Jakob Petter Bjertnæs

Gløshaugen Legesenter DA

2002

Gløshaugen Legesenter DA Telefonnummer73 59 32 8073 59 32 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Richard Birkelands vei 5 7034 Trondheim
Jakob Petter Bjertnæs er en av 179 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Petter Bjertnæs

Stressende og bagatelliserende

Jeg er sikker på at dette er en veldig kunnskapsrik mann, som er flink i faget sitt.

Men han kunne hatt mye å lære fra lege/pasient-kurset som gjennomføres på NTNU. Det handler om å ikke overkjøre pasientene sine, om å lete etter en bio-psykososial sammenheng og ikke minst: å ta seg tid.
Helst mer enn 3 minutter.

På alle mine konsultasjoner har jeg blitt helt overkjørt og ikke følt meg lyttet til i det hele tatt. Tross at jeg tydelige hadde store bekymringer, som hadde vært lett å ta tak i.

Som sagt er jeg sikker på at Jakob er kjempedyktig i faget.

Men, beklager, denne pasientbehandlingen var rett og slett for dårlig.

Med vennlig hilsen medisinstudent, som nå har byttet fastlege.

Godt inntrykk

Har hatt han som fastlege i over 15 år, og har vel kanskje vært der ca 1 gang i året i snitt. Føler han bryr seg og tar seg tid til å sjekke bakgrunn samtidig som nåværende situasjon for å komme frem til en løsning. Har også opplevd at han har fulgt opp en situasjon i etterkant uten at det var forventet. Veldig fornøyd med service og omtanke.

Stresset og uinteressert

Jeg har alltid følt meg litt til bry når jeg er hos Bjertnæs. Sitter gjerne 45 minutter på venterommet, og er inne hos han i maks 3 minutter. Jeg merker veldig godt at han er stresset, noe som ikke er rart når han har dobbelt så mange pasienter som mange andre leger. Han er veldig direkte og kort, og konkluderer fort med hva som er problemet uten å høre på innspill fra meg. Anbefaler ikke å gå til han for senebetennelser eller muskelsmerter, da det eneste han gjør er å skrive ut smertestilliende medikamenter. Nå har jeg byttet lege.

Ikke lyttende

Tar seg ikke tid, hører ikke etter. Det virker ikke som om han bryr seg i set hele tatt. Hver gang jeg er der prøver han bare å bagatellisere det jeg sier

Stresset lege

Følte meg kun til bry, og som han bare ville ha timen overstått. Han hørte heller ikke på meg og mine problemer, men kom bare med antagelser og kuttet meg av halvveis i setningen.... Elendig.