Jakob Petter Bjertnæs

Richard Birkelands vei 5 7034 Trondheim
Tlf: 73 59 32 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jakob Petter Bjertnæs er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Petter Bjertnæs

Kunnskapsrik, konkret og veldig omsorgsfull

Har vært til han en gang, og jeg er veldig fornøyd. Han var rett på sak, og veldig konkret. Det beste var at han var omsorgsfull og faktisk prøvde å se min situasjon!

Anbefaler!

Trygg og tillitsvekkende

Effektiv, hyggelig, seriøs. Lytter til deg, og tar seg som regel god tid. Har ingenting vondt å si om Jakob Petter.

Dyktig, forklarende, tar deg seriøst

Utrolig dyktig lege, måtte dessverre bytte grunnet flytting. Meget kunnskapsrik, flink til å berolige dersom det er noe man er bekymret for. Tar pasientene seriøst. Kort og konsis, men tar seg god tid til å forklare dersom det er noe man lurer på.

Elendig

Byttet på dagen da jeg kom inn etter å ha vært skikkelig dårlig mange dager. Han var lite interessert i å høre hvordan jeg hadde det, og sa bare at han skulle ordne sykemelding. På den skrev han forkjølelse som grunn. Like før jeg skulle gå ut sa han at vi kunne ta en kjapp blodprøve, og da jeg kom inn på kontoret igjen sa at "oi, du har visst vært skikkelig dårlig du". No shit....
Endte med at jeg hadde lungebetennelse, noe jeg anser som ganske langt fra forkjølelse som han først sa. Irriterende å bli bagatellisert på den måten.

Trygg

Kunnskapsrik lege som tar seg tid til å høre på deg når det trengs, og som er rask når det ikke er nødvendig med de lange samtalene. Han er flink til å forklare både med bruk av vanlige "folkelige" ord, og forklarer gjerne mer i dybden når jeg har spurt. Har kommet til han med både fysiske og psykiske plager, og føler meg godt ivaretatt. Den eneste grunnen til at jeg bytter faslege nå er at jeg flytter.

Hyggelig og dyktig

Jeg er veldig fornøyd med legebesøket mitt. Jeg fikk den hjelpen jeg trengte, og han var hyggelig og brukte god tid. Han snakket også om ting som ikke har med mine problemer å gjøre, som været og ferie, som jeg liker veldig godt. Anbefales!

Faglig dyktig lege

Dette er en lege du enten liker veldig godt eller ikke liker i det hele tatt. Han fremstår som faglig dyktig og du får den hjelpen du trenger, men heller ikke noe mer enn det. Han gjennomfører alle undersøkelser og tar alle prøver som trengs, men alt skjer kjapt og effektivt. Han kan virke litt arrogant og avfeiende for eventuelle bekymringer eller innvendinger man måtte ha.

Jeg har alltid følt meg trygg på å ta opp spørsmål om kvinnehelse og å gjennomføre gynekologiske undersøkelser, og han virker kunnskapsrik på dette området (noe han også har presisert at han er mange ganger). Det er ingen problemer å snakke om pinlige problemer med han.

Det jeg ikke liker er at det virker som han ikke husker meg fra gang til gang, selv om jeg i perioder har vært der ofte. Han unskylder seg med at han har mange pasienter (noe som er sant), men det er litt irriterende å måtte minne han på om de samme tingene gang på gang.

Som regel må jeg vente ei uke for å få time, men får på dagen om det er nødvendig. Selve legekontoret har jeg ikke mye sansen for, spesielt synes jeg at jeg får dårlig service ved timebestilling.

Veldig flink lege

Jakob Petter Bjertnæs er flink faglig og flink til å lytte. Man får følelsen av å bli tatt på alvor. Anbefales.

Medmenneskelig, faglig dyktig og effektiv

Jeg har vært hos Jakob Bjertnæs ved flere anledninger i løpet av ca syv år, og dekket forskjellige problemer, alt fra kneskader til psykiske problemer. Han er svært effektiv, kan kanskje virke litt direkte, men samtidig synes jeg han yter meget god service, og jeg har ved flere anledninger opplevd at han tar seg tid til å spørre de ekstra spørsmålene, selv om han åpenbart har det travelt.

I tillegg fungerer legekontoret veldig godt. Det er kort ventetid før time og hyggelige folk som jobber der.

No bullshit

Virker veldig dyktig. Kan føle at han har litt dårlig tid, men det har han sikkert med mange pasienter. Får gjort det som trengs kjapt og greit. Ikke noe småprat, men hører på deg og tar det videre om det trengs. Effektiv og flink lege.

Slik skal en fastlege være

Har hatt jakob i mange år og opplever han som en ryddig fagperson. God kommunikasjon og struktur på besøket. Ved behov konsulterer han med andre leger. Føler meg alltid godt ivaretatt når jeg er hos han og anbefaler han på det sterkeste.

En god lege med god holistisk forståelse

Bjertnæs var min lege under hele studietiden, og jeg brukte han til alle slags plager og symptomer. Jeg fikk ble veldig godt behandlet og imøtekommet den gangen jeg oppsøkte han i forbindelse med psykiske problemer, hvor han tok på seg rollen som sjelesørger en kort stund.

Han er kjapp, ryddig og forståelsesfull, han er en "no bullshit" guy!

Dyktig lege for studenter som kan komme utfor psykiske og fysiske vondter typiske for studietilværelsen.

OK, kjapt og greit

Får alltid time på dagen.
Kjapp og grei kommunikasjon. Svarer utfyllende, tar prøver og gir rask tilbakemelding.

Dyktig lege

Jeg har hatt Jakob som fastlege i snaue fire år nå, og har på grunn av ulike helseplager vært mye hos legen de siste årene. Jeg føler jeg blir tatt på alvor uansett hva det skulle være, og opplever at det heller testes en gang for mye enn en gang for lite. I forbindelse med en arvelig tilstand var han også veldig klar og tydelig i kontakten med familien min.

Jeg opplever Jakob som spesielt god på og interessert i gynekologi, og har blant satt inn spiralen min uten at det føltes ukomfortabelt.

Jakob er også kjapt ute med å konsultere med kolleger dersom han er usikker, noe jeg opplever som en styrke.

Det kan til tider ta litt tid å få satt opp time på forhånd, men hvis man ringer har jeg stort sett fått time på dagen.

Stresset og forutinntatt

Har hatt Bjertnæs som fastlege i flere år, og har vært innom med ulike typer plager. Jeg får time når jeg har behov for det, men han er ofte veldig forsinket. Han har nok altfor mange pasienter.

Jeg syns Bjertnæs virker stresset og fokusert på å få timen overstått. Jeg opplever dessverre at han svært raskt bestemmer seg for hva som er problemet, og er lite lydhør for eventuelle tilleggsopplysninger som ikke passer med hans umiddelbare konklusjon. Han kan virke noe arrogant, og jeg har ved et par anledninger følt meg som en hypokonder hos Bjertnæs, til tross for at jeg verken er mye syk eller er ofte hos lege.

Jeg opplever imidlertid Bjertnæs som en faglig dyktig lege de gangene han tar seg tid til å undersøke saken skikkelig, og har fått henvisning når det har vært behov for det. Han lar seg særlig engasjere i spørsmål om prevensjon og gynekologi, og er flink med gynekologisk undersøkelse.

Følte meg godt ivaretatt.

Hørte godt på min fremstilling, gode spørsmål og kommentar. Tok tilfredsstillende før tid før han kom frem til diagnosen

Mistenkeligjort

Ikke orker jeg å overspille sykdom, hvis jeg sier jeg er syk, så går jeg ut i fra at jeg blir trodd. Istede får jeg høre; "du er vel mest ute etter en sykemelding tenker jeg" eeh.. Nei, jeg er ute etter å bli frisk, gjerne før mine 4 fridager er over..

Dyktig lege

Hadde denne legen i stedet for min fastlege (fastlegen var ikke på jobb den dagen). Han var veldig lett å kommunisere med og var veldig god til å lytte. Jeg følte at legen ga meg god service og av kvalitet. I tillegg brukte han god tid på å svare på alle mine spørsmål.

Følte meg til bry

Hadde Bjertnæs som vikarlege. Er nok en meget dyktig lege rent faglig, men har en del å gå på hva kommunikasjon og medmenneskelighet angår. Går ikke til legen mer enn jeg må, men bestemte meg for å oppsøke lege denne gangen da tilstanden ikke var forbedret 2 uker etter ulykke. Følte meg dessverre som en hypokonder, og at jeg var et irritasjonsmoment. Fikk videre rekvisisjon, men følte det var mer for å bli kvitt meg fortest mulig.

Flink, faglig sterk lege som kan anbefales

Jeg kjenner overhodet ikke igjen Jakob fra kritikken han får her, etter å ha hatt ham halvannet år og jevnlig vært innom med kroniske sykdommer. Den eneste måten jeg kan se for meg at Jakob kan ha vært "nedlatende og arrogant" må være mot en pasient som har enten selvdiagnostisert ved hjelp av internett eller som er tilhenger av alternativ "medisin".