Pål Jørgensen

Autorisasjon (2003)

Møllenberg Legesenter Telefonnummer73 80 87 7073 80 87 ...
Øvre Møllenberg 61/63 7043 Trondheim
Pål Jørgensen er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Pål Jørgensen

Empatisk og fin lege

Jeg har vært pasient til Pål Jørgensen i mange år, jeg opplever han som en hyggelig kunnskapsrik fastlege som gjør at det føles trygt å være pasient hos han,han henviser videre ved behov dersom han ikke er sikker eller ikke kan tilby nødvendig behandling på legesenteret, han er en fin empatisk lege som er god å snakke med dersom man har behov det.

Jeg og min familie er veldig fornøyd med Pål

Superfin fastlege!

Han henter deg alltid tidsnok til timen, tar seg god tid til å høre på deg, kommer med god fagkunnskap, og man opplever aldri at han har det travelt. Svarer kjapt på e-konsultasjon også. Er hyggelig og imøtekommende. Veldig trygg og god å ha, kunne ikke vært mer fornøyd!

Helt ok

Jeg har hatt Pål som fastlege i mange år. Generelt vil jeg si han er en god lege. Jeg stoler på de somatiske vurderingene han tar, og han er hyggelig og imøtekommende.

Jeg tenker likevel at denne siden kanskje er den beste arenaen for å gi konstruktiv kritikk; Han er en travel mann på jobb (som sikkert alle fastleger er desverre), så tidvis blir jeg litt stresset når jeg er hos ham.

Når det kommer til ADHD-problematikk synes jeg han har et stort forbedringspotensial: Jeg føler at han ikke helt har trua på ADHD som en diagnose /problematikk. Jeg respekterer at folk har en slik skepsis, men forventer likevel at fastlegen min tar utfordringene/tilretteleggingen på alvor. Dette kan f.eks. gjelde motstand ift NAV-søknader/rettigheter, medisinutprøving, blå resepter, forståelse for sosiale og mentale utfordringer etc. En gang har jeg prøvd å fått en sykemelding pga stress på mange fronter, men fikk beskjed om å bruke egenmeldingsdager. Joda, jeg kom meg på beina, men jeg tipper at nesten alle andre leger ville gitt en sykemelding i det tilfellet. Et slikt avslag gjør at jeg kvier meg ekstra for å vurdere å gå til Pål for å spørre om sykemelding hvis jeg føler jeg trenger det.

I forbindelse med medisiner opplever jeg også en del rot (reseptene stemmer faktisk sjeldent med de avtalene vi blir enige om). Det er mulig at det er legesekretærene som står for mye av "klusset" jeg opplever (at det er de som går gjennom/filtrerer meldinger via helsenorge etc.), så jeg skal ikke være for kritisk mot Pål personlig på dette området. Uansett så blir jeg oppgitt når jeg gang på gang (opphøyd mange ganger) må gå slukøret hjem fra apoteket for å kontakte legekontoret..

Vet det ble en del kritikk her nå, men det er absolutt ment som konstruktiv kritikk. Jeg ønsker å fortsette med Pål som fastlege, men jeg håper at han ikke har så "negative" holdninger til ADHD som jeg føler han har.

Norges beste lege!

Byttet fastlege ved en tilfeldighet i 2015 etter misnøye med «familielege». Fikk da tildelt Pål, som er den desidert beste legen jeg har noensinne har hatt.
Ekstremt empatisk, hjelpsom og løsningsorientert, alltid!
En enorm trygghet å ha Pål som fastlege. Kommer aldri til å bytte!

Godt ivaretatt

Tar seg god tid ved hver time. Spør alltid om det er noe mere han kan hjelpe med. Føler han tar seg tid og stresser aldri med å få deg ut av kontoret. God å prate med.