Eirik Røvde Solberg

Tangenveien 5 7651 Verdal
Tlf: 74 07 52 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eirik Røvde Solberg er en av 13 fastleger i Verdal

Siste vurderinger av Eirik Røvde Solberg

En av de bedre legene jeg har hatt kontakt med.

Uten tvil faglig dyktig. Ser mange klage over at han prater lite. Men er du bra til å prate litt selv så gir han gode svar og råd.

Profesjonell og behagelig

Solberg småprater ikke stort, virker som han vektlegger effektivitet og fag i stedet. For meg som ikke går til legen for å småprate, har jeg egentlig ikke noe negativt å si i det hele tatt.

styr unna

dette er uten tvil den verste fastlegen jeg noen gang har hatt. er nesten aldrig syk men var no det tilfedig vis
og gikk til denne legen med feber form og renende nese og var slapp, og rett å slett drittdålig når jeg endelig kommer inn er det akurat som om han ikke har noe trua på at jeg ikke er dålig i hele tatt.
etter masse prøving det fram at det var et virus eller noe anet.
men hadd ikke de søte hjelperene funet det tror jeg nokk jeg måtte drat uten sykemelding

ikke bra

Veldig vanskelig å ha som lege da han ikke kan å kommunisere med folk.
Uansett hva som feiler en så får man bare utskrevet resept på tabletter eller innsendt blodprøver som man aldri får svar på.
Har ellers hatt bare problem og føler man blir sett ned på og at man er frisk uansett hva det er. Føler ikke at man blir trodd.

samvittighetsfull

Nøyaktig og høflig lege, tar vare på sine pasienter.

Slapp holdning

Dårli til å undersøke, få gjort no og å ta deg høytidlig. Virker som han er i sin egen verden når du legger fram problemet. Flink til å skrive ut resepter.

Reflektert, seriøs og god fastlege.

Sitter igjen med et godt inntrykk av denne fastlegen, selv om jeg har hørt flere nevne at han ikke gjør en bra jobb.

Han snakker ut fra fakta, og jeg tror det er dette som gjør at han kan virke litt kald og usympatisk. Før han kommer med noe konkret så ønsker han å bruke tid på å samle fakta, dette fører ofte til at det blir en del blodprøver og undersøkelser i starten.

Konfronterte ham med en del fakta jeg hadde samlet om aktuelle sykdom, og fikk konkrete og grundige svar tilbake. Han virker å være grundig og svarer ikke på noe han ikke kjenskap til.

I mitt foreskrevne tilfelle så lå problemene utenfor hans området, og ble sendt videre til spesialist for den aktuelle sykdomen.

Setter "Fornøyd" i samlet vurdering da det kanskje hadde vært litt hyggelig å komme til en fastlege med smil om munnen.

Faglig dyktig!

Vet at noen synes kommunikasjonsstilen hans ikke er den beste, men jeg opplever ham som en svært dyktig lege. Han er grundig og veloverveid, og jeg har fått svært god hjelp når jeg har trengt det. I tillegg er det lett å få time innen kort tid.

Den værste legen jeg noen gang har hatt!

Jeg har hatt en del leger de siste årene. Noen bedre enn andre.
Men dette må være den værste legen jeg noen gang har hatt. Han brukte over 2 mnd på å lese min journal! Han trudde ikke at jeg hadde noen innsikt i min egen sykdom, å bestillte unødvendige blodprøver for å si meg noe jeg allerede viste. Han tok meg aldri alvorlig, og viste ingen sympati. Jeg følte meg som en hypokonder inne hos han, og at jeg kom med løgn. En lege som som passer fint for deg som "aldri" er syk. Ettersom han tydeligvis missliker å ha pasienter.

Mutt og kort

Dette er en lege som later til å irritere seg over å ha pasienter. Han kommuniserer svært dårlig og har ikke tillit til at pasienten vet noe som helst om sitt eget beste.. Jeg vet ikke et eneste menneske jeg trives dårligere sammen med.

Meget god lege

Tar seg meget god tid,hyggelig, gir rette diagnoser.Aldrig noe tull med han.