Marit Rønne

Idungården Legesenter DA Kvinne, 58 år

Autorisert2006
TilleggskompetanseSjømannslege
Ledige plasser 9 av 1550
Vil du bytte til denne fastlegen?

Idungården Legesenter DA
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 168 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Svært misfornøyd

Jeg hadde Marit Rønne som fastlege i 2 år, og det var ikke en spesielt positiv opplevelse.

Hun er ikke veldig imøtekommende og fremstår veldig dømmende.
Kan godt hende hun er flink med eldre pasienter, men hun er håpløs med studenter.

Forferdelig opplevelse

Denne legen er sur, likegyldig og skikkelig gammeldags. Hun hører ikke på hva jeg sier, og har forferdelig dårlig tid - hun kaster meg ut døra etter omtrent 5 minutter. Hun er ikke interessert i å løse mine problemer med mindre de er synlige (som for eksempel lungebetebbelse). Hun svarer meg på en svært nedlatende måte, og ser generelt ned på meg og alt jeg har å si.

Jeg vil også legge til at det er umulig å komme igjennom med telefon, og etter x antall forsøk når jeg frem til resepsjonister som er sure og elendige til å ta imot kritikk. Telefontiden er på kun 3 timer i løpet av en dag. Synd at helsenorge skal være sånn.

Ubekvemme legebesøk

Etter å ha hatt Marit som fastlege i mindre enn et år, har jeg nå bestemt meg for å bytte. Jeg sjekket ikke vurderingene av henne som lege før jeg valgte henne, og etter å ha lest vurderingene her ser jeg at det burde jeg ha gjort. Er enig i det meste som blir sagt her- hun tar deg ikke alvorlig med mindre du er døvvsyk, har dårlig tid og ser mer på pcen enn på deg. Sjeldent øyekontakt, selv under samtaler. Hun stiller seg stadig tvilende til undersøkelser eller prøver jeg ønsker å ta, og har ofte måtte beklaget at hun avskrev problemene som viste seg å være reelle (nå skal det sies at jeg har vært plaget mye og vært mange ganger hos henne det siste halvåret). Kjenner meg ikke igjen i at hun har god husk; hun har stort sett aldri fått med seg hvorfor jeg kommer, og husker ikke tidligere sykehistorie (virker heller ikke interessert i denne). Ja, hun er punktlig, rask og effektiv - men kald, dømmende og fraværende. Er fornøyd med kontoret og de som jobber der, og spesielt at man kan bestille timer på sms. Dette hjelper dog ikke når det føles som legen ikke ønsker å ha deg der. Det eneste jeg har opplevd som positivt er at hun tok meg seriøst når jeg trengte sykemelding fra jobb.

Positivt overasket!

Jeg byttet fastlege da jeg som student flyttet til Trondheim i år. Jeg må innrømme at etter å ha lest vurderingene av henne her, hadde jeg ikke noen særlige forhåpninger. Men jeg ble veldig positivt overasket! Hun tok seg god tid til å svare på alle spørsmålene jeg hadde og var veldig koselig og omtenksom! Anbefaler absolutt Marit! :)

Bra lege

Jeg har vært hos Marit Rønne tre ganger, og alle gangene opplevde jeg å bli godt tatt imot. Hun tok seg god tid til å snakke med meg, tok meg på alvor og var både blid og hyggelig. Jeg er svært fornøyd med Marit som lege.