Ringve Legesenter

Harald Hårfagresgate 2 7041 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Ringve Legesenter

Dømmende og lite empatisk

Lege: Marthe Kjeldstad Skrevet

Har hatt Marthe som fastlege i snart 6 år. I starten opplevde jeg henne som en grei fastlege fordi hun var effektiv og stilte ikke mange spørsmål og ga meg det jeg spurte om. I senere tid har jeg gått til legen for å prøve å utrede kronisk smerte, og ble møtt med veldig lite empati. Tok en blodprøve, og da den var negativ, tok hun ikke noe som helst initiativ til å lete videre etter andre årsaker. Etter mitt inntrykk så er problemet det samme som med resten av det norske offentlige helsevesen. De har for lite ressurser til å faktisk legge tid i pasientene sine så det endre opp med å raskest mulig finne en løsning for å bruke minst mulig ressurser. Det er veldig synd at det skal være sånn, og det gjør det vanskelig å finne løsninger på mer komplekse problemer. Dersom legen du er ute etter er en som kan gi deg kjapt svar og en enkel løsning så er Marthe legen for deg. Men dersom du ønsker en lege som bruker tid på deg som pasient og at du skal ha det bra, lytter til deg og har som mål å finne en løsning så du har det bra, ville jeg ikke anbefalt Marthe.
Legekontoret har generelt lang ventetid og du burde beregne å sitte på venterommet i 30-45 minutter fra tidspunktet timen din starter. Men sykepleierne i labben og resepsjonen er hyggelige.

Uhøflig og lite forståelsesfull

Lege: Even Mork Skrevet

Hørte ikke på noe av det jeg hadde å si, og følte meg rett og slett bare overkjørt. Måtte selv spørre om den medisinen jeg fikk kunne ha påvirkning på det jeg allerede tok. Fikk til svar at jeg selv måtte merke om jeg fikk noen bivirkninger og at jeg ut fra det selv måtte avgjøre hvilken medisin som var viktigst for meg. Lite medfølelse og forståelse

Dyktig og omsorgsfull

Lege: Sverre Sande Skrevet

Jeg kan ikke få rost fastlegen min nok. Kunnskapsrik, imøtekommende, ydmyk, forståelsesfull og ikke minst bestemt og handlekraftig. Følger utrolig godt opp.

Dyktig og service

Lege: Dag Blix-Nilsen Skrevet

Dag er en dyktig lege som tar seg tid til deg. Han følger opp og ringer til alle døgnets tider fornå følge opp. En vanvittig god service. Man blir tatt på alvor og han er en lege det er enkelt å prate med. Anbefales virkelig.

Utrolig flink og kunnskapsrik

Lege: Marthe Sofia Butt Skrevet

Marthe er kunnskapsrik, intelligent og sympatisk, er klar og tydelig når hun forklarer diagnoser og formål med behandling. I mitt voksne liv har jeg hatt 4 fastleger, hvorav Marthe er den desidert flinkeste (med ganske ekstrem margin). Jeg har tidligere sjeldent hatt behov for medisinsk bistand, så når jeg for ett år siden plutselig fikk et relativt akutt behov for psykisk behandling kunne jeg ikke tort håpe på en bedre lege enn det jeg fikk. Profesjonell og førsteklasses lege!