Torgeir Wergeland Sørbye

Autorisasjon (2004)

Torgeir Wergeland Sørbye er en av 127 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Torgeir Wergeland Sørbye

Anbefaler ikke denne legen hvis du vil ha et svar på noe

Jeg har brukt Torgeir ved flere anledninger for et par år siden. Han har aldri vært vår fastlege, men Humana har en fin ordning som gjør at du kan få time samme dag på deres legevakt dersom fastlegen ikke har ledig og det haster. Problemet til Torgeir er akkurat som en annen tidligere beskriver. Han er vag, har problemer med å stille helt basis diagnoser, og det virker rett og slett som han ikke tør uttale seg om noe fordi han er redd for å ta feil. Jeg håper bare at dette vil endres seg med tid og erfaring.

Sikkert en bra lege, men humanas system ødelegger...

Jeg har brukt Humana i ca 4 år. Jeg har relativt høyt sykefravær, men har utrolig nok bare vært hos fastlegen 1 gang( av ca 20 ganger). Dette skyldes systemet til Humana. Du får en fastlege, men det må det bestilles time. De har i dag ca 3 ukers venteliste. De har imidlertid en type legevakt ordning for kunder hos Humana. Er du øyeblikkelig syk kan man få time der. Problemet er at man da sjeldent eller aldri får sin egen fastlege. Jeg kan ikke ringe og si at jeg er syk og godta at jeg må vente i 3 uker på at jeg skal få time hos fastlegen min da. Beklager Humana, men dette systemet virker ikke.

Den beste legen jeg har hatt

Veldig lett å snakke med. Han lytter til sine pasienter og tar dem på alvor. Gjør virkelig det som trengs for å hjelpe pasientene sine. Har aldri møtt på en bedre lege enn han!

Flink til å ta på alvor

Opplever ofte å ikke bli tatt på alvor av andre leger- men han er den første som tok symptomene mine som mer enn "stress" og fikk satt en diagnose på det.

Meget hyggelig og energisk ung lege

Jeg har hatt han som fastlege en stund. Flyttet til Bærum fra Oslo i 2009. Der brukte jeg nesten kun private leger fordi fastlegen ikke fungerte. Fordi jeg trengte en resept sjekket jeg opp fastleger nær Sandvika. Og han hadde plass. Den tiden har jeg vært både sykemeldt på grunn av skade og operasjon og i rehabilitering samt tilbake i arbeidslivet. Synes at han har vært en god støtte og han hører på sine pasienter. Det er mulig å diskutere med han. Siden han er forholdsvis ung lege vet han mye om fremskritt innen medisin. Liker også Humana legesenter og blir nok værende hos han mens jeg bor i Bærum.