Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Kan faget, men bryr seg ikke om deg. Anbefales ikke.

Jeg har hatt Marit Rønne som fastlege i litt over to år, men skjønte til slutt at nå var det på tide å skifte lege. Marit kan faget sitt ser det ut til, men hun har alltid dårlig tid. Har du et ekstra spørsmål blir du bedt om å komme til ny time. Hun er lite imøtekommende og virker alltid stresset. Husker min første gynekologiske undersøkelse der. Jeg grudde meg så jeg skalv over hele kroppen. Hun prøvde ikke engang å vise den minste tegn på medfølelse. Fikk bare beskjed om å hoppe opp i stolen og spre beina. Trenger du lege som har lite medfølelse, som er lite imøtekommende og har det travelt, men likevel kan faget sitt er hun legen for deg. Men jeg anbefaler henne ikke.

Anbefales ikke!

Jeg hadde en veldig ubehagelig opplevelse da jeg var innom denne legen. Jeg ønsker ikke å gå i detaljer fordi jeg ønsker å være anonym (litt paranoid, kanskje), men jeg kan si såpass at jeg var i en sårbar situasjon (gynekologisk undersøkelse for første gang), og følte at legen stresset veldig, og var lite hyggelig og imøtekommende. Jeg opplevde henne også som frekk og nedlatende. Jeg forsøker nå å finne ny fastlege. Styr unna!

JEG ANBEFALER IKKE

Desverre jeg er også enig med alle negative kommentarer. Dr Marit Rønne er veldig uhøflig, ikke sympatisk, ikke bryr seg om pasientene sine og er veldig utålmodig. Jeg hadde flere spørsmål til henne og hun var veldig stresset og ikke gi meg en sjanse til å stille alle spørsmålene mine. Jeg var veldig overrasket og skuffet, time hos henne var veldig kort så til slutt, hjalp hun meg ikke. Hun er ikke bra med mennesker og viser som en person som ikke liker jobben sin, uten entusiasme og tålmodighet. Ikke en positiv opplevelse. I tillegg, det var også vanskelig å bestille en time i denne legesenter,ofte utilgjengelig. Jeg anbefaler ikke.

Teoretiker

Har hatt Rønne som fastlege i drøyt 2 år, og opplever å bli veldig presset med å bestille ny time for hver minste lille ting. Timene er ofte over på 2-3 minutter. Det virker som om hun kan mye rent teoretisk og praktisk, men hun er ikke flink med mennesker. Veldig hard og kvass, ikke noen jeg ville ønsket som lege i en sårbar situasjon.

Virker også som det er uforsvarlig bruk av antibiotika; fikk utskrevet antibiotika for UVI før urinprøven en gang ble testet(den var helt fin forøvrig)og plagene var ikke så store at det ikke kunne vente heller.

Nå har ikke jeg så mange plager at jeg er til legen så veldig ofte, ei er jeg heller i noen sårbar situasjon, og det er den eneste grunnen til at jeg har henne enda.

Anbefales ikke

Dessverre er jeg stort sett enig med alle negative omtaler som er skrevet her og kjenner med igjen. Første besøket hos henne var hun stressa, nedlatende og frekk. Da jeg forsøkte å ta opp flere ting på én time ble hun veldig kvass og sa jeg måtte bestille en ny time. Veldig lite imøtekommende og opptatt av å lytte, noe jeg mener er veldig viktig som lege. Føler ikke at hun passer som lege overhode. Jeg fikk som mange andre her inntrykk av at hun var svært opptatt av betaling med kort og timen min varte kanskje 4 min (begge gangene)
Hun er nok dyktig faglig, men elendig med mennesker. Vært hos henne to ganger, men bytter nå lege. Godt å vite at det ikke bare er jeg som satt igjen med dette inntrykket av henne.
NB! Ikke stedet å gå hvis man er redd for blodprøver. Måtte komme tilbake for å ta blodprøve da de ikke fikk det til første gangen. Ikke en positiv opplevelse