Trond Erling Lieng

Autorisasjon (2005)

Trond Erling Lieng er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Trond Erling Lieng

En meget god og trivelig lege.

Har hatt Lieng som fastlege i mange år og han er en meget trivelig og grundig i sitt arbeid. Han tar seg tid til å lytte på hva jeg har og si og jeg er en meget krevende pasient med mange plager. Han tar alltid kontakt når jeg har ringt og han har vært opptatt. En lege med godt humør.

Lite oppmerksom og lite lyttende

Jeg har hatt Lieng som fastlege noen år, men har nå byttet. Han verken ser eller hører på deg når du kommer inn på kontoret. Litt «ovenfraogned»-holdning. Han har aldri tatt meg på alvor! Kommer du med en sykdom eller skade, så still gjerne diagnosen selv før du drar, da sier han seg enig i det du sier.

Gjør en god jobb

Jeg går ikke veldig ofte til legen, men alle gangene jeg har besøkt ham har jeg gått derfra med et smil. Enten det er grunnet god behandling, eller en betryggende henvisning til spesialist.

Jeg føler meg trygg på at mine medisinske problemer blir tatt på alvor, og at behandlingen han foreskriver er gjort på solid grunnlag - mye grunnet grundig, hyggelig og svært god kommunikasjon. Føler absolutt at han tar seg nok tid når jeg er der, men dessverre har det blitt litt mange dager å vente på å få time noen ganger. Dette er sikkert grunnet i at han har mange pasienter, men om alle får like god behandling som meg (noe jeg ikke betviler) så er vi heldige som har ham.

Han gjør en god jobb med å se på sammensatte sykdomsbilder, og gir det lille ekstra som gjør at man føler seg ekstra godt ivaretatt. Han er ikke redd for å sjekke ekstra nøye, både med undersøkelser, i litteraturen, og ved å kontakte eksperter på området dersom han støter på en mer uvanlig tilstand, og ser ut til å holde seg meget godt oppdatert faglig. Akkurat som en god fastlege skal.

En god lyttet

Det er en lege som lytter og som stiller gode spørsmål. Tar meg på alvor . Søker om utredninger til spesialister om det er nødvendig, og det gjør at en for tillit til at en blir utredet ikke avvist.

Ung lege med potensiale til å bli en dyktig fastlege

Med noen flere år på baken kan han bli en 5 stjerners fastlege. Sympatisk, reflektert, troverdig og pålitelig. Virker som han husker meg fra gang til gang, og det er ikke dårlig med over 1000 pasienter å forholde seg til. Etter å ha vært hos ham en del ganger og blitt bedre kjent, kan han også være litt personlig - og det liker jeg.