Lars Arne Riseth

Autorisasjon (2010)

Lars Arne Riseth er en av 15 fastleger i Melhus

Siste vurderinger av Lars Arne Riseth

Trygg, imøtekommende og tillitsvekkende

Lars er lege for både min 4-åring og meg, og jeg er særdeles fornøyd på vegne av oss begge. Han tar seg tid til å forklare og svare på 1000 spørsmål fra en nysgjerrig fireåring, samtidig som han er effektiv og får jobben gjort. Han er ærlig og direkte, men det gjøres alltid med stor varme. Han tar deg på alvor og innbyr til å kunne snakke om de vanskelige tingene. Han har humor og varme, samtidig som han er veldig profesjonell. Den beste fastlegen jeg har hatt!

Opplever han som Kunnskapsrik, imøtekommende

Jeg opplever ham som en faglig dyktig og grundig lege. Han er høflig og samtidig uformell. Han tar pasienten på alvor, lytter og henviser videre dersom han mener det er indikasjon på at det er noe som bør undersøkes nærmere.

Har alt for dårlig tid

Han har alt for dårlig tid til pasientene sine, flere ganger har han vært så stresset så jeg ikke får snakket om hvorfor jeg er der. Han tar raske beslutninger og følger ikke opp. Hater å være hos han, men er ikke andre ledige her. Aller værste jeg har hatt. Alt for stressa og hører ikke på meg. Nekter å snakke om mer enn 1 ting per time. Skal man ta opp noe mer, må man bestille ny time.

Lyttende og engasjert

Lytter godt under samtaler, gir gode og innsiktsfulle råd. Ikke alltid det man trodde man ville høre, men det man trengte å høre.

Best egnet som barnelege?

Jeg hadde Riseth som fastlege i fem-seks år. Jeg oppfattet ham som respektfull, snill og rolig. Han behandler barn på en flott måte. På rutinekontroller på helsestasjonen virker han trygg og dyktig.

Som voksen kvinne med kroniske helseplager, er jeg mindre fornøyd med måten han har ivaretatt meg på. Han er imøtekommende og gjennomfører ofte de undersøkelsene jeg har bedt om. Jeg er helt sikker på at han er en bra mann som gjør sitt beste. Men han er veldig passiv og kommer sjelden med egne innspill. Det har hendt at han har glemt å følge opp henvisninger eller innhente informasjon som avtalt. Han har også brukt uforholdsmessig lang tid på å gi meg tilbakemeldinger om noen funn og resultater. I journalen beskriver han av og til symptomer og påståtte utsagn (fra meg) som jeg ikke kjenner meg igjen i. Pasientjournalen har også andre hastverksfeil som f.eks. at et "ikke" kan mangle i en setning slik at betydningen blir motsatt av hva den skulle ha vært.