Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Direkte, effektiv og ærlig

Marit er en dyktig lege som kan mye. Hun kan oppleves som direkte og raskt, men for meg har det vært gull. Hun følger opp, stiller de riktige spørsmålene og tar alle problemene jeg kommer med alvorlig. Hun forholder seg til fastsatt tid, og du sitter dermed ikke lenge og venter på kontoret før du får komme inn.

Uempatisk og frekk

Får meg til å føle meg dum og til bry som sitter der på kontoret hennes. Opplever henne som irritert på meg og at det jeg sier er feil, dumt eller ikke så ille som jeg skal ha det til. Ble ikke tatt seriøst. Føler hun ville bli ferdig og ha meg ut av rommet så fort som mulig for å få neste pasient inn. Som en industri. Manglende empati. Står på venteliste til ny fastlege.

Lite imøtekommende

Hun tar ikke pasientene sine seriøst. Jeg opplevde å måtte mase på henne for å få henne til å sjekke meg grundig en gang jeg ikke følte at ting var som de skulle. Jeg ble møtt med en utrolig negativ og avvisende holdning.

Effektiv, grundig og tydelig lege.

Marit er en dyktig og trygg lege. Jeg kom til Marit med skumle symptomer vinteren 2022. Hun fikset henvisning veldig raskt og vi fant til slutt ut at det var den store stygge ulven, kreft. Under hele forløpet har jeg fått god og rask hjelp, ikke minst godt oppfølging etter behandling. Jeg er veldig fornøyd med Marit, hun daller og duller ikke, hun er direkte og tydelig. Jeg tror at mange ikke tåler dette, hence, lav score her inne på legelisten, å det synes jeg er urettferdig. Uansett, takk Marit.

Kunnskapsrik, tilstedeværende, trygg, løsnings- og handlingsorientert

Jeg har hatt Marit som fastlege i 4 år. Jeg flyttet nettopp fra Trondheim og måtte derfor se meg nødt til å bytte fastlege, tross mitt ønske om å beholde henne som fastlege.

Jeg husker at jeg gruet meg litt til første legetime hos Marit etter å ha les omtalelser om en "uempatisk" og "hard" lege her på Legelisten. Det var derimot en positiv opplevelse å møte en lege som tok en hver problematikk på alvor, uavhengig "alvorlighetsgrad". Marit er kunnskapsrik, tilstedeværende, trygg, løsnings- og handlingsorientert som fastlege.

Gjennom disse 4 årene har jeg vært innom Marit flere ganger, gjeldende både psykiske og fysiske plager. Og til tross problematikk har jeg alltid følt på det å bli tatt på alvor og bli lyttet til. Dette er en lege som er utrolig effektiv og stødig i sin faglige kompetanse. Jeg har alltid følt meg forstått og blitt møtt av en lege som er på tilbudssiden og alltids spør om det er noe mer jeg ønsker å ta opp mens jeg er tilstede.

Jeg har opplevd det spesielt tryggende å ha henne som fastlege i utfordrende tider med min psykiske helse, der har hun tatt meg på alvor og sendt meg en henvisning til DPS. I tillegg har hun vært tryggende med oppfølgning av medisinering og vært på tilbudssiden som en støttespiller i påvente av DPS-behandling og lange ventekøer.

Jeg anbefaler Marit på det sterkeste.