers i graviditeten, mn der dekket jordmor opp!

Har helt siden en sykkelulykke i barndommen slitt med vekta (grunnet noe insulingreier) men hadde fått någenlunde fått kontroll på vekta før graviditeten. Men det gikk fullstendig feil vei igjen etter graviditeten og på under 3 mnd var jeg gått opp 30kg. Gikk til Benedicte for hjelp og før jeg fikk forklart meg ferdig avfeide hun meg med at hun skrev IKKE ut slankemedisne!! Sa at det ønsket jeg heller ikke, men å få tatt noen prøver. "Du får trene systeamatisk". Jeg både trener flere ganger i uka, går turer og spiser sunt og variert.... Synes ikke dette er rett måte å møte en pasient som kommer med et problem.

Så som sagt, både og. Flink lege, med gode kunnskaper. Blig og veldig omgjengelig. Grundig. Men kan vær litt avfeiende (på grensa til arrogant følres det ut som), travel og stresset.

Dyktig!

Dette er en lege som er veldig kompetent på mange områder. De områdene hun ikke vet så mye om sier hun det og sjekker opp, evt sender til spesialister for videre vurdering. Har en avslappet, men profesjonell stil og stemning. Engasjerende i pasienten. Også veldig dyktig på psykisk helse. Følger bra opp i etterkant og holder seg oppdatert i mellomtiden. Gir tydelig og god informasjon og er ikke over-entusiastisk til å skrive ut medisiner, som er positivt. Kjempe fornøyd og skal klamre meg fast til denne legen så lenge jeg kan!

Arrogant

Byttet ut henne veldig raskt. Hun lytter ikke, vet alltid best. Helt sjokkert over hennes måte å møte pasient på. Nå er dette vel og merke noen år siden. Så får vi håpe hun har lagt om sin arrogante stil, til en mer imøtekommende og lyttende stil.

Den desidert beste legen jeg har hatt :D

Måtte desverrre bytte fra henne pga. flytting men har tentkt å bytte tilbake til henne. Hun er empatisk og trivelig, og kjempeflink til å følge opp sine pasienter, det er hvertfall min erfaring.

Veldig bra fastlege!

Lyttende, rask, praktisk, flink, ærlig m.f. En person jeg vil anbefale. Strekker seg langt for å få det til for pasienten. Anbefales :o)!