Benedikte Liepelt

Autorisasjon (1998)

Skåla Legekontor Telefonnummer71 11 39 5071 11 39 ...
Kaptein Dreyersvei 13 6456 Skåla
Benedikte Liepelt er en av 33 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Benedikte Liepelt

Fantastisk lege

Hatt henne som fastlege for hele familien i 7 år og er veldig fornøyd.
Hun lytter, følger opp, sender sms med prøveresultater, kommer med forslag til løsninger og sender videre til spesialist ved behov.
Hun husker deg fra gang til gang så trenger ikke å gjenfortelle hele sykehistorien hver gang.
Hadde henne som lege under et svangerskap og hun var varm og forståelsesfull. Fulgte opp og fikk meg inn på flere kontroller på sykehuset som jordmoren ikke fikk gehør for.

Kan varmt anbefales!

Flinkeste legen jeg har hatt!

Litt bakgrunn:
-Hun er autorisert i 1998. Mitt barn er født samme år. RS-virus var noe av det mest fryktede for oss med barn under 1 år, på den tiden...

Hun var helt unik!
Med tanke på at hun var helt "fersk" må jeg virkelig få lov å si at hun var det! -Og hun ble bare flinkere og flinkere!

Hadde det ikke hvert for at hun flytta, etter hvert. Så hadde jeg fremdeles hatt henne som lege!
-Garantert!

Rettferdig og fremstå ordentlig :)

Rask, enkel, rett på sak, "tidsriktig" og forstår "kunden". Lett å ha med å gjøre, ingen bortforklaringer eller "bull". Anbefalen!

Både og....

Hjelpsom og trår til når det trengs, men kan også være avvisende når hun ikke ser problemet uten å høre hele forklaringen. Til tider litt for travel (føler hun vil ha deg ut døra igjen før du kom inn).
Fikk eksepsjonelt god hjelp da jeg var i Spania på jobb i begynnelsen av min graviditet og fikk blødninger. Ble en dl telefonsamtaler og en flott oppfølgingstime når jeg kom meg hjem. Men syntes hun var litt lite informativ sånn ellers i graviditeten, mn der dekket jordmor opp!

Har helt siden en sykkelulykke i barndommen slitt med vekta (grunnet noe insulingreier) men hadde fått någenlunde fått kontroll på vekta før graviditeten. Men det gikk fullstendig feil vei igjen etter graviditeten og på under 3 mnd var jeg gått opp 30kg. Gikk til Benedicte for hjelp og før jeg fikk forklart meg ferdig avfeide hun meg med at hun skrev IKKE ut slankemedisne!! Sa at det ønsket jeg heller ikke, men å få tatt noen prøver. "Du får trene systeamatisk". Jeg både trener flere ganger i uka, går turer og spiser sunt og variert.... Synes ikke dette er rett måte å møte en pasient som kommer med et problem.

Så som sagt, både og. Flink lege, med gode kunnskaper. Blig og veldig omgjengelig. Grundig. Men kan vær litt avfeiende (på grensa til arrogant følres det ut som), travel og stresset.

Dyktig!

Dette er en lege som er veldig kompetent på mange områder. De områdene hun ikke vet så mye om sier hun det og sjekker opp, evt sender til spesialister for videre vurdering. Har en avslappet, men profesjonell stil og stemning. Engasjerende i pasienten. Også veldig dyktig på psykisk helse. Følger bra opp i etterkant og holder seg oppdatert i mellomtiden. Gir tydelig og god informasjon og er ikke over-entusiastisk til å skrive ut medisiner, som er positivt. Kjempe fornøyd og skal klamre meg fast til denne legen så lenge jeg kan!