Marit Rønne

Tlf: 73 83 36 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Rønne er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Ubehaglig møte

Hadde min første legetime hos Marit Rønne nå nylig. Hun var nedlatende og hadde en egen agenda for møte. Jeg opplevde hun som dømmende og lite oppmerksom på min bestilling. Hun fikk meg til å tvile på mine svar ved kontrollspørsmål. Hun var belærende og fikk meg til å føle meg dum. Fikk en følelse av at hvis jeg ikke fulgte rådene hennes vil det være min feil om helsa blir dårligere. Den mest ubehagelige legetimen noen gang. Aldri mer dit og skal bytte lege.

Overkjørende

Hun antar at hun vet hva som feiler deg før du har sagt noe særlig om hva jeg selv tror. Lite interessert i en utredning og mine meninger. Antar at slitenhet kommer av psyke og stress, selv om dette ikke er tilfellet i det hele tatt.. jeg bytter!

Ubehagelig opplevelse

Hadde min første legetime hos Marit i dag. Dette var den værste lege-opplevelsen jeg har hatt noen gang. Hun var veldig stresset og kald, og tok ikke problemene på alvor. Gynekologisk undersøkelse var et mareritt, da hun ikke tok hensyn, stresset og ikke forklarte underveis. Hun svarte heller aldri direkte på spørsmålene som ble stilt, slik at jeg ble mer forvirret en opplyst. Reiste fra timen med en vond følelse av å ikke bli ivaretatt, i tillegg til å føle meg avvist. Skal aldri dit igjen.

God og seriøs lege

Jeg har hatt MR som fastlege i flere år og har hele tiden blitt godt ivaretatt. Jeg syns hun er profesjonell, ikke noe dill. Dersom det har vært nødvendig med viderehenvisning til spesialist har dette gått veldig greit.

Anbefales ikke.

Hadde Marit som fastlege i to år som student, og hun er et av de kaldeste og minst hyggelige menneskene jeg har vært bort i. Følte meg ikke tatt på alvor, og gikk ut av legekontoret hennes med tårer i øynene flere ganger. Burde lest vurderingene her før jeg bestemte meg for å ha henne som fastlege.
Hadde en periode hvor jeg var under mye stress og ble syk samtidig, og da gjorde tanken på å dra til henne at jeg utsatte legebesøket lengre enn nødvendig og ba om en annen lege på legekontoret.
Styr unna.

Anbefales ikke

Følte ikke jeg fikk noe videre ut av besøket med Marit. Rask ut og raskt inn, avbrytelser når jeg forklarte mine problemer, dumme blikk når jeg stilte spørmål om medisinenene og ellers lite imøtekommende. Har vært hos henne til sammen to ganger, og flere blir det ikke.

God lege

Jeg byttet til Marit da jeg flyttet opp som ny student til Trondheim i høst, og har bare hatt positive opplevelser med henne. Hun har tatt seg tid til å svare på mine spørsmål, og flink til personkontakt. Jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken som blir gitt henne i disse vurderingene! Fra mitt synspunkt er hun en veldig flink fastlege, og jeg har planer om å beholde henne så lenge som mulig.

Den verste legen jeg har hatt.

Uansett hva jeg kom til henne med, var hun mer opptatt av å fortelle meg at dette var helt vanlig "sykdom" å ha enn og faktisk undersøke eller henvise videre. "Helt vanlig å gå rundt å halte, kan til nød få 50% sykemelding" selv om jeg forklarte at jeg har et yrke der jeg hverken kan eller sitter noe særlig på rumpa. "Helt vanlig å ha ansiktet fullt av utslett og kviser" selv om jeg knapt hadde hatt kviser/stygg hud tidligere. Satt med gråten i halsen og bønnfalte henne om henvisning til hudlege tilslutt, etter at hun først "visste akkurat hva dette var" og jeg endte med å bruke flere tusen på kremer, tabletter o.l som ikke førte noe med seg.
Anbefales absolutt ikke!

Svært misfornøyd

Jeg hadde Marit Rønne som fastlege i 2 år, og det var ikke en spesielt positiv opplevelse.

Hun er ikke veldig imøtekommende og fremstår veldig dømmende.
Kan godt hende hun er flink med eldre pasienter, men hun er håpløs med studenter.

Forferdelig opplevelse

Denne legen er sur, likegyldig og skikkelig gammeldags. Hun hører ikke på hva jeg sier, og har forferdelig dårlig tid - hun kaster meg ut døra etter omtrent 5 minutter. Hun er ikke interessert i å løse mine problemer med mindre de er synlige (som for eksempel lungebetebbelse). Hun svarer meg på en svært nedlatende måte, og ser generelt ned på meg og alt jeg har å si.

Jeg vil også legge til at det er umulig å komme igjennom med telefon, og etter x antall forsøk når jeg frem til resepsjonister som er sure og elendige til å ta imot kritikk. Telefontiden er på kun 3 timer i løpet av en dag. Synd at helsenorge skal være sånn.

Ubekvemme legebesøk

Etter å ha hatt Marit som fastlege i mindre enn et år, har jeg nå bestemt meg for å bytte. Jeg sjekket ikke vurderingene av henne som lege før jeg valgte henne, og etter å ha lest vurderingene her ser jeg at det burde jeg ha gjort. Er enig i det meste som blir sagt her- hun tar deg ikke alvorlig med mindre du er døvvsyk, har dårlig tid og ser mer på pcen enn på deg. Sjeldent øyekontakt, selv under samtaler. Hun stiller seg stadig tvilende til undersøkelser eller prøver jeg ønsker å ta, og har ofte måtte beklaget at hun avskrev problemene som viste seg å være reelle (nå skal det sies at jeg har vært plaget mye og vært mange ganger hos henne det siste halvåret). Kjenner meg ikke igjen i at hun har god husk; hun har stort sett aldri fått med seg hvorfor jeg kommer, og husker ikke tidligere sykehistorie (virker heller ikke interessert i denne). Ja, hun er punktlig, rask og effektiv - men kald, dømmende og fraværende. Er fornøyd med kontoret og de som jobber der, og spesielt at man kan bestille timer på sms. Dette hjelper dog ikke når det føles som legen ikke ønsker å ha deg der. Det eneste jeg har opplevd som positivt er at hun tok meg seriøst når jeg trengte sykemelding fra jobb.

Positivt overasket!

Jeg byttet fastlege da jeg som student flyttet til Trondheim i år. Jeg må innrømme at etter å ha lest vurderingene av henne her, hadde jeg ikke noen særlige forhåpninger. Men jeg ble veldig positivt overasket! Hun tok seg god tid til å svare på alle spørsmålene jeg hadde og var veldig koselig og omtenksom! Anbefaler absolutt Marit! :)

Bra lege

Jeg har vært hos Marit Rønne tre ganger, og alle gangene opplevde jeg å bli godt tatt imot. Hun tok seg god tid til å snakke med meg, tok meg på alvor og var både blid og hyggelig. Jeg er svært fornøyd med Marit som lege.

Ubehagelige legebesøk.

Først og fremst veldig stresset stemning, om å gjøre å få meg ut av rommet nesten før jeg fikk fortalt hvorfor jeg var der. Følte ikke jeg ble tatt seriøst, og ble snakket til på en meget nedlatende måte.

Under et legebesøk måtte jeg nærmest tvinge henne til å henvise meg til undersøkelse på sykehuset. Hun visste "sannsynligvis" hva som var galt, selv om "det ikke var vanlig for folk på min alder". Ja, hun stilte riktig diagnose (utifra undersøkelse på sykehuset), men gjorde meg veldig usikker under legetimen og jeg synes besøket var langt fra hyggelig. Når man har så sterke smerter i magen at man ikke klarer å stå oppreist, er det så mye å kreve en ultralyd, selv om hun "sannsynligvis" vet hva problemet er? Svekket min tillit og trygghet betraktelig.

Har i vinter hatt veldig dårlig allmenn tilstand. Selv om jeg forklarte at dette gikk hardt utover studier/hverdagen min og ba om hvilken som helst hjelp eller råd, fikk jeg kun til svar at jeg måtte tåle å være litt slapp på vinteren og at jeg var blant annet LAT. Kan med sikkerhet si at jeg ikke var dårlig på grunn av latskap!!

At man skal måtte føle seg så dum og dårlig etter et legebesøk at man er på gråten er helt forkastelig. Har vært mye innom legesenter/sykehus på grunn av mange års sykdom og aldri opplevd maken til behandling. Spesielt om noen sliter med sykdom som "man ikke ser", ikke gå til denne legen. Har vist meg null forståelse eller interesse til å hjelpe.

Helt ok

Har hatt Marit som lege i nesten 9 år. I begynnelsen synes jeg hun var kvass og hadde dårlig tid, hadde heller ingen god opplevelse med gynekologisk undersøkelse.

Men etter jeg ble gravid og fikk barn har hun vært kjempe trivelig! Hun tar seg bedre tid og prater om seg selv og spør om oss. Har til nå stolt på de evalueringene hun har gitt oss, men etter at barnet mitt ved flere tilfeller har vært inne til legen uten at hun tar seg tid til å se eller teste så bytter vi lege. Forhåpentligvis er det ikke noe galt, men føler ikke hun prøver å finne ut av det en gang. Dvs. hun prøver å finne ut av det der og da, men når jeg tar opp de andre gangen vi har vært inne for samme problem så mener hun at det ikke er noen sammenheng.

Legekontoret ellers er supert! Jeg med sprøyteskrekk har ingen problem med å ta blodprøver der, bare å gi beskjed så henter de noen som gjør det lett som en lek.

Verste legen ever

Denne legen smiler aldri og får deg aldri til å føle deg velkommen, og virker veldig dømmende! Virker som hun vil gjøre alt fort ferdig så sende deg ut igjen. Har bare negative opplevelser med denne legen, anbefaler hun absolutt ikke!

Posetivt overrasket.

Hei! Jeg synes Mart Rønne var kjempe flink!
Hun hadde full forståelse for min situasjon. Var omsorgsfull og snill.
Skjønner ikke hvorfor så mange andre har hatt en annen oppfattelse. Må si jeg var skeptisk når jeg skulle til henne, etter å ha lest kommentarene her inne. Posetivt overrasket.

Lege som ikke trur på deg

Dette er desidert den værste legen jeg har vært borti, så nå har jeg endelig fått byttet fastlege til hele familien. Hun himler med øynene, trur ikke på deg og lytter ikke i det hele tatt. Dårligere behandling har jeg aldri vært borti. Var så mye sint og frustrert i tiden med henne som lege at nå er jeg bare irritert på meg selv at jeg ikke byttet tidligere. ARGH..

Uegnet som lege

De gangene jeg har gått til henne så har hun vist lite interesse, omtrent himlet med øynene over ting og virkelig ikke gjort noe for at du får lyst til å åpne deg opp til henne.
Som lege så må man også kunne lytte til pasientene og ikke få de til å skamme seg for å gå til legen. Jeg har allerede fra før av ikke særlig lyst å gå til lege, så når jeg først går så er det fordi det er en grunn.
Sist gang jeg gikk så hadde jeg så vondt i ryggen pga stress på jobben. Jeg var 5 måneder gravid, noe jeg heller har valgt å gå til helsestasjonen med isteden for til henne. Da hun så meg i venterommet stirret hun på magen min og himlet med øynene. Ikke noe hyggelig å si om at jeg var gravid, bare spurte hvordan jeg visste jeg var så langt på vei og hvor jeg hadde gått til sjekk.
Det kan godt være at hun kan de teoretiske sidene av å være lege, men hun kan virkelig ikke å få de fram på en god måte. Å være lege handler om så mye mer, noe som hun tydeligvis ikke har noen interesse for.
Maks 10 minutter på hvert besøk og klar med kortmaskinen før man har klart å si seg feridg, så sier jeg meg endelig ferdig med denne legen.

Skal bytte lege.

Jeg er så glad å se at det er så mange som har opplevd det samme! Håper virkelig at hun leser disse anmeldelser og jobber med å forbedre seg på de områdene. Når man drar til legen er det ikke bare for å få skrevet ut resept, betale masse for en 3 minutters samtale der man blir sett ned på og blir rett og slett kalt dum(ikke i så mange ord da selvfølgelig)! eller bli referert til en annen lege, det handler om så mye mer, f.eks medmenneskelighet og faktisk det å høre på pasientens bekymringene! 400+ kr for 3 minutter.... fantastisk timelønn må æ si! Hadde min 2. time hos henne idag, og kommer til å bytte lege nå! Takk for meg!