Andrea Gudrun Berz

Forneburingen 209 1364 Fornebu
Tlf: 67 59 06 36 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Andrea Gudrun Berz er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Andrea Gudrun Berz

Dyktig, effektiv og direkte.

En lege helt etter mitt hjerte. Gjør det hun skal effektivt og med profesjonell og human tilnerming. Jeg går til min lege for å få helsehjelp og ikke for å sutre om hverdagslige trivialiteter. Heia Andrea, du gjør en gxod jobb for meg.

Kan bli bedre

Jeg følte ofte det var viktigere å spare penger enn å behandle meg. Det tok hele tre måneder før hun henviste meg til spesialist ved et tilfelle og over et år ved et annet.
Jeg opplevde flere ganger hun dømte meg uten å prøve å forstå. Noen ganger mente hun jeg ikke burde ha besøkt henne, selv om jeg kun fulgte helsedirektoratet sine råd.
Hun er veldig dyktig hvis hun tar deg på alvor.

Dyktig lege

Jeg har vært hos henne to ganger, og vært fornøyd begge gangene. Sist gang var en årlig helsesjekk og hun tok tid til å prate og undersøke meg. Hun undersøkte mye mer grundig enn andre leger jeg vært hos. Hun henviste meg til spesialist når jeg trengte det. Lyttet og virker empatisk.

Dårlige opplevelser

Jeg hadde Andrea fra jeg var liten av, men da jeg begynte å komme alene ble jeg rett og slett ikke hørt. Jeg følte at hun aldri trodde på meg. I tillegg ble jeg misdiagnostisert og ble heller ikke sendt videre til spesialist da jeg trengte det. Jeg kom flere ganger ut av legekontoret gråtende fordi hun var nedlatende og krass. Ikke det jeg ønsker i en lege. Jeg er veldig glad for at jeg fikk byttet.

Kvalitet

Dyktig, intelligent, erfaren, rask og effektiv! Jeg har alltid fåttt rett diagnose, og hun involverer seg og følger meg opp, så jeg føler meg trygg og sikker.

Dyktig lege

Har hatt Bertz som fastlege hele mitt liv. Hun er kunnskapsrik, direkte på sak og omsorgsfull Kan anbefale på det sterkeste.

Utmerket fastlege

Hun er grundig, hører på pasientene og gir gode råd, og forklarer ting på en god måte. Du føler at hun er tilstede, samtidig som hun er effektiv.

Forbedringspotensiale ved å henvise til spesialist.

Andrea Berz kan bli bedre ved oftere å henvise videre til spesialist . Jeg synes det er viktig at legen har en grunnleggende holdning om å bruke spesialister slik at jeg ikke blir gående å "hangle" med mine plager unødig lenge. Det å få en utvidet vurdering fra en spesialist kan gi meg et annet bilde på sykdommen og føre til bedret eller annen behandling. Så for meg er det bedre å få en henvisning for mye enn en for lite.

Dyktig men hektisk

Her går det på samlebånd. Andrea Berz har vært min fastlege i 8 år, og jeg synes hun har vært både dyktig og flink til å se pasienten helt til det siste 1-2 år. Svar på prøver er hun fortsatt rask med tilbakemelding på men hun virker nå stresset, litt brysk og ikke lenger så lyttende eller så grundig. Jeg bytter fastlege.

Min beste lege noensinne

Er genuint interessert i meg og mine diagnoser aom pasient - er rett på og gir usminket forståelig direkte tilbakemelding (sarte sjeler er vil formentlig oppleve dette noe røft, men passer meg utmerket).

Er en kunnskapsbank og har et analytisk og ryddig hode hvilket etter min oppfatning er en stor styrke for min fastlege.

En lyttende lege

Andrea Berz er en utrolig profesjonell lege som også er en flink lytter. Hun kan virke "streng" men viser stor forståelse og empati. Hun skriver nok ikke ut sykemelding om hun ser at du fortsatt kan bidra med noe. I motsetning til andre her, så føler jeg at denne legen tar seg tid til pasienten. Anbefales på det sterkeste. Trenger du en lege som gir deg 100% sykemelding pga en vond finger eller kvalme under svangerskapet, så bør du lete etter en annen...

Svært dårlig tid og lite empatisk

Legen har alltid dårlig tid. Har følt hver gang at jeg forstyrrer henne. Har vært inne max 5-10 min. Hun har svært mange pasienter, noe som kan forklare saken. Jeg har vært der flere ganger grunnet svangerskapsplager, og hun har vist null forståelse. Hun har b.l.a. henvist til toppidrettsutøvere og det de klarer når de er gravide. Og sykemelding er det ingen som trenger.

Minimum tillit

Total mangel på empati, konsulterer ikke pasient før hun utfører handling. Ser ikke pasientens sekundere behov og hvorfor man er i den situasjonen man er kommet i.

Mangler empati

Bør bli bedre på å se pasientens situasjon og faktisk hjelpe folk til et bedre liv. Meget krevende å få til et samarbeid med.

Viser lite empati

Opplever at ho ikke lytter på meg som pasient og viser lite empati. Har dårlig tid og du føler at du er i veien. Ho har tatt et par beslutninger som gjort at jeg havnet på legevakten. Kommer til å bytte fastlege

En som virkelig bryr seg om pasientene sine

Dr. Berz en meget dyktig, rask og effektiv lege som samtidig tar seg tid til å finne løsninger som passer deg best. Hun bryr seg om pasientene sine og viser respekt ved å lytte til hva pasienten sier, og forklarer situasjonen i klartekst. Jeg setter også pris på at hun respekterer min tid med å være presis og tilgjengelig.

Ingen dyktig fastlege

Har hatt Berz i 10 år, men har vært misfornøyd spesielt siste året. Følger ikke opp pasienten skikkelig, har altfor dårlig tid, blir sint hvis man spør om ting eller stiller spørsmål til diagnoser, bruker medisinering som er gammeldags metode. En annen ting er at man sitter veldig lenge på venterommet, har sittet opp mot en time og til og med blitt glemt. Dessuten er det kronglete å parkere og komme seg til legekontoret. Jeg kommer til å bytte fastlege.

Virker som hun vil bare gå videre til neste pasient. Etter å ha ventet på min tur så fikk jeg mindre enn 15 min.

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år med i det siste har jeg hatt dårlige opplevelser: vil bare gi generelle svar uten å undersøke, blir sint hvis jeg stiller spørsmål.

Pålitelig, grundig og tar deg på alvor. Veldig fornøyd med Andrea Berz

Fantastisk

.Dyktig, effektiv, løsningsorientert forstående og tar meg på alvor.