Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Meget god tillittsvekkende lege

Er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått. Får raskt time ved forespørsel og grundig hjelp ved konsultasjon

Favorittlegen min

Marit vet hva hun driver med, hvis du vil ha en ny venn og psykolog i tillegg til lege er hun ikke for deg. Men hvis du vil vite om du er frisk eller ikke, uten å sløse bort tid, så er hun perfekt. Hvis du går til legen for å få trøst, så er hun heller ikke for deg. Men hvis du går for å bli frisk, er hun en god lege. Når jeg tok svinevaksinen var jeg såvidt inn døren før sprøyten sto i meg. Fantastisk!

Rett fram og

Jeg har hatt Marit Rønne som lege i rundt 4 år. Var i starten ikke fornøyd, da jeg syns hun var litt spydig, ante ikke hvorfor jeg var der (leste tydeligvis ikke grunnen til at jeg hadde bestilt legetime) og virket ganske sur. Kviet meg litt for å stille spørsmål da hun fikk meg til å føle meg dum som stilte de.

MEN, så ble jeg gravid. "Vips så ble hun hyggelig". Jeg begynte å åpne øynene litt, og fant ut at jeg egentlig likte det at hun var rett fram, gikk ikke rundt grøten hva gjaldt enkelte ting, og satt ikke å dullet med meg som kanskje enkelte liker. Det var inn på kontoret, ta opp problemet, få svar og ferdig. Hun har begynt å spørre hvordan det går ellers med den nye tilværelsen (da barnet nå har kommet), og om det er noe annet jeg lurer på rundt det å bli mor, eller noe som angår den lille. Så jeg har funnet ut at Marit Rønne er en god lege. Kan kanskje minne om den litt "gamle typen" som er litt kvass, men absolutt en lege som kan sitt! Hun har begynt å "åpne" seg litt mer, og bruker innimellom seg selv og egne erfaringer som svar på mine spørsmål som ikke har noe å gjøre med direkte "vondter" etc. men mer allmenne spm.
Eksempel: Hun vil du skal si selv hvor vondt du har, og om du føler at du ikke kan jobbe. Noe som i og for seg er riktig! Hun skal jo ikke sitte å skrive sykmelding til deg allerede før du kommer inn på kontoret!? Kjenner du at du ikke klarer å jobbe, må du si det, så får du en sykmelding.
Hvis du ikke trenger å bli dullet med, men liker å gå inn og ut fra legekontoret rimelig raskt, med følelsen av at du har fått svar fra en som kan faget sitt, så anbefaler jeg absolutt Marit Rønne som fastlege.

A doctor that does not care about patient...

Marit Rønne has been my fast lege for 3 years and I have to her max 6 time and everytime I had a very bad feeling about her. Today I finally changed doctor and read all those bad comments about her, I kind of feel better that it's not just me !
I have never had such bad experience with a doctor. She might know her topic but she is really bad with patients. I can not trust somebody who behave like that. Like mentioned by others, during the appointments I experienced the following :
- she refused to anwser my questions : only one question per appointment ! I have never seen that before, she doesnot want to help patient !
- she almost kicked me out of the office, just saying good bye without looking at me and staring at her computer
- she was not carefull at all and the examination was painfull. Happened twice : pressing without care on swallen ankle and painfull gynecological examination.

Byttet fastlege etter første time

Byttet fastlege til Marit etter jeg flyttet til byen. Første gang jeg var her var pga. mistanke om hjernerystelse etter et stygt fall på ski. Jeg oppfattet henne som svært lite ydmyk og usympatisk i sin væremåte. Når jeg spurte om jeg burde gå på jobb (som innebærer å sitte foran pc skjerm) sa hun at det måtte jeg selv finne ut av. Fant ut i etterkant at det ikke er anbefalt å se på skjem de første dagene, noe hun ikke nevnte. I tillegg spurte jeg hvor lenge jeg burde vente med å gå tilbake til boksetrening, da fikk jeg som svar: «boksing syns jeg ikke du skal drive med».. med andre ord fikk jeg ikke særlig konstruktive svar på noe som helst. I tillegg til å virke lite kunnskapsfull var hun ikke spesielt hyggelig. Byttet fastlege direkte etter dette besøket.