Mona Størseth

Autorisasjon (2009)

Mathesongården Legesenter Telefonnummer73 87 04 8073 87 04 ...
Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim
Mona Størseth er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Mona Størseth

Trygg og god lege

Jeg har hatt Mona som lege siden første barnet mitt født. Nå har jeg anbefalt henne til veninner og andre sine barn, alle er strålende fornøyd.

Omsorgsfull, lyttende og forståelsesfull. Siden jeg anser meg som frisk og tåler ganske mye, har hun ofte dobbeltsjekket f.eks ved graviditet og bedt sykehuset og å ta en ekstra sjekk for sikkerhets skyld. Kommer aldri til å bytte henne for noen andre leger.

Har hatt andre leger før, og aldri vært borti ei som henne.

Anbefales på det varmeste.

Helt greit

Får jobben gjort. Har hatt Mona som fastlege over flere år, og er greit fornøyd. Det jeg liker er at uansett plager, store som små, så føler jeg at hun tar nødvendige prøver (og mer), bare for å utelukke at det kan være noe alvorlig.

Likevel kan hun være litt skarp i språket, litt krass, som jeg opplever som noe ubehagelig på timene, så jeg føler at jeg mister litt den menneskelige kontakten. Likevel veier det positive opp for dette.

Vennlig og effektiv

Jeg opplever Mona S. som en vennlig og effektiv lege som tar seg nok tid til å lytte, raskt setter seg inn i sykdom/skade og gir tilbud/råd om egnet medisin/behandling. Jeg har alltid opplevd å bli sett og forstått, samt har vært godt fornøyd med både oppfølging og resultat. Hun uttrykker faglig trygghet i måten hun snakker på.

At Mathesongården legesenter tilbyr time dagen etter via nettbestilling er en ekstra bonus ettersom det eliminerer lang ventetid i de aller fleste tilfeller.

Dårlig service

Jeg har ikke hatt Mona som fastlege, men møtt på henne ved to anledninger i forbindelse med at hun også jobber på min fastleges legesenter.

Min første erfaring var bra, når hun tok en rask konsultasjon med meg i forbindelse med sårstell som skulle utføres av noen andre.

Den andre gangen jeg skulle snakke med Mona var jeg i kontakt med legesenteret fordi jeg et par dager tidligere hadde vært i kontakt med en vikarierende lege, som hadde glemt å forlenge min daværende sykemelding etter en god konsultasjon.
Mona bekreftet at det var gjort gode notat som tilsa at hun kunne tilbakedatere sykemelding, men la vekt på at jeg måtte respektere tjenesten hun og vikarierende lege tilba oss brukere. Hun brukte både hersketeknikker og eksempler fra min arbeidshverdag (som hun vet ingen ting om) for å rettferdiggjøre at jeg måtte betale også for denne legetimen.

Jeg poengterte ydmykt at dette ikke var personlig, og at jeg gjerne vil vite hvor jeg evt. skal henvende meg hvis hun ikke var rette person å ta opp faktureringsspørsmålet med.

I samtalen ble det poengtert av mona at det var synd at jeg skulle starte dagen hennes på en slik ubehagelig måte.

Mathesongården legesenter ryddet opp betalingen min raskt, men jeg fikk også beskjed av resepsjonen at Mona hadde hatt en svært ubehagelig samtale med meg, og de rakk såvidt å si hade i telefonen før det ble lagt på.

Alt i alt sitter jeg igjen med en følelse av å ikke ha blitt hørt, og at Mona inntar en offerrolle og skaper en ubehagelig situasjon både for meg og henne, da jeg på ingen måte har sagt noe annet enn at jeg ikke trenger to legetimer og derfor ikke vil betale for to. Dette skrev jeg også inn på "andre henvendelser" klart og tydelig før jeg fikk tildelt legetimen med henne.

Ikke helt fornøyd

Hun kunne ikke behandle meg da hun ikke hadde nok kunnskap om emnet, som i og for seg er greit nok. Det som plaget meg var at hun snakket til meg som om min medisinske tilstand er noe jeg har valgt selv. Denne måten å snakke til meg på gjorde meg ukomfortabel, og jeg forlot legekontoret med en følelse av å ikke bli tatt på alvor.