Oddrun Synnøve Vingen

Tlf: 71 20 38 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Oddrun Synnøve Vingen er en av 27 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Oddrun Synnøve Vingen

Faglig svak

Hadde henne som fastlege for endel år tilbake, men var ikke førnøyd og byttet. Møtte da tilfeldigvis på henne på legevakten ifjor da jeg hadde tydelige symptom på blindtarmbetennelse. Jeg googlet meg selv opp før jeg ringte legevakten, og symptomene jeg opplevde stemte veldig godt med nettopp det. Når jeg ringte dit og snakket med henne ville hun nesten ikke ta meg inn til sjekk, for dette var forstoppelse mente hun. Fikk til slutt time, hvorpå hun undersøkte meg og sendte meg litt motvillig inn til sykehuset. Når jeg kom på mottakelsen der gikk det ikke mange minuttene før de konkluderte med blindtarmbetennelse og jeg ble operert like etterpå.

Bekymrer meg litt når jeg tenker på hva som kunne skjedd om jeg ble sendt hjem uten å få hjelp..

Ikkje nøgd.

Oddrun er lett å prate med, men svikter i oppfølging. Har "rota vekk" fleire av mine blodprøvar, og svarer ikkje på utallige henvendelsar om kva som har skjedd med prøvane. Lett å få time, mener alltid forsinka, og ein må sitte lenge på venterommet. Tar lett på ting, og snakker seg vekk. Anbefalas ikkje vidare til andre.

Fort gjort

Var inne hos henne i 5 minutt og følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Var mye rar sammenligning og virket ikke helt troverdig. Lite kunnskap kanskje? Fikk hvertfall ikke noe mere svar enn det jeg visste på forhånd. Gir det en sjangse til og om det ikke blir bedre så bytter jeg lege

Seriøs

Har vært pasient siden -03. Har fått mye forståelse og hjelp etter jeg ble syk i 07. Har fulgt opp bra, det er lett å få time. Lett å prate med.

tiltaksløs og svak faglig kompetanse

Har hatt henne i flere år, men har nesten aldri hatt behov for å gå til legen, bortsett fra den siste tiden. Har da oppdaget at hun ikke tar tak i utfordringer, selv om blodprøver viser svart på hvitt diverse allergier, i tillegg til at allmenntilstanden heller ikke er god. Jeg har stilt mange spørsmål. Hun svarer tildels, men prater seg bort. Får heller ingen hjelp til å forstå sykdomsbildet og hva som må gjøres videre ift dette. Har inntrykk av at hun ikke kan noe særlig om dette emne. Har derfor måttet lese mye på internett. Henvisninger videre til de som kan seg bedre på det, har hun heller ikke foreslått, men det har jeg måttet bringe på banen flere ganger.. Det er vanskelig å få time hos henne fordi hun ikke er på kontoret så mye. Jeg skal bytte fastlege så snart det blir noe ledig.

Dårlig opplevelse

Jeg byttet fastlege til Vingen da jeg flyttet til Molde, og har bare hatt dårlige opplevelser. Jeg måtte ha uttømmende legeattest til studier, og ga beskjed om dette da jeg bestilte time. Jeg måtte likevel komme tilbake tre ganger, siden hun ikke hadde funnet fram utstyret hun skulle bruke til legetimene. Jeg måtte betale for alle tre timene, så det ble jo mye dyrere enn det kunne ha vært. Det virket som at hele undersøkelsen var et ork for henne. I tillegg begynte hun å foreslå andre studier jeg heller kunne søke. Dette var på min første time med henne (!!), og hun hadde da ingen kjennskap til meg.

Etter dette har jeg kun vært til henne én gang, og fikk da beskjed om at en halvtimes gåing hver dag ville løse problemene mine. Hvis ikke kunne hun skrive ut noen piller. Jeg byttet fastlege etter dette og er utrolig glad for det!

liker og medisinere

Jeg har nå hatt vingen i 2 år ca. Men merket etter andre timen jeg hadde at jeg ikke kom til og få hjelp. Jeg har ikke fått hjelp til de Tingene jeg trenger. Men med en gang det er sykdom som kan Lett behandles står hun på med resept blokka. Hun er glink og prate men lytter ikke på hva du har og si:(

God grunn til å bytte...

Uprofesjonell og faglig svak lege... Vanskelig å kommunisere med. Skapte unødvendige bekymringer under svangerskapet. Byttet fastlege til meg og barna etter å ha fått barn.

Ikke fornøyd

Fikk beskjed på tlf om å spise grønnsaker og springe på fjellet før hun hadde møtt meg. Bestemte meg for å gi en sjanse til, men det ble den siste.
Måtte vente lenge før jeg kom inn. Hun hadde tid til å lytte, men fikk en følelse av å ikke bli hørt og at hun er uprofesjonell. Oppsøkte lege på grunn av problemer med magen/matallergi og løsningen var piller mot depresjon. Fikk ingen løsning på de problemene jeg faktisk har.
Kontordamene en møter på vei inn er grunn nok til å snu, ikke særlig blide og imøtekommende.

flink lege

Oddrun er flink og forståelsesfull. lytter godt til de eg har å si . de er ein fryd å komme til ho. kan anbefales på de varmeste.

Lite fornøyd..

Har ventet opp til 45 min i gangen før jeg får komme inn. Legen stiller ikke spørsmål for å prøve forstå sykdomsbildet, men heller motargumenterer dine forklaringer og plager. Blir ikke hørt og løsningen er som regel noen piller. Prøver blir rotet bort så du må tilbake for å ta nye. Må aktivt oppsøke legesenteret for å høre resultater. Kommer aldri gjennom når man ringer legesenteret. Må sende sms.

den aller aller beste legen jeg har hatt

dessverre måtte jeg flytte for å studere, og savner Vingen grusomt. Hun viste forståelse og unik omsorg i en vanskelig tid, og tok meg alltid seriøst. hun hadde også alltid et varmt smil på lager, og jeg ble nesten alltid glad av å ha time hos henne. ingen leger jeg har hatt siden har vært som henne.

ikke tillitvekkende

Jeg bare hatt behov for å oppsøke denne legen noen få ganger, og er glad jeg ikke har hatt alvorlige lidelser. Jeg oppfatter henne som arrogant med liten evne til å lytte og finne løsninger. Jeg har byttet fastlege.

helt formidabel!

Oddrun er den beste legen jeg har hatt noen sinne. Hun er veldig omsorgsfull, og bryr seg virkelig om pasientene sine.

Veldig grundig og forståelsesfull

Tar seg god tid og sjekker deg grundig.
Man føler at man blir tatt på alvor og at hun tror meg. Kommer med gode forslag på forbedringer. Veldig sympatisk