Jakob Petter Bjertnæs

Autorisasjon (2002)

Gløshaugen legesenter AS Telefonnummer400 01 223400 01 2 ...
Richard Birkelands veg 5 7034 Trondheim
Jakob Petter Bjertnæs er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Petter Bjertnæs

Bedre enn sitt rykte!

Jeg var litt nervøs i forkant av mitt legebesøk hos denne legen, særlig etter å ha lest tilbakemeldingene på denne siden. Jeg forventet en stresset og litt irritert person som ikke ville ta meg seriøst. Jeg sitter derimot igjen med et annet inntrykk. Ja, man merker at han har mye å gjøre, og ja, han er rask til å stille diagnose (kanskje litt i overkant rask). På den annen side virket han veldig kompetent, var hyggelig, småpratet, og fikk meg til å slappe av. Det er mulig jeg kommer til å bytte fastlege, men da er det fordi jeg ønsker en kvinnelig lege og ikke fordi jeg er misfornøyd med denne legen.

Tok meg seriøst og følger opp

Har ikke hatt så mye behov for legehjelp så langt i studiene, men hver gang det har vært noe har jeg følt meg trygg og hatt følelsen av å bli tatt alvorlig - både om fysiske og psykiske plager. Han har lyttet og vært ærlig i responsen, og ikke "pakket inn", samtidig som han virker veldig kunnskapsrik.

En dårlig erfaring

Hadde dessverre en dårlig opplevelse i forbindelse med en utredning som ikke ble tatt på alvor. Følte meg som en hypokonder, og måtte krangle meg til å komme på MR. Ut fra de symptomene jeg hadde ser jeg i ettertid at han burde ha reagert mye tidligere. Greit nok, alle kan gjøre feile vurderinger, men det verste var likevel følelsen av å ikke bli tatt på alvor og at tilstanden min (som var høyst reell) ble bagatellisert. Ikke byttet fastlege, skal gi han en sjanse til.

Veldig bra!

Føler jeg blir tatt på alvor hos Bjertnes, han lytter og gir tilbakemeldinger, selv om det ikke er noe galt. Anbefales

Veldig stresset og stressende lege

Har hatt Jakob Bjertnæs som lege i tre år nå, da kravet mitt for legevalg var en lege på Gløshaugen legesenter, og han var den eneste der med ledig plass da jeg flyttet opp for tre år siden. Har nå endelig fått byttet over til en kvinnelig lege på samme senter, og kommer nok ikke til å savne Jakob nevneverdig. Han har stort sett hjulpet til med det jeg har lurt på, men han har veldig mange pasienter (flest i hele Trondheim), og virker veldig stresset hver gang jeg er der. Føler at jeg blir jaget ut etter 2-3 minutter, og blir selv stresset av å være der.

Å spørre om to forskjellige ting i løpet av en time er heller ikke noe som er særlig populært, selv om det andre spørsmålet er noe som tar kort tid (som f.eks. å skrive ut en resept). I tillegg gjorde hans unge alder at jeg f.eks. aldri turte å be om en gynekologisk undersøkelse, eller spørre om veldig personlige ting. I tillegg har han en tendens til å gi litt "enkle" løsninger på problemer. Ønsket for tre år siden henvisning til fysioterapi pga veldig vonde skuldre, men fikk i stedet beskjed om å dra og svømme (noe jeg ikke har hatt tid eller råd til, så det rådet ble aldri fulgt).

Anbefales om du vil ha en lege som gjør det du ber han om, og ikke stort mer, men om du vil ha en lege som tar seg god tid til deg bør du velge en annen. Pluss for at det går raskt å få time, særlig om man er syk og trenger behandling raskt, men det gjelder nok de fleste legene på legesenteret.