Arnfinn Nordstrand

Autorisasjon (1998)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Din Doktor Telefonnummer73 98 28 8073 98 28 ...
Vollabakken 3 7030 Trondheim
Arnfinn Nordstrand er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Arnfinn Nordstrand

Mangler mye

Jeg har hatt legen i over 10 år. Uforståelig nok har jeg ikke byttet. Nordstrand mangler etter min mening det meste en god fastlege bør besitte av egenskaper. Han kjefter og smeller, er opptatt av å gjøre konsultasjonen kortest mulig. Han er tidvis langt etter tidsskjema og lite handlekraftig.

Elendig lege

Jeg hadde Norstrand som lege for en tid tilbake, han var rett å slett uinterresert, frekk og lite behjelpelig. Anbefales ikke!

Uinteressert og arrogant

Han var den første fastlegen jeg benyttet siden jeg fikk diagnosen Diabetes2 i 2007. Til å begynne med virket han grei og kompetent og fremla en behandlingsplan og diverse målsetninger. Alle som kjenner til denne sykdommen er nok enige i at det ikke er så enkelt å nå alle mål og grenseverdier og holde seg innfor disse. Å holde kontroll på blodsukkeret er en daglig kamp og tar mange år og lang erfaring å bli god på. det virket som om Nordstrand "ga meg opp" etter en tid og bare foreskrev nye resepter og ny time om 3 måneder uten å jobbe med å nå målsetningene. Jeg ble listefyll rett og slett. En gang var jeg så uheldig å ymte frempå om jeg hadde noen sjanse til å få fornyet mitt førerkort for større kjøretøy, da trodde jeg han skulle revne av raseri. Han kjeftet masse, kastet telefonen fra seg og kauket om at vi ikke hadde tid til dette på denne konsultasjonen og at jeg måtte ha ny time for undersøkelse, dessuten kunne jeg visst bare glemme å få fornyet førerkortet med min tilstand. Etter dette byttet jeg til et annet legekontor som til overmål ligger mye nærmere både hjem og arbeid. Dessuten har "Din Doktor" håpløst lite parkeringsplasser.

ikke interessert i å hjelpe

Tidligere har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor angående et litt alvorlig problem, men alle kan jo være uheldig en gang i blandt.

Sist gang derimot, ble jeg også veldig lite fornøyd med hvordan Arnfinn jobbet.
Når jeg forsøkte å forklare problemet mitt som medfører sterkt ubehag for meg, og hvordan jeg bruker å håndterer det, sa han bare med en irritert tone, "Ja, kan du ikke bare gjøre det da!" Jeg opplevde veldig lite forståelse. Jeg forventer at legen har forklaringer, innspill og løsninger på problemene mine, og hvertfall at han er hyggelig og prøver å hjelpe meg.

Jeg har opplevd flere ganger at det føles som om jeg bare er "enda en pasient" og at han bare vil skynde seg videre i dagen sin.

Arrogant

I starten var han helt grei som fastlege. Etterhvert merket jeg at det samme skjedde hver gang: han haster med å komme til poenget, er ikke flink til å lytte og sist men ikke minst er han arrogant. For å si det sånn er jeg glad for at jeg aldri skal til han igjen.. Har nærmest legeskrekk etter siste timen min der, hvor han overkjørte meg fullstendig og var sint. Jeg endte med å gråte. Jeg fikk desverre ikke særlig hjelp heller, så er i ettertid lei meg for å ha kastet bort både tid og penger. Jeg forventer at en lege skal høre på meg og hjelpe meg når jeg kommer og ber om hjelp i en sårbar situasjon. Ikke noen som dømmer og kjefter. Aldri igjen, heldigvis.