Unni Britt Velle Sørli

Autorisasjon (1989)

Unni Britt Velle Sørli er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

Arrogant og lite lyttende

Hadde hun som fastlege i mange år (10+ år), men de siste årene er hun blitt arrognat og lite lyttende. Tar ikke imot tilbakemeldinger, valgte å forlate kontorer og fortsette diskusjonen ute i gangen i andres påhør. Jeg byttet fastlege. Lett og få time hos henne, men det er kanskje en grunn til det......

Godt inntrykk

Har foreløpig ingenting negativt å si om Sørli. Blid og imøtekommende, lytter og tar seg god tid. Virker faglig og trygg. Time på dagen. Har henne også som lege for sønnen min på 6 mnd.

Dårlig lege

Jeg byttet fastelegen min fordi jeg mener hun har lite kunnskap. Hun trodde ikke på det jeg sa og kom med rare kommentarer.
Flere ganger ble jeg sendt hjem for å vente til at jeg blir bedre. Jeg fikk ikke hjelp jeg ønsket å få.
Da jeg kom til henne med et problem, pleide hun å si: "Kan du ikke komme en annen dag?" Det føles slik at hun bare tenker om egen lommebok og hvordan hun kan tjene mer penger på pasienter uten å bry seg om dem! Jeg har aldri møtt en så dårlig lege!

Har hatt henne i mange år.

Omtenksom og kunnskapsrik. Har aldri hatt noe problem med å få time når det trengs, fler i min familie går til henne. Helt topp, og hun vil være mine barns lege når den tid kommer!

Jeg har bytta

Jeg synes denne typen tilbakemelding er litt vanskelig - det må være ganske hardt å få så beinhard kritikk. Likevel: Legen hørte ikke på mine tanker om hva som plagde meg; hun tok feil og jeg hadde rett fant jeg ut senere. Jeg må likevel si at jeg syntes hun var veldig hyggelig. Men løste ikke problemet noen av de tre gangene jeg var innom - forøvrig kun for små problemer. For å prøve å være konstruktiv: ta pasienten mer på alvor, selv ved "uvesentlige" plager. Lege er og blir et omsorgsyrke.