Marit Rønne

Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 170 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Anbefales ikke

Følte ikke jeg fikk noe videre ut av besøket med Marit. Rask ut og raskt inn, avbrytelser når jeg forklarte mine problemer, dumme blikk når jeg stilte spørmål om medisinenene og ellers lite imøtekommende. Har vært hos henne til sammen to ganger, og flere blir det ikke.

God lege

Jeg byttet til Marit da jeg flyttet opp som ny student til Trondheim i høst, og har bare hatt positive opplevelser med henne. Hun har tatt seg tid til å svare på mine spørsmål, og flink til personkontakt. Jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken som blir gitt henne i disse vurderingene! Fra mitt synspunkt er hun en veldig flink fastlege, og jeg har planer om å beholde henne så lenge som mulig.

Den verste legen jeg har hatt.

Uansett hva jeg kom til henne med, var hun mer opptatt av å fortelle meg at dette var helt vanlig "sykdom" å ha enn og faktisk undersøke eller henvise videre. "Helt vanlig å gå rundt å halte, kan til nød få 50% sykemelding" selv om jeg forklarte at jeg har et yrke der jeg hverken kan eller sitter noe særlig på rumpa. "Helt vanlig å ha ansiktet fullt av utslett og kviser" selv om jeg knapt hadde hatt kviser/stygg hud tidligere. Satt med gråten i halsen og bønnfalte henne om henvisning til hudlege tilslutt, etter at hun først "visste akkurat hva dette var" og jeg endte med å bruke flere tusen på kremer, tabletter o.l som ikke førte noe med seg.
Anbefales absolutt ikke!

Svært misfornøyd

Jeg hadde Marit Rønne som fastlege i 2 år, og det var ikke en spesielt positiv opplevelse.

Hun er ikke veldig imøtekommende og fremstår veldig dømmende.
Kan godt hende hun er flink med eldre pasienter, men hun er håpløs med studenter.

Forferdelig opplevelse

Denne legen er sur, likegyldig og skikkelig gammeldags. Hun hører ikke på hva jeg sier, og har forferdelig dårlig tid - hun kaster meg ut døra etter omtrent 5 minutter. Hun er ikke interessert i å løse mine problemer med mindre de er synlige (som for eksempel lungebetebbelse). Hun svarer meg på en svært nedlatende måte, og ser generelt ned på meg og alt jeg har å si.

Jeg vil også legge til at det er umulig å komme igjennom med telefon, og etter x antall forsøk når jeg frem til resepsjonister som er sure og elendige til å ta imot kritikk. Telefontiden er på kun 3 timer i løpet av en dag. Synd at helsenorge skal være sånn.