Mona Størseth

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 45 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2009)

Ledige plasser

0 av 1400
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

34 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Mathesongården Legesenter Telefonnummer73 87 04 8073 87 04 ...
Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim
Vis kart
Mona Størseth er en av 205 fastleger i Trondheim

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(70)
70 vurderinger
Tilgjengelighet
(55)
55 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(53)
53 vurderinger
Service
(49)
49 vurderinger

Siste vurderinger av Mona Størseth

Dårlig service

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har ikke hatt Mona som fastlege, men møtt på henne ved to anledninger i forbindelse med at hun også jobber på min fastleges legesenter.

Min første erfaring var bra, når hun tok en rask konsultasjon med meg i forbindelse med sårstell som skulle utføres av noen andre.

Den andre gangen jeg skulle snakke med Mona var jeg i kontakt med legesenteret fordi jeg et par dager tidligere hadde vært i kontakt med en vikarierende lege, som hadde glemt å forlenge min daværende sykemelding etter en god konsultasjon.
Mona bekreftet at det var gjort gode notat som tilsa at hun kunne tilbakedatere sykemelding, men la vekt på at jeg måtte respektere tjenesten hun og vikarierende lege tilba oss brukere. Hun brukte både hersketeknikker og eksempler fra min arbeidshverdag (som hun vet ingen ting om) for å rettferdiggjøre at jeg måtte betale også for denne legetimen.

Jeg poengterte ydmykt at dette ikke var personlig, og at jeg gjerne vil vite hvor jeg evt. skal henvende meg hvis hun ikke var rette person å ta opp faktureringsspørsmålet med.

I samtalen ble det poengtert av mona at det var synd at jeg skulle starte dagen hennes på en slik ubehagelig måte.

Mathesongården legesenter ryddet opp betalingen min raskt, men jeg fikk også beskjed av resepsjonen at Mona hadde hatt en svært ubehagelig samtale med meg, og de rakk såvidt å si hade i telefonen før det ble lagt på.

Alt i alt sitter jeg igjen med en følelse av å ikke ha blitt hørt, og at Mona inntar en offerrolle og skaper en ubehagelig situasjon både for meg og henne, da jeg på ingen måte har sagt noe annet enn at jeg ikke trenger to legetimer og derfor ikke vil betale for to. Dette skrev jeg også inn på "andre henvendelser" klart og tydelig før jeg fikk tildelt legetimen med henne.

Ikke helt fornøyd

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hun kunne ikke behandle meg da hun ikke hadde nok kunnskap om emnet, som i og for seg er greit nok. Det som plaget meg var at hun snakket til meg som om min medisinske tilstand er noe jeg har valgt selv. Denne måten å snakke til meg på gjorde meg ukomfortabel, og jeg forlot legekontoret med en følelse av å ikke bli tatt på alvor.

Kunnskapsrik og grundig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har hatt Mona som fastlege i over tre år, og har utelukkende gode opplevelser. Hun er faglig svært god, og kommer alltid med gode råd. Svært erfaren med de problemer som unge kvinner kan få.

Meget dyktig lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Mona tar både små og store problemer på alvor, og hver gang jeg har vært hos henne har jeg fått veldig god hjelp! Hun er direkte og ærlig, og samtidig en god samtalepartner. Og ikke minst er hun faglig dyktig. Anbefales på det sterkeste!

Usympatisk og tar ikke pasientene på alvor. Byttet fastlege med engang. Aldri mer.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg byttet til Mona som fastlege da jeg flyttet til Trondheim for å studere. Første timen følte jeg at hun tok meg på alvor og tok seg god tid til å høre på det jeg hadde å si. Jeg tok noen blodprøver der og Mona sa at jeg skulle bestille meg en ny time etter 1 uke for å diskutere svarene. Jeg gjorde som hun sa og kom tilbake etter 1 uke. Når jeg kom gikk vi inn på kontoret og var der i max 1 minutt for at hun skulle fortelle meg at alt så fint ut. I tillegg måtte jeg betale 260kr for timen, når hun liksågodt kunne sendt meg en sms. I senere anledning dro jeg innom og hadde flere ting jeg ville ta opp, men følte ikke jeg ble tatt på alvor. Problemene ble bare feid under ett teppe og jeg fikk beskjed om at diagnosene jeg tidligere har fått ikke var noe å tenke på, og at dem ikke skulle gi meg plager (noe de definitivt gjør). Jeg følte at jeg ikke ble trodd og at hun ikke var villig til å sjekke ut problemene jeg kom med. I tillegg fikk jeg ikke tatt opp alt jeg skulle da hun påpeikte at vi hadde brukt opp all tiden. Hva er poenget med å bestille på nettet hvor man beskriver hvorfor man kommer, og så får man ikke gjennomført alt? Jeg byttet fastlege i sekundet jeg kom ut fra legekontoret.

Man får en følelse av å ikke bli betrodd og at man er en plage ved at man kommer. Hvis du vil føle deg dårlig og plages i lang tid over problemer som hun ikke mener eksisterer, så velg Mona. Hvis du vil ha hjelp så velg en annen lege.

Vis flere...