Andreas Rye

Autorisasjon (2006)

Andreas Rye er en av 16 fastleger i Namsos

Siste vurderinger av Andreas Rye

Interessert og imøtekommende

Kom til Rye med et problem jeg ikke har blitt tatt på alvor med tidligere hos annen fastlege, opplevde å bli tatt på alvor og han viste seg å være kunnskapsrik på området noe som var betryggende for meg.

Imøtekommende og tillitsvekkende fastlege

Jeg er veldig godt fornøyd med Andreas Rye som fastlege. Jeg opplever alltid å bli tatt på alvor, enten det dreier seg om fysiske eller psykiske helseplager. Han har god kunnskap, samt evne til å lytte og bry seg på ekte. Og han tar seg tid. Han har også ultralyd på kontoret, og jeg har dermed fått se begge mine barn på første svangerskapskontroll. Stas!

Styr unna om du søker hjelp til mental helse.

Gikk til Andreas for å få hjelp med psykisk lidelse, og opplevde at han ikke visste noen ting om verken fagfeltet eller systemet rundt. Fikk litt inntrykk av at han var mer opptatt av at jeg skulle komme tilbake enn at jeg skulle bli frisk eller få hjelp i andre institusjoner. Følte at jeg ikke ble tatt seriøst, og at jeg var en "kunde" heller enn en pasient.

Firkantet

Rye oppleves som både som firkantet og lite fleksibel. Har dessverre mistet den medisinske tryggheten til ham i tillegg, og skiftet fastlege av den grunn. Det har jeg ikke angret et sekund.

Arrogant

Fremstår som brå og lite empatisk, alt kan settes opp på en ny time istedet for å ordne enkle ting der og da og firkantet i tankegangen. Jeg anbefaler et sensitivitetskurs, hvor kommunikasjon kan forbedres. Og så hjelper det med litt mer struktur, demper stress og gir rom for å ta beslutninger.