Eirik Røvde Solberg

Autorisasjon (2001)

Eirik Røvde Solberg er en av 12 fastleger i Verdal

Siste vurderinger av Eirik Røvde Solberg

Elendig

Han sier ikke mye, introduserer ikke seg selv skikkelig og jeg er nødt til å spørre om detaljer for å få innføring/info om diagnosen jeg får, for at han skal snakke til meg. Ut ifra mine møter med han virker han uengasjert og som om han ikke egentlig har overskudd og tid til å ha meg der.

I tillegg er han sjelden på legekontoret og hvis man trenger en time med ham så fort som mulig går det lett en uke eller to før han har mulighet til å ta deg inn til konsultasjon. Anbefaler han ikke.

Dårligste legen jeg har hatt!

Er for opptatt med å se på dataskjermen sin. Hver gang jeg har vært hos han virker det som om han er i sin egen lille verden og svarer bare «mhm», «ja» «Jeg skjønner». Han hører ikke på hva jeg har å si men han er UFATTELIG glad i å skrive ut resepter!
Gleder meg til jeg flytter.

Traurig

Traurig og tungrodd. Og virker som ikke har tiltro til andre behandlingsmetoder enn tabletter. Får aldri forklaring på hvordan ting skal behandles. Veldig vanskelig å kommunisere med, da man omtrent må stille diagnose selv. Sitter stortsett å skriver på PC uten å si noe, og får aldri noe opplysninger om hva som skrives i journal så man er sikker på at det som står der er riktig.

Kunnskapsrik.

Han var litt vanskelig å snakke med tidligere, satt mye med ryggen til og så på dataskjermen. Han har blitt mye flinkere til å kommunisere nå, han følger meg opp, tar initiativ og forklarer.

En av de bedre legene jeg har hatt kontakt med.

Uten tvil faglig dyktig. Ser mange klage over at han prater lite. Men er du bra til å prate litt selv så gir han gode svar og råd.