Marthe Kjeldstad

Tlf: 73 58 50 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marthe Kjeldstad er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marthe Kjeldstad

Fantastisk!

Da jeg flyttet til Trondheim måtte jeg dessverre bytte fra en fastlege jeg virkelig var stor fan av. Marthe har gjort den overgangen meget smooth!! Alltid blid, imøtekommende, tar seg tid til å lytte og forklare. Kan varmt anbefale henne til alle! Kommer ikke til å bytte fastlege så lenge jeg bor i Trondheim :)

Hyggelig og dyktig :)

Byttet til Kjeldstad etter at det var litt generasjonskløft mellom tidligere lege og meg. Positivt overrasket over å bli tatt på alvor når det kommer til psykiske plager. Forklarer både fysisk og psykisk helse med ord jeg forstår, og er blid.

Tilgjengelig hyggelig og tar pasienten på alvor. Den beste legen jeg har hatt.

Jeg har diagnose MS. Oppfølging, råd og veiledning har vært veldig bra. Hun har alltid tatt seg tid til å forklare hva som er skrevet fra sykehus. Bruker ord og uttrykk som jeg forstår.

Lege med interesse for pasient

Marthe Kjeldstad er en lege med stor pasientforståelse. Hun tar pasienten på alvor. Lytter og leser seg opp ved behov. Ærlig og tydelig.

At hun jobber med flotte personer gjør totalopplevelsen av legesenteret maksimalt fullkommen.

Super:)

Veldig fornøyd med Marthe som fastlege. Hun er blid, lytter og tar seg tid til meg. Har aldri følt at hun skal haste meg ut fordi neste pasient venter. Og på slutten av timen spør hun tom om det er noe annet jeg ville ta opp. DET har jeg aldri opplevd før. Får alltid time på dagen når jeg trenger det både til barna og meg. Er sååå fornøyd etter at jeg byttet til Marthe:)

Min fastlege

Jeg har vært inn og ut av mange legekontorer, da jeg har en medfødt sykdom, og har hatt flere fastleger oppgjennom. Marthe er derimot den jeg har vært mest fornøyd med så langt, og selv om jeg har flyttet flere ganger siden jeg først oppsøkte Ringve Legesenter da det var mitt nærmeste tilbud, har jeg beholdt henne som min fastlege. Det kommer jeg til å opprettholde til jeg eventuelt flytter ut av fylket.

Marthe er flink i faget sitt, vennlig, imøtekommende, og lett å forholde seg til. Jeg føler at jeg blir godt ivaretatt, at hun lytter til det jeg sier, og undersøker det jeg måtte lure på om svaret ikke allerede foreligger.

Jeg er også svært imponert over hennes evne til å følge opp saker, og etterkomme med svar dersom det skulle være nødvendig.

Hittil har jeg ikke merket noe unormalt i forhold til ventetiden i forhold til andre legesenter, og opplever ofte å få drop-in time eller påfølgende dag ved behov. Likedan vedrørende behandlingstiden inne på kontoret, har jeg ikke noe å utsette på. Jeg har forståelse for at en legetime ikke skal overskride urimelig tid, og dersom jeg har behov for å ta opp flere saker, gir jeg beskjed om dette ved timebestilling, eller bestiller to timer.

Jeg anbefaler henne til alle jeg kjenner der spørsmål vedrørende fastlege kommer opp, og blir å beholde henne så lenge hun holder praksisen igang.

Topp

Alltid fått god hjelp av marthe, og blir tatt på alvor og henvist videre. droppet jordmor dette svangerskapet fordi jeg synes marthe følger så godt opp.

Helt fantastisk - tar meg på alvor

Det som er bra: tar meg på alvor da jeg trengte det, får raskt time (ofte samme dag). Det er ikke bare Marthe som er fantastisk, men også de i resepsjonen og på lab. De er flinke til å forklare og veldig snille når man er i en sårbar posisjon. Marthe er flink til å ordlegge seg og snakke med et språk som alle forstår. Hun er alltid villig til å gå i dybden av hva som er problemet. Den dagen jeg flytter hjem igjen til Trondheim er det ingen tvil på hvilken lege jeg skal ha!
Det er rent og pent på legekontoret og man får en følelse av at man er velkommen.

Hva som kunne blitt bedre: Ventetiden, det kommer nok på grunn av at hun bruker så god tid og lytter på hver pasient.

Om du leser dette Marthe: Du er suveren!

Veldig fornøyd

Forståelsesfull, gir gode råd, har tid til å høre på deg (selv om du lurer på flere ting) og alltid vært i godt humør de gangene jeg har vært der. Kjapt svar fra legesenteret på sms når man skal bestille time eller e-resept (de slenger til og med med et smilefjes og ønsker deg en flott dag!) Ble kvitt astma takket være henne :) Anbefales på det varmeste!

Arrogant og kald

Mangler kunnskap om hvordan kommunisere med mennesker, oppleves arrogant og kald. Lite lyttende og imøtekommende . Jeg jobber selv innen helse og samarbeider daglig med flotte leger, og finner meg ikke i en slik fremtoning ! Vil bytte fastlege snarest !

Skulle ønske jeg kunne tatt Marthe med på flyttelasset

Jeg har bare positive ting å si om Marthe og Ringve legesenter. Hun har tatt seg god tid og jeg føler meg forstått. Jeg har følt meg godt tatt vare på og følt meg tatt på alvor. Jeg har alltid fått komme på time på dagen om jeg har vært syk.

Jeg skifter fastlege

Burde lytte isteden for å snakke selv. Bruker mye av tiden til vidstrakte forklaringer som overhodet ikke er nødvendig. Burde lytte til pasienten som snakker, ikke ta diktat med blikket bare festet på PC. Blikket følger med klokken på veggen. Allikevel nesten alltid en halv time forsinket.Jeg følte meg veldig liten da jeg forlot legekontoret. Er faglig dyktig, men det er ikke alltid nok.

Fyller ikke opp til forventinger

Heldigvis er det svært enkelt å bytte fastlege, da dette gjøres i dag. Så hvis Marthe leser dette, lite tips: øv deg på kommunikasjon, og ikke dra konklusjoner uten at pasienten kan kjenne seg igjen i det du sier. I tillegg skal du som lege forholde deg objektiv så langt det er mulig og ikke bruk deg selv som er eksempel og tro at du kan generalisere alle pasientene. Selv om du ikke deler min oppfatning så prøv å ikke vær så tydelig i kroppsspåket ditt.

humørsvingninger, mangel på motivasjon, lytter ikke til pasienten

Marthe er nok ikke den verste fastlegen i Trondheim. Men hun lytter ikke til pasienten, bagatelliserer symtomtrykket, og er generelt lite hjelpsom. Det er flott at andre er såpass fornøyd, men jeg ville valgt en mer erfaren lege. Får inntrykk av at hennes egne behov er litt viktigere enn pasientens. På ingen måte den verste...

God lege

Jeg er fornøyd med Marthe Kjeldstad som har vært min fastlege i tre år. Hun henviser videre ved behov. Jeg er stort sett frisk, er i god form og går sjelden til legen. I forbindelse med svangerskap ble det noen flere besøk hos legen enn normalt, og da opplevde jeg at hun tok seg god tid til å forklare og at hun hadde veldig gode råd og tips ved bekkenløsning. Blant annet ble jeg henvist til en helt fantastisk fysioterapeut som gjorde at jeg jobbet 100 % svangerskapet på grunn av god treningsveiledning! Ved vanlig legetime kan det være venteliste på å få komme inn. De som jobber i resepsjon og lab er veldig hyggelige.

God lege

Veldig hyggelig lege som tok meg på alvor da jeg kom inn på hastetime hos henne fordi min fastlege ikke var til stede. Hun tok seg tid til å vurdere flere diagnoser på meg. Hun virket samvittighetsfull og opptatt av å finne ut grunnen til mine symptomer. Følte meg trygg og ivaretatt, fikk gode forklaringer på hvordan hun tenkte i utredningen. Anbefaler gjerne denne legen!

Spydig og dårlig tid

De som jobber i resepsjonen er veldig dyktgige og hyggelige, det skal sies. Når det gjelder legen Marthe Kjeldtad, har eg etter 2 "konsultasjoner" ikke det samme å si om henne. Alt jeg skulle ha var en henvisning, og jeg gav informasjon om hvilken lege, og hvor i landet det var gunstig for meg å få legetime. Oppaget at hun skrev ut en henvisning til St. Olavs, og jeg fikk deretter kjeft for å ikke ha sagt fra om at det ikke passet. I tilegg måtte jeg selv henvise meg med dette utskrivet, fordi hun ikke hadde adressen til denne legen i Bergen. Hun hører ikke etter hva du sier og er direkte spydig. Hun har ikke tid eller interesse, og da betaler man for 20 min konsultasjon. Så sjelden jeg besøker leger, eg jeg veldig skuffet over hvor liten tid de har. Følte meg mindre etter å ha besøkt Marthe.

"Hvem er pasienten"?

Denne damen hadde alltid dårlig tid. Følte timen handlet mer om hvor dårlig tid hun hadde, enn hva jeg trengte hjelp til. Ble ikke tatt seriøst og følte meg veldig liten når jeg gikk ut av kontoret hennes. Hadde hun tatt seg 5 minutter til å lese seg opp før timen, kunne hun ha sett at jeg virkelig ikke går til legen før jeg må. Ble sendt tilbake på jobb når jeg ikke burde vært der, som kan være en av årsakene til flere måneders lang sykemelding?!

Kjempe lege

Fornøyd, bra lege. Godt humør og tar deg på alvor.

Fornøyd

Hun er alltid blid og hyggelig, og tar meg på alvor. Kan gå litt kjapt noen ganger. Er ofte lang ventetid for å få time, men har opplevd å få hastetime hver gang det var noe mer alvorlig. De som jobber i resepsjonen er behjelpelige. Jeg er alt i alt veldig fornøyd.