Nina Reimers

• Indremedisin

2001

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Sjøsiden Legesenter
Mellomila 76 7018 Trondheim
Tlf: 73 80 95 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nina Reimers er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nina Reimers

Empatisk og trygg lege

Nina er en utrolig dyktig lege, som alltid gir en følelse av at hun forstår og vil ditt beste, i tillegg til at det er tydelig at hun innehar mye kunnskap. Vil absolutt anbefale henne!

Lege som lytter

Jeg hadde Nina Reimers som lege de årene jeg bodde i Trondheim, og jeg var meget fornøyd. Jeg hadde ikke de veldig store medisinske utfordringene, men de gangene jeg var der opplevde jeg å bli tatt på alvor og at Reimers lyttet til hva jeg hadde å si og henviste meg videre ved behov. Anbefaler henne på det varmeste. Hun er dessuten veldig hyggelig.

Kjempe bra

En fantastisk lege, som er veldig engasjert, bryr seg og ønsker å hjelpe, henviser gjerne til andre instanser om det trengs, kan gå så lang å sei at ho har reddet livet mitt !

Svært dyktig og pålitelig lege

Nina har vært min fastlege i snart 9 år, og jeg er veldig fornøyd med hjelpen hun har gitt meg. Hun har fulgt meg gjennom opp- og nedturer, svangerskap, kronisk sykdom og søvnproblemer. Hun velger ikke snarveier, lytter og setter seg inn mine utfordringer. Det er mye hennes ære at jeg fortsatt er i full jobb.

Hun er oppriktig interessert i å hjelpe, og ærlig dersom det er ting hun ikke kan gjøre noe med. Leger kan tross alt ikke løse alle problemer. Hun har tillit til meg, stoler på det jeg sier, og jeg har stor tillit til henne.

I tillegg er legesenteret effektivt og ryddig, og helsesekretærene er flinke og omsorgsfulle. Lett å få time, legen er punktlig, lite venting.

Manglende kompetanse og lukket sinn

Jeg har vært ved legesenteret i 7 år og kjenner kulturen; generelt preges den av å være lite åpen. Tilgjengelighet er god! Generelt ganske presis.
Dersom du har enkle utfordringer, er hun legen for deg.
Dersom det er noe hun ikke har kompetanse innenfor; som matintoleranse, eller andre utfordringer som ikke vises med det blotte øyet; kommer det raskt frem at legen mangler bredde i sin kompetanse, og til tross for henvisninger til spesialister, stiller hun seg skeptisk til deres uttalelser, til tross for at hun selv ikke har særlig kunnskap om gjeldende felt.
Hvorfor er det slik? Jeg mener det skyldes at legen ikke er åpen for å lære noe nytt, og kombinert med arroganse, er hun lite imøtekommende til tider, og utviser lite empati med det du sliter med, og gir uttrykk for å vite best! Sett i sammenheng med dette er hun ikke god nok til å lytte, og tidvis kombinert med manglende kompetanse, stiller hun ikke riktig diagnose, og du får ikke hjelpen du trenger. Det er som de sier: et lukket sinn kan ikke lære noe nytt.

Beste legen jeg har hatt

Hun er helt klart den beste og mest tilgjengelige legen jeg har hatt. Anbefaler henne på det sterkeste.

Fantastisk lege!

En lege som er realistisk, jeg har diabetes og føler samtalene vi har en i samråd med det jeg kan oppnå. Og flink ellers til å få råd og tips.

Godt forhold til legen

Helt fantastisk på å lytte, finne ut hva som er galt og effektiv. Virker som hun bryr seg om meg og er ikke redd for å spørre om det er noe jeg har spørsmål om. Veldig dyktig lege.

Meget misfornøyd

Jeg er meget misfornøyd med at jeg aldri får den hjelpen jeg ønsker. Det er også vanskelig å få sykemeldinger når man trenger det..!

Flott og grepa dame!

Nina _Rejmers er svært dyktig. Jeg har opplevd en glipp, som var litt alvorlig for meg og det var at mine papirer ble sendt til min arbeidsplass gjennom en feil. Samtidig var dette ikke noe som hun på noen måte frakrev seg ansvar for selv om det åpenbart også kan tilskrives svært uheldige sammenblandinger og utydeligheter fra min arbeidsplass, Trondheim kommune. Jeg har fått svært verdigull hjelp fra hele dette senteret.

En lege som kan mennesker og ikke bare medisin.

Nina Reimers er en dyktig lege, som kan og kommunisere og kjenner mennesker så vel som medisin. Hun har vært lege til barna mine, og jeg har stor tillit til henne. Hun forklarer hvordan hun tenker og hvilke behandlingsalternativer som eksisterer slik at du ikke bare er underlagt den behandling som eksisterer. Med barna er hun svært dyktig og har ingen problemer med å få deres tillit. I vanskelige saker setter hun av ekstra tid slik at man skal få tid til å luftet hele problemstillingen, og man får aldri følelsen av hun har det travelt med å komme seg videre til neste pasient.

Jeg skulle gjerne kommet med innspill på hva som kunne være bedre, men det måtte være at det ikke finnes flere av henne.

Nina er fantastisk!

Nina er den beste fastlegen jeg kunne fått. Da jeg ble dårlig tok hun raskt de testene som måtte tas og henviste meg til en spesialist, dette bidro til at jeg fikk min diagnose i rekordfart. Nina tok meg seriøst med en gang, og jeg følte meg virkelig hørt. Jeg føler hun har en bred kunnskap om mageproblemer og min kroniske sykdom. De gangene jeg ikke føler at legene på St. Olavs gir meg en tilstrekkelig forklaring, kan jeg derfor alltid dra til henne for å få svar på mine spørsmål. Hun kommuniserer også godt med sykehuset, det blir derfor sjeldent uenighet blant legene mine om min videre behandling.

Hun har bidratt til at hverdagen min blir enklere å takle, både med tanke på skole og jobb. Hun er en svært hyggelig dame, som alltid tar seg god tid til meg og jeg føler virkelig at hun lytter.

Sjøsiden legesenter er rent og fint, med en hyggelig betjening.

Jeg kan trygt anbefale henne videre til andre.

Blid og hyggelig

Hun er veldig blid og hyggelig.. Men kan ingenting innen psykitri. Sier hun tror på deg, men beviser gang på gang det motsatte. Flink til å undersøke hvis det er noe fysisk. Men finner hun ingenting. Så er det ikke noe hun kan gjøre. Likens med blodprøver. Viser de ingenting så er hun ferdig med saken. Jeg føler jeg må finne ut av selv hvor jeg kan få hjelp. Men jeg er ingen lege. Jeg stoler på henne og tror hun vil meg det beste,men føler hun kan får lite.De i resepsjonen er veldig blide og snille. Hun har kunnet vært flinkere ti lå forklare om sykdommer slik at en føler det er sant. Og hvis hun ikke finner noe kunne hun heller snakke å prøve å finne best mulig løsning.

Mangel på kunnskap på noen områder

Kjenner meg igjen i noen av de mer negative vurderingene av denne legen. Hun er en hyggelig dame som er tilgjengelig, men hun har ikke kunnet hjelpe meg med mine problemer. Det er mangel på kunnskap spesielt når det kommer til mageproblemer. Hvis ikke blodprøvene gir noe svar, så er det ingenting hun kan gjøre. Ikke virket det som at hun hadde lyst til å sende meg videre til spesialist heller. Rett og slett fordi hun ikke visste hvilken spesialist hun kunne sende meg til. Jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor, og hun bidro til at jeg begynte å tro at det var psyken min det var noe gale med. Har nå fått hjelp fra en privat klinikk hvor det viste seg at det absolutt ikke var psyken min det stod på.
Ellers er det et veldig fint legekontor og hyggelige ansatte. Hun er sikkert en god lege på andre ting enn det jeg slet med.

Anbefales

Helt fantastisk. God tid. Hyggelig. Gir gode råd. Profesjonell. Lytter. Utrolig dyktig. I tillegg er legekontoret utrolig alright.

God

Hun er dyktig, åpen og svært god til å kommunisere. Hun virker oppriktig interessert og husker meg fra gang til gang selv om det kan være flere år imellom.

Anbefales på det sterkeste

Nina er uten tvil den beste legen jeg har gått til. Hun er pålitelig, empatisk og interessert slik at man føler man blir tatt på alvor ved en hver anledning. Slike leger bør det finnes flere av.

Sjøsiden legesenter har i tillegg alltid lite ventetid og hyggelig betjening.

Anbefales!

Alltid hyggelig og imøtekommende. Møter deg med et smil og lytter! Kan ikke komme på noe som kunne vært bedre, faktisk. Har ingen planer om å bytte fastlege! Kan trygt anbefale Nina til andre.

Bra

Lite ventetid, flink til å lytte, og til å følge opp.

Følger ikke alltid godt nok opp

Har hatt denne legen i 3 år. Jeg har vært både fornøyd og misfornøyd med oppfølgingen jeg har fått. Føler jeg blir tatt på alvor og at hun er sympatisk. Men ikke siste gangen jeg ba om hjelp. Jeg ble henvist videre til undersøkelse, men da jeg hadde vært til undersøkelse der det diagnosen ble bekreftet ble jeg ikke innkalt til oppfølging. Dette måtte jeg selv gjøre. Og da jeg kom dit fikk jeg ikke videre hjelp med å leve med diagnosen jeg hadde fått. Ba om å bli henvist til spesialist, men det ble avfeid som unødvendig. Veldig frustrerende. Sliter fortsatt med tilstanden min og er nå engstelig for å "mase" om mer hjelp. Dette er ikke rett synes jeg. Ser meg nå om etter ny lege.