Elisabeth Seland Gridseth

Bjørn Gunnar Heggløv

2007

Ventetid

Antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bjørn Gunnar Heggløv
Orkdalsveien 58 7300 Orkanger
Tlf: 72 47 11 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Elisabeth Seland Gridseth er en av 11 fastleger i Orkdal

Siste vurderinger av Elisabeth Seland Gridseth

Dyktig og lett tilgjengelig

Gridseth har vært fastlegen min siden 2008, og har alltid vært svært fornøyd. Lytter til hva jeg forteller, og vi finner alltid ut tiltak/løsninger sammen. Lett tilgjengelig, har hun ikke tid til å svare tlf, så ringer hun opp igjen (kan dog ta noe tid, men hun er tross alt på jobb).
Nå er ikke jeg den som løper ned dørene på legekontoret, men når jeg først er der, har jeg en følelse av at hun kjenner meg igjen og stiller oppfølgingsspm på noe jeg kanskje bare har nevnt tidligere (både somatisk og personlige emner).
Skulle gjerne hatt henne som fastlege til evig tid, men nå som jeg har flyttet blir avstanden litt for stor.

Seriøs, trivelig, faglig dyktig!

Skiftet over til henne, etter å ha slumpet innom på en ø-hjelptime.
Veldig trivelig og lett å prate med.
Hun har hjulpet meg med det jeg trengte hjelp med, så jeg er meget fornøyd med min fastlege.
Tusen takk.

Styr unna!

Denne legen er flott å ha om du plages med noe så "enkelt" som bihulebetennelse.

Men dessverre så er det slik at mange sliter psykisk og med en rekke uforklarlige plager. Jeg har møtt opp hos henne og grått fordi jeg har vært så fortvilt over min nåværende helsesituasjon. Hun satt der, svært så bakoverlent i stolen sin med hendene i kors, og LO av meg.

Ellers fremstår hun useriøs og fjasete. Om du vil bruke denne personen som din fastlege bør du vite med sikkerhet at du aldri vil rammes av en sykdom med vage symptomer og som ikke kan påvises med en enkel blodprøve.

Hun har også antydet at plagene jeg har en vrangforestillinger jeg har og sendte meg på DPS for psykisk vurdering. Der fikk jeg heldigvis hjelp med de faktiske plagene jeg hadde, som slett ikke var vrangforestillinger!

Overlegen og lytter ikke

Føler denne damen kan være faglig dyktig, men jeg får ikke tiden min brukt effektivt. Hun kan virke noe useriøs i ulike situasjoner og føler selv blir ikke lyttet til eller tatt hensyn til.
Bytter lege da jeg har aldri likt hennes behandling mot meg.

Litt for flåsete

Fornøyd med hennes behandling og henvisninger, så hun virker egentlig faglig dyktig.
Men jeg syns hun er for uhøytidlig og flåsete. Snakker alt for mye om seg selv og tøyser unødvendig mye, blir useriøst. Når jeg går til legen ønsker jeg ikke et stand-up show. Det er vanskelig å snakke om feks psykiske vansker når man sitter å ler av ren høflighet. Tenker også at det går med unødvendig tid på dette (sikkert 10-15 min ekstra pr time pga fjas). Denne tiden kaster hun bort både for meg, seg selv og de som venter på tur.
Men jeg syns uansett hun er faglig dyktig, og kommer ikke til å bytte.

Person-orientert

Syns hun er meget flink til å lese pasienten - forstå - og vurdere hva som er best for den enkelte. I alle fall i mitt tilfelle, men rekner med at denne evnen til å finne best mulige løsninger for den enkelte brukes på alle.

Svært fornøyd

Faglig dyktig, tar pasienten på alvor. Glimt i øyet og humor.

Kunnskapsrik

Dette er en lege som jeg synes er svært hyggelig og lett å prate med. Hun gir gode råd og henviser til spesialister på de felt hun vet andre kan mer enn henne.

Hyggelig lege

Jeg synes hun er meget behagelig, og hun tar seg tid til pasientene sine. Har bare positive ting å si om henne.
Flink til å finne ut hva videre behandling skal være.
Kunne IKKE tenke meg å bytte fastelege.

Kjempeflink

Har bare gode ting og si om henne. Hun har bare vært hyggelig og grei imot meg. Hun virker kunnskapsrik, og jeg håper hun kan være legen min i mange år fremover!

Arrogant, ser ikke ut til å bry seg om pasientens behov. Føler ikke hun tar det så seriøst. Hadde en turnuslege som vikar en gang, og var ganske fornøyd da!

Dårlig tekke med folk

Som sagt, det virker som hun ikke har et bra tekke med folk. Hun har en smått arrogant og frekk holdning til meg. Virker også veldig sløv med tanke på behandling. Jeg vil ikke gå innpå for mange detaljer her i fare for å ikke være anonym, men hun har ved flere anledninger vist at hun later ikke til å ta klare symptomer og tegn alvorlig.

Veldig fornøyd

Har hatt henne noen år nå. Og er kjempefornøyd. Flink til å forklare , kunnskapsrik og behagelig å snakke med.Ingen over - ingen ved siden

Den mest snakksalige legen jeg har hatt

Nå drar jeg ikke til lege for å snakke om og sammenligne mitt med hennes private anliggende. Burde bruke mere tid på å behandle, fremfor å "avhandle" ut i det vide og brede! Jeg valgte på grunnlag av dette å bytte fastlege!

Flink og grundig

Den dyktigste legen jeg har hatt. Hun forklarer godt og har svar på det meste. Artig form for humor/væremåte som en kanskje må bli vant med.