Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

Svært dyktig lege

Marit er en svært dyktig lege. Hun setter seg godt inn i situasjonen, og fremstår som både faglig dyktig, forståelsesfull og effektiv. Jeg har sjelden hatt behov for fastlege, men nå når jeg har det, er det godt å vite at jeg har Marit på laget.

Overstadig belærende

Det som irriterte meg nok til å bytte var at jeg dro til henne fordi jeg var så slapp og sliten hele tiden og det ikke er likt meg. Hun begynte da en lang tale om at det er fordi jeg trener for lite (under korona lockdown? er det rart?). Fikk ta testene for div. greier fordi jeg insisterte. Viste seg at jeg hadde ganske heftig vitaminmangel som gjorde meg slapp. Dette fortalte hun over telefon og brukte anledningen til å kjefte på meg fordi vitaminmangel = dårlig kosthold... Lite hensiktsmessig.

Jeg opplever at hun ser på meg som en som ikke kan ta vare på meg selv og som en som ikke kjenner sin egen kropp godt nok til å være verd å lytte på.

Dyktig og effektiv

Spesialist i allmennmedisin. Veldig tydelig at hun kan det hun driver med. Effektiv, men ikke slurvete. Tar deg seriøst, samarbeider om det som er best for deg, og motiverer til selvhjelp. Så og si aldri forsinket. Graver seg ikke ned i en samtale, går heller ikke rundt grøten. Ønsker du en dikke-dalle lege som duller er nok ikke dette plassen, med tar deg absolutt seriøst og viser at hun ønsker det beste for deg.

Konstruktiv og kjedelig

Skal sies at jeg bare var hos henne én gang, men den éne gangen var ganske viktig (Noe som ofte er saken når man er hos legen). At en lege er så uforsiktig med en ung jente og ikke introduserer sin første time med å spørre om sykdomshistorikk er for meg veldig problematisk.

Hun møtte meg med lite tilstedeværelse og var veldig travel. Jeg ønsket å fornye resepten min for p-piller, og hun presterte å poengtere at jeg er overvektig ift. BMI (noe jeg åpenbart ikke er om du ser på meg), men jeg var ikke overvektig nok til at det begrenset valgene mine ift. prevensjonsmiddel uansett. Hvis hun hadde vært litt varsom og spørrende kunne hun ha visst at jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år og også har slitt med psyken. Jeg byttet med en gang etter denne timen. Hun ga meg resepten, og jeg gikk ut døra gråtkvalt.

Ha.. Ha.. Ha

Vel med et ord... Ubehagelig! Et vesen med veldig lite empti for syke mennesker. Arrogant og sur.. Belærende om ingenting