Nick Faradonbeh

Autorisasjon (1999)

Edda Legesenter DA Telefonnummer73 83 19 0073 83 19 ...
Olav Trygvasons gate 35 7011 Trondheim
Nick Faradonbeh er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nick Faradonbeh

Blid og hyggelig men.

Møtte han som blid og hyggelig uken etter et stort kirugiskinngrep hadde/har mye smerter. Da jeg ba om fornyelse av resepter sykehuset ga ble jeg møtt med trussel om avrusning og inntrykk av at jeg var rusmisvruker. Dette var mitt første møte med denne legen. Men så ordnet det seg. Så kom det komplikasjoner og mer smerter og dårlig behandling til en vikarierende lege så på da først fikk jeg hjelp. Ber så om nye resepter åblir beskyldt for å mase om vanedannende medisiner tross godt dokumentertsmertetilstand. Ønsker ikke å møte denne legen igjen. Fordomsfull og egenrådig. Har kjent rushistorikk som er behandlet for lengst. Ikke engang imøtekommende når jeg snakker om nedtrapping da brå seponering ikke er annbefalt. Anbefales ikke.

Svært imøtekommende og lytter virkelig til sine pasienter

Jeg har hatt Nick i mange år som fastlege og han har satt høyder for hvordan en lege burde opptre i sitt yrke. Svært kompetent, høflig og tar seg tid til å lytte til sine pasienter. Fortsett med det gode arbeidet ditt Nick!

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Jeg har hatt Faradonbeh som lege i over et og et halvt år. Han møter meg alltid med et smil, er vennlig og imøtekommende. Jeg har en kronisk sykdom som er typisk "kvinnesykdom", og føler meg godt ivaretatt av han. Jeg føler han forstår hvor kompleks en kronisk sykdom er og ser på helheten av kroppen. Jeg er takknemlig for å ha han som lege, føler jeg forstått, får gode råd og et lite dytt når jeg trenger det. Kunne ikke bedt om en bedre fastlege.

En dyktig og omsorgsfull fastlege

Faradonbeh er en allsidig og dyktig lege. Overfor meg som pasient har han en evne til å sortere ut hva som er viktig. Mindre symptomer og forbigående tilstander kommenteres kort, mens temaer som han oppfatter som viktige får det fokuset de trenger.

Han sier og skriver ikke alltid det pasienten ønsker å høre og lese, men det er ikke jobben hans heller - han skal gjøre det han mener er best for pasientens helse.

Tilgjengeligheten er svært god, både når det gjelder timebestilling, svar på skriftlige henvendelser og - et par ganger i krevende situasjoner - oppfølging på telefon/video.

Han er en av de beste allmennlegene jeg har møtt. Anbefales.

Kunnskapsrik og varm lege

Jeg har hatt Nick som min fastlege i snart 10 år, og jeg kjenner ingen andre som har en så god fastlege som Nick.

Det er nesten alltid en ledig time innen 1-2 dager. Meldinger sendt via HelseNorge (noe ikke alle legekontor støtter en gang) blir som regel svart på i løpet av dagen.

Nick har ved flere anledninger gått utenfor og forbi den vanlige legerollen for meg. Ved en anleding for mange år siden tilbød Nick meg til å lese til en eksamen, slik at han kunne følge meg opp mens jeg var der. En annen gang gav Nick meg hans private telefonnummer for å løse et problem for meg.

Nick er som andre nevner en veldig medisinfaglig dyktig og interessert lege. En fordel er at Nick også har mye kunnskap og interesse rundt helhetlig helse og tema som kanskje fallet utenfor den klassiske fastlegerollen med resept eller henvisning og "ha det bra!".

Nick tar seg nesten alltid tid til en prat og deler gjerne av sin unike livserfaring og sin brede kunnskap - for eksempel har filosofen Rumi blitt sitert ved flere anledninger.

Jeg ser at Nick har fått noen klager her og det føler jeg at jeg må adressere. Spesielt til de som er bekymret for strenge kommentarer og å "ikke få viljen sin":

I en lang periode med utbrenthet og feilede forsøk på å komme meg tilbake til jobben var Nick den eneste i en behandlingsrolle rundt meg som tørte å være direkte og tøff med meg da det trengtes. Han skisserte på et tidspunkt hvor jeg kunne være på vei (ufør) og at han, selv om han skulle hjelpe meg uansett, syns det var synd om det skulle gå den veien. Jeg tror noen kan ha litt tynn hud og ikke tåle slike tilbakemeldinger. Jeg setter pris på at Nick tør å si dette, og skulle gjerne sett dette hos de andre som hadde behandlingsrollene rundt meg. Det kan bli for mye "stakkars deg" og det kan bli lett å blande "det er ikke din skyld" med "det er ikke ditt ansvar". Her føler jeg Nick er veldig god.

For meg fremstår ikke Nick som påtatt skråskikker som noen leger kan være og jeg føler at de fleste gangene han forsøker seg med pekefingeren så er det ut av omsorg og med glimt i øyet. Om jeg har vært uenig i kritikken og forklarer hvorfor den bommer -- så beklager han seg. Kort sagt - Nick behandler deg som et vokset menneske!

Jeg har aldri hatt problemer med å få henvisninger fra Nick når det trengs -- men jeg har opplevd å få gode råd om hva jeg eventuelt kan prøve først! Jeg tror Nick er opptatt av å ikke sykliggjøre alt for mye og min erfaring er at han som regel har rett.