Nick Faradonbeh

Tlf: 73 83 19 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nick Faradonbeh er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nick Faradonbeh

Lege som står på sitt

Jeg har vært klient hos Nick i 3 års tid. I starten var han veldig hjelpsom. Han så på flere aspekter av sympotomene mine og gjorde konkrete tiltak. Etterhvert virkte det som timene ble kortere og kortere. Selvom han viste at jeg slet psykisk og gikk på medisiner ville han ikke hennvise meg til psykolog. Fordi han ikke ville at jeg skulle bli pyskolog klient. Andre gang jeg ønsket hennvisning til lunge lege fordi jeg hadde vist tegn til astma, mente han jeg burde trene. Jeg tok kontakt med en annen fastlege som mente jeg hadde trenings indusert astma. Det er noe av det som Nick kan bli bedre på. Høre på pasienten og ikke være sta på sitt.

Profesjonell, dyktig og morsom.

Nick er en svært dyktig, profesjonell og morsom lege. Jeg har full tillit til ham og kan anbefale ham på det sterkeste. Jeg opplever en lege som ser meg, tar meg på alvor, gir gode råd og som tydelig vil det beste for meg, samtidig som at han er morsom! Han snakker rett fra levra, men er alltid omsorgsfull og lett å snakke med. Jeg er kjempefornøyd med å ha ham som fastlege. En skikkelig bra fyr!

Noe arrogant holdning

Opplevde en OK faglig konsultasjon, men møtte en noe arrogant og overlegen holdning i dialogen. Det fristet ikke med gjentakende besøk til legen for mitt vedkommende.

Den beste legen jeg har hatt.

Jeg har hatt han som min fastlege siden 2005 og jeg er meget fornøyd om hvordan han gjør en veldig bra jobb.

Den beste legen jeg har hatt

Nick er faktisk den beste legen jeg har hatt! Før kviet jeg meg til å gå til legen, men nå har jeg faktisk en hyggelig tone med min fastlege. Første gang jeg var hos Nick tok jeg opp et problem jeg hadde hatt lenge som min tidligere lege hadde sagt at kom til å gå over av seg selv uten å gjøre noe mer. Nick tok tak i saken umiddelbart, og satte opp en oppfølgingssamtale til meg helt uoppfordret. Det har jeg aldri opplevd at en fastlege har gjort før. Hver gang jeg er hos Nick har vi alltid en oppfølgingssamtale etterpå. Det er så fint å ha en lege som bryr seg så mye!

Omsorgsfull og dyktig lege

Da jeg kom til Nick med mine problemer satte vi straks igang tiltak sammen. Jeg var til han en gang i mnd og fikk tips og råd, oppmuntring og støtte. Han er alltid forberedt, som om han har lest seg opp før du kommer inn. Han er ikke redd for å opptre både profesjonelt og personlig på samme tid. Han tar meg alltid seriøst, og har virkelig hjulpet meg mye med mine helseproblemer. Hadde det ikke vært for at jeg flyttet, hadde jeg aldri skiftet lege!

Arrogant og varierende humør

Har har svært varierende opplevelser med denne legen. Hadde et godt inntrykk av han første gang jeg var der.

Kom til han en gang for å undersøke føflekker og ble tatt på alvor og han anbefalte å fjerne flere av de. Da jeg kom noen uker etter for å fjerne de virket han irritert og han skjønte egentlig ikke hva jeg gjorde der og hvorfor jeg skulle fjerne de. Han misslyktes også i å fjerne hele føflekken.

Har opplevd å bli latterliggjort av han på grunn av ønske om å bli henvist til psykolog. Uten at han spurte om hva jeg slet med så uttrykte han seg som om at det ikke var viktig nok mens han smilte, nærmest lo.

Fikk henvisning til gynekolog en gang, da jeg ønsket det en stund etter var dette uaktuelt. Hvis man av religiøse grunner ikke kan bli undersøkt gynekologisk av en mann så henviser han videre til kvinnelig kollega, men hvis man ikke har slike grunner for å gå til kvinne så er han svært vrang.

Han har også dårlig kommunikasjon med barn.

Jeg har selvsakt byttet fastlege.

Relativ grei lege

Denne legen vil faktisk prioritere deg, til og med komme hjem til deg dersom det er behov for deg.

Kritikkverdig å nevne:
-Legene kan unngå å komme med personlig og subjektive synspunkter, og heller være objektiv.

Heia nick!

Nick er en hyggelig kar som hjelper meg når jeg trenger det. Jeg får alltid hjelp og han klarer som alltid å finne ut hva som feiler meg. Han lytter alltid på meg og avbryter meg ikke. Bestemoren min, som også har han som fastlege, er også fornøyd med han!
Stå på Nick!

Grundig, ærlig og hyggelig

Jeg har hatt Nick som lege i rundt 5 år. Har så godt som bare positive ting å si. Han er alltid godt informert i starten av timen, tar seg tid til å lytte og er svært hyggelig. Mitt inntrykk er at han setter seg godt inn i problemene i stedet for å bare skrive ut resepter i hytt og vær. Ærlig og rett på sak. Forteller deg muligens ikke det du vil høre, men det du burde høre.

Han oppdaget forresten også et helseproblem hos meg i løpet av første time som min forrige fastlege ikke hadde sagt noe om eller fulgt opp. Ellers flink til å påpeke når det er på tide med regelmessige undersøkelser.

Flink, men hører ikke på ønsker

Nick Faradonbeh har funnet ut hva som har plaga meg i 5 år (noe 5 andre leger ikke har funnet ut), men han ga ikke noen annen løsning på problemet enn at jeg burde la tiden hjelpe. Tilstanden jeg har er noe som ikke pleier å vare lenger enn 0,5-1 år, men det var ikke noe farlig at det har vart i 5 år. I etterkant har jeg gått til en gynekolog for vanlig undersøkelse (på Aleris), og nevnte problemet mitt i en bisetning, og hun ga meg en resept som har redusert plagene betydelig. Dette var ikke noe Nick hadde fortalt meg at kunne fungere, noe jeg skulle ønske han hadde.

Ved spørsmål om jeg kunne bli henvist til blant annet fysio og gynekolog ble jeg blankt avvist, siden han kan utføre akupunktur og han kan også foreta gynekologiske undersøkelser. Jeg er ikke komfortabel med noe av dette og spurte igjen om henvisning, noe som han igjen avviste. Det neste han sa var bare: "Ring og bestill ny time, så skal jeg ordne for deg."

Meget fornøyd

Jeg har hatt Nick som fastlege i ca 8 år og er svært fornøyd med han. Han tar seg tid til å lytte etter hva som er galt, og det virker som at han vet hva som feiler deg før du er ferdig med å oppgi symptomene.
Det virker som at han har lest seg litt opp på historikken min rett før en time, slik at han kan spørre om hvordan det har gått siden sist. Veldig sympatisk, hyggelig og dyktig, akkurat slik en fastlege skal være!

Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i de negative anbefalingene han har fått. Muligens de som er misfornøyd er det fordi fikk det svaret de trengte, ikke det svare de ønsket...

Tålmodig og lyttende

Jeg og min familie har bare gode erfaringer med Nick! Han lytter veldig til det pasienten har å si, og tar alle plager seriøst. Han har mye kunnskap innenfor medisin, og tar seg gjerne tid til å komme med utfyllende svar og forklaringer dersom det er behov for dette. Han tar seg tid til å bli kjent med pasienten og man føler seg absolutt ikke til bry.

Arrogant, utålmodig og uten lytteevne

Brå, gir alltid inntrykk av å ikke ha tid, viser avsmak for pasienten (et barn).
Barnet, som er hans pasient, er redd ham!
Mor kommer aldri til å oppsøke ham igjen, etter å regelrett ha blitt rakket ned på for å be om henvisning til utredning for barnet.
Tror tydeligvis ikke at ADHD finnes, i hvert fall ikke i kombinasjon med gode kognitive evner.

Denne mannen brukte tid til å bli kjent med meg og min bakgrunn og fikk meg til å føle meg i trygge hender. Han var meget profesjonell samtidig som han satte seg inn i min situasjon på en måte som gjorde meg komfortabel til å dele informasjonen han trengte. Jeg er veldig fornøyd med min fastlege! Beste jeg har hatt.

Useriøs

Nesten så jeg ikke tror skryten jeg leser her. Var ny i byen en tid tilbake ,og trengte en fastlege, Nick var eneste som hadde ledig plass i nærheten av der jeg hadde fått jobb så jeg bestilte hos han og tenkte dette gikk bra. Ble møtt av et fiskepuddinghåndtrykk, han møtte ikke blikket mitt en eneste gang, satt bare og himlet med øynene. Jeg ba om en henvisning til røntgen pga store ryggproblemer. Da skotter han såvidt opp på meg, (møtte fortsatt ikke blikket mitt) og sa følgende ordrett: Sånn går det når du har tunge pupper. Jeg måtte krangle meg til henvisning, det ville han ikke gi siden mine bryster tydeligvis var abnormalt tunge... Jeg har forøvrig helt normal størrelse.Jeg ble spurt av en dame som jobbet der da jeg skulle gå om jeg hadde vært hos Nick, ja sa jeg. Gikk det greit spurte hun. Tolker spørsmålet som at hun fisket litt etter info, og muligens en grunn til det. Jeg kan ikke anbefale denne legen til noen som helst. Særdeles uproft .

En god mann

Meget trygghetsskapende og troverdig lege. Lyttende, grundig og med god tid for meg som pasient. Har anbefalt Nick til min sambuer som sitter med samme inntrykk. Nick er tørrvittig, men beholder sitt faglige fokus. Nick har ei pute på kontoret som det står Kåret til Norges beste fastlege på (samt en cowboyhatt). En god mann og en meget god lege.

Dyktig, engasjert og hyggelig

Jeg føler alltid at vi blir tatt på alvor når jeg eller ungene har en time hos Nick. Han er rask til å sette seg inn i problemet du er der for.

En reddende engel!

Hadde Nick som fastlege da jeg bodde i Trondheim. Bedre og mer engasjert fastlege skal man lete lenge etter! Han tar seg god tid, lever seg godt inn i pasientens problemstillinger, oppmuntrer, er en klok mann med et perspektiv på livet som er motiverende og inspirerende. Nick skulle ha hatt kurs for alle fastleger i hvordan å være en god fastlege. Jeg skulle ønske han bodde her jeg bor nå så han fortsatt kunne være min fastlege.

Godt humør

Alltid blid og hyggelig. Tar deg på alvor og henviser videre om nødvendig. Gjør grundig undesøkelse og sier hva han mener, ærlig og rett på sak. Dette er en lege som finner ut hva som feiler deg, ikke bare en som skriver ut resepter i hytt og gevær