Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Godt fornøyd med Marit Rønne

Marit Rønne har vært fastlegen min i noen år. Har bare vært hos Marit for småting, men har opplevd Marit som både hyggelig og effektiv. Jeg føler at hun har kontroll på fagfeltet sitt.

Første gangen jeg tok kontakt med Marit bestilte jeg allergimedisin. Jeg fikk resepten med en gang, men hun ville gjerne at jeg skulle komme inn til en time for å møte henne og ta en allergitest så hun ikke skrev ut medisiner på resept til folk hun aldri hadde møtt. Dette synes jeg synes er godt forståelig, men det var fortsatt veldig fint å få medisinene (som ikke er spesielt sterke) med en gang.

Jeg har ikke opplevd dette, men leste at noen her klagde på at hun "googler seg frem til sykdommer på pcen". Det må da være mye bedre å sjekke ut noe du er usikker på enn å gi en feil diagnose? For meg er det et styrketegn å kunne bruke en datamaskin som hjelp.

Kjenner meg ikke igjen i "presset" om betaling flere snakker om her. Jeg har selvfølgelig har betalt for timen, men har ingen negative følelser rundt dette.

Jeg har fått time på dagen de gangene jeg har hatt behov for det på Idungården Legesenter, selv om det noen ganger har vært hos en annen lege enn Marit.

Helt forferdelig

Kom inn for en allergitest på første time, og hun krevde å veie meg og begynte å snakke om kosthold og bmi uten at jeg ba om det, og uten å vite hva slags kosthhold og treningsvaner jeg hadde. - Hun mente at det å veie og måle pasienter var standard prosedyre når man bytter lege, noe jeg i ettertid fant ut at var bare tull!

Ble både sur, fornærmet og skuffet! Virkelig ikke en menneskekjenner!

Marit Rønne kan ikke jobben sin

Som lege i dag er det like viktig å ha sosiale antenner som det er å kunne sitt fag. Rønne behersker ingen av delene. Hun googler seg frem til sykdommer på pcen sin og velger å konkludere før hun har hørt pasientens forklaring. Jeg har dessverre hatt Rønne som lege i 5-6 år, og ser veldig frem til å få en ny lege. En lege bør være imøtekommende og bry seg om sin pasients helse. Rønne bryr seg kun om betalingen. Jeg har aldri møtt noen som er like frekk og spydig som henne. Dessverre har hun noen år igjen før hun pensjonerer seg.

En vanskelig person

Må dessverre si at jeg kjenner meg igjen i en del av beskrivelsene her, selv om jeg var til henne bare to ganger. Hun kommuniserer dårlig med pasienten. Du føler du forstyrrer henne, og betalingsterminalen ser ut til å være hovedfokus der på kontoret. Jeg har nå en fastlege som er helt annerledes.

Usympatisk og stresset

Marit Rønne har vært fastlegen min i noen år før jeg byttet legesenter. Jeg går sjeldent til lege, men den gangen måtte jeg og møtet med Marit var en smule spesielt. Jeg måtte nesten legge på sprang etter henne i korridoren for denne dama hadde det jammen travelt. Første gang jeg kom til henne var etter en positiv graviditettest. Jeg var nervøs og veldig skremt av tanken på en fødsel. Prøvde forsiktig å nevne dette og blikket hun satte i meg var ikke av medlidenhet. "ALLE MÅ FØDE, hvordan tror du ellers barn blir satt til verden" svarte hun den kommentaren med. Jeg nikket og nevnte ikke mer av det. Jeg var jo selvsagt så uheldig å be om giro da jeg ikke kunne betale legetimen den dagen, og Rønne kunne ikke fått sagt i fra fort nok, "hvis du går ut å handle melk så betaler du vel for melka dær og da eller"? Unnskyldende forlot jeg legekontoret med giroen i hånda og med Marits uhyggelige blikk i ryggen. Hun hadde jo rett i det hun sa men kunne kanskje ordlagt seg litt annerledes. Jeg slet ikke ned dørstokken hennes for å si det sånn og byttet etter en stund til en annen lege. Hun er vel uten tvil effektiv og slipper småsytende pasienter ;)