Torgeir Wergeland Sørbye

Elias Smiths vei 10 1337 Sandvika
Tlf: 67 55 31 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Torgeir Wergeland Sørbye er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Torgeir Wergeland Sørbye

En flink og dyktig lege.

Flink til å ta imot pasienten. Flink til å høre hva er pasienten plaget av og flink til å finne god løsning for pasientens beste.
Tar vare på den enkelte.
Jeg kan bare si alt best.

Effektiv og hyggelig

Positivt overrasket :) sjarmerende personlighet som gjør det enkelt å prate om alt, har gjort mere for meg på under ett år enn andre leger har brukt over 20 år på. Anbefales

Empatisk

Jeg har blant annet slitt med en del diffuse plager, stress og psykiske vansker - en kombo de fleste leger ikke akkurat prioriterer. Men har alltid følt at han har tatt meg på alvor, er vennlig og lyttende. Kommer til å fortsette å gå til han.

Er forøvrig fornøyd med resten av legestanden på Humana også. Har vært innom flere av dem når jeg har benyttet meg av legevakt.

den beste jeg har hatt

Var veldig usikker i begynnelsen, ikke hørt så mye bra om han, men han overasket meg.
Har nå vært sykemeldt i 1 år pg.a psykiske problemer. i førsten syns jeg han var litt reservert, men hvor mer jeg ble kjent med han som lege, jo mer trygg ble jeg på han.

Han står på og hjelper så godt han kan. Funker ikke det først, prøver han noe annet. Man kan være seg selv med han og han lytter på det du har og si.

Annbefaller denne legen på det høyeste

Hyggelig og flink med voksne og barn

Jeg byttet fastlege til Sørbye midt i svangerskapet sent i 2007, da min daværende fastlege valgt å jobbe på sykehuset. Han er nå fastlege for meg og minn sønn. Torgeir Sørbye har alltid vært flink og tillitsvekkende. Vi er lite syke, men når en av oss er hos legen tar han tid til å høre og stille spørsmål. Tilgjengelighet er en utfordring, man må vente 1-2 uker for å få time, men det er en utfordring på Humana generelt. Men legevakt fungerer stortsett bra dersom man trenger time på dagen.

Usikker, forstår ikke mine problemer

Han har ofte dårlig tid, må ofte vente lenge, lytter ikke, må be om at han kjenner på meg der jeg har vondt. Kommer til å bytte fastlege

Min beste lege.

Lydhør og svært flink. Har aldri problemer med å innrømme at det finnes sykdommer han ikke kan alt om, og han slår da opp i bøker eller henviser videre. Tillitsskapende lege.

Anbefaler ikke denne legen hvis du vil ha et svar på noe

Jeg har brukt Torgeir ved flere anledninger for et par år siden. Han har aldri vært vår fastlege, men Humana har en fin ordning som gjør at du kan få time samme dag på deres legevakt dersom fastlegen ikke har ledig og det haster. Problemet til Torgeir er akkurat som en annen tidligere beskriver. Han er vag, har problemer med å stille helt basis diagnoser, og det virker rett og slett som han ikke tør uttale seg om noe fordi han er redd for å ta feil. Jeg håper bare at dette vil endres seg med tid og erfaring.

Sikkert en bra lege, men humanas system ødelegger...

Jeg har brukt Humana i ca 4 år. Jeg har relativt høyt sykefravær, men har utrolig nok bare vært hos fastlegen 1 gang( av ca 20 ganger). Dette skyldes systemet til Humana. Du får en fastlege, men det må det bestilles time. De har i dag ca 3 ukers venteliste. De har imidlertid en type legevakt ordning for kunder hos Humana. Er du øyeblikkelig syk kan man få time der. Problemet er at man da sjeldent eller aldri får sin egen fastlege. Jeg kan ikke ringe og si at jeg er syk og godta at jeg må vente i 3 uker på at jeg skal få time hos fastlegen min da. Beklager Humana, men dette systemet virker ikke.

Den beste legen jeg har hatt

Veldig lett å snakke med. Han lytter til sine pasienter og tar dem på alvor. Gjør virkelig det som trengs for å hjelpe pasientene sine. Har aldri møtt på en bedre lege enn han!

Flink til å ta på alvor

Opplever ofte å ikke bli tatt på alvor av andre leger- men han er den første som tok symptomene mine som mer enn "stress" og fikk satt en diagnose på det.

Meget hyggelig og energisk ung lege

Jeg har hatt han som fastlege en stund. Flyttet til Bærum fra Oslo i 2009. Der brukte jeg nesten kun private leger fordi fastlegen ikke fungerte. Fordi jeg trengte en resept sjekket jeg opp fastleger nær Sandvika. Og han hadde plass. Den tiden har jeg vært både sykemeldt på grunn av skade og operasjon og i rehabilitering samt tilbake i arbeidslivet. Synes at han har vært en god støtte og han hører på sine pasienter. Det er mulig å diskutere med han. Siden han er forholdsvis ung lege vet han mye om fremskritt innen medisin. Liker også Humana legesenter og blir nok værende hos han mens jeg bor i Bærum.

En god lege.

Den beste legen jeg hittil har hatt. Han er imøtekommende og lyttende, og tar meg på alvor.