Oddrun Synnøve Vingen

Autorisasjon (2001)

Oddrun Synnøve Vingen er en av 33 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Oddrun Synnøve Vingen

Anbefales ikke

Jeg valgte henne fordi jeg ville ha en kvinnelig lege og det var kun hun som hadde ledig kapasitet på det tidspunktet. Men det jeg opplever er en følelse av ikke bli hørt ei eller bli tatt på alvor. M.m.....Skifter fastlege.

Lite kunnskap og tar ikke pasienter seriøst

Vært pasient hos henne i rundt ett år, opplever ikke å bli tatt på alvor verken i forhold til ryggplager eller psykisk helse. Har opplevd bruk av diverse hersketeknikker, som latterliggjøring ved ett tilfelle. Hun er alltid sen, opptil en time. Hun prater seg lett bort og det virker som hun har lite kunnskaper om det aller meste innenfor fagfeltet. Hun er heller ikke særlig god til å lytte til pasientens egen kunnskap om psykiske lidelser eller hva pasienten selv opplever hjelper.

Ikkje nøgd.

Oddrun er lett å prate med, men svikter i oppfølging. Har "rota vekk" fleire av mine blodprøvar, og svarer ikkje på utallige henvendelsar om kva som har skjedd med prøvane. Lett å få time, mener alltid forsinka, og ein må sitte lenge på venterommet. Tar lett på ting, og snakker seg vekk. Anbefalas ikkje vidare til andre.

Fort gjort

Var inne hos henne i 5 minutt og følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Var mye rar sammenligning og virket ikke helt troverdig. Lite kunnskap kanskje? Fikk hvertfall ikke noe mere svar enn det jeg visste på forhånd. Gir det en sjangse til og om det ikke blir bedre så bytter jeg lege

tiltaksløs og svak faglig kompetanse

Har hatt henne i flere år, men har nesten aldri hatt behov for å gå til legen, bortsett fra den siste tiden. Har da oppdaget at hun ikke tar tak i utfordringer, selv om blodprøver viser svart på hvitt diverse allergier, i tillegg til at allmenntilstanden heller ikke er god. Jeg har stilt mange spørsmål. Hun svarer tildels, men prater seg bort. Får heller ingen hjelp til å forstå sykdomsbildet og hva som må gjøres videre ift dette. Har inntrykk av at hun ikke kan noe særlig om dette emne. Har derfor måttet lese mye på internett. Henvisninger videre til de som kan seg bedre på det, har hun heller ikke foreslått, men det har jeg måttet bringe på banen flere ganger.. Det er vanskelig å få time hos henne fordi hun ikke er på kontoret så mye. Jeg skal bytte fastlege så snart det blir noe ledig.