Nina Reimers

Allmennlegespesialist, fastlege og indremedisiner

• Allmennmedisin
  • Indremedisin

Autorisasjon (2001)

Øya Legesenter Telefonnummer72 54 38 6072 54 38 ...
Prinsens gt 1 A, Statens Hus 7011 Trondheim
Nina Reimers er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nina Reimers

Empatisk og trygg lege

Nina er en utrolig dyktig lege, som alltid gir en følelse av at hun forstår og vil ditt beste, i tillegg til at det er tydelig at hun innehar mye kunnskap. Vil absolutt anbefale henne!

Lege som lytter

Jeg hadde Nina Reimers som lege de årene jeg bodde i Trondheim, og jeg var meget fornøyd. Jeg hadde ikke de veldig store medisinske utfordringene, men de gangene jeg var der opplevde jeg å bli tatt på alvor og at Reimers lyttet til hva jeg hadde å si og henviste meg videre ved behov. Anbefaler henne på det varmeste. Hun er dessuten veldig hyggelig.

Kjempe bra

En fantastisk lege, som er veldig engasjert, bryr seg og ønsker å hjelpe, henviser gjerne til andre instanser om det trengs, kan gå så lang å sei at ho har reddet livet mitt !

Svært dyktig og pålitelig lege

Nina har vært min fastlege i snart 9 år, og jeg er veldig fornøyd med hjelpen hun har gitt meg. Hun har fulgt meg gjennom opp- og nedturer, svangerskap, kronisk sykdom og søvnproblemer. Hun velger ikke snarveier, lytter og setter seg inn mine utfordringer. Det er mye hennes ære at jeg fortsatt er i full jobb.

Hun er oppriktig interessert i å hjelpe, og ærlig dersom det er ting hun ikke kan gjøre noe med. Leger kan tross alt ikke løse alle problemer. Hun har tillit til meg, stoler på det jeg sier, og jeg har stor tillit til henne.

I tillegg er legesenteret effektivt og ryddig, og helsesekretærene er flinke og omsorgsfulle. Lett å få time, legen er punktlig, lite venting.

Manglende kompetanse og lukket sinn

Jeg har vært ved legesenteret i 7 år og kjenner kulturen; generelt preges den av å være lite åpen. Tilgjengelighet er god! Generelt ganske presis.
Dersom du har enkle utfordringer, er hun legen for deg.
Dersom det er noe hun ikke har kompetanse innenfor; som matintoleranse, eller andre utfordringer som ikke vises med det blotte øyet; kommer det raskt frem at legen mangler bredde i sin kompetanse, og til tross for henvisninger til spesialister, stiller hun seg skeptisk til deres uttalelser, til tross for at hun selv ikke har særlig kunnskap om gjeldende felt.
Hvorfor er det slik? Jeg mener det skyldes at legen ikke er åpen for å lære noe nytt, og kombinert med arroganse, er hun lite imøtekommende til tider, og utviser lite empati med det du sliter med, og gir uttrykk for å vite best! Sett i sammenheng med dette er hun ikke god nok til å lytte, og tidvis kombinert med manglende kompetanse, stiller hun ikke riktig diagnose, og du får ikke hjelpen du trenger. Det er som de sier: et lukket sinn kan ikke lære noe nytt.