Arne Harald Solem

Hegra Legekontor 7520 Hegra
Tlf: 74 83 46 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arne Harald Solem er en av 24 fastleger i Stjørdal

Siste vurderinger av Arne Harald Solem

kommer til og bytte fastlege ganske så fort

jeg var i en bilulykker for et par måneder siden å sliter en stor del med både nakke å rygg.
føle at æ ikke bli trudd på når æ drar dit..
å en sånn følelse e jaggu ikke godt når en ikke klare å gjør nå, en liten gåtur med hunden slår mæ ut resten av dagen for da e ryggen å nakken helt ødelagt..
å når æ drar dit for og få hjelp igjen for at pillan han skreiv ut ikke funke å at ting ikke bli bedre å at han da ikke tar det seriøst nåkk e ille... å meste av tia bli brukt foran skjemen å tastaturet, ser på mæ en sjelden gang :/
her bli det bytting av lege ganske så fort!!!

Rolig og flink lege

Arne har vært fastlegen til meg helt siden jeg var barn og han har vært legen til flere i familien min, han er en kjempegrei mann, han forklarer godt, forteller om legemidler og bivirkninger, og han gjør grundige undersøkelser.

Fikk tillit i mange år, men burde ikke hatt det.

Virker saklig og konstruktiv, som regel kort. Skriver mye på PC under konsultasjon. Lett for å skrive ut medisiner og avvente ønsket seponering. Er behjelpelig med søknader om trygd, men: Jeg er (i ettertid) på ingen måte fornøyd med oppfølgingen jeg har fått av denne legen. Jeg fikk ikke den behandlingen jeg forventet. Denne legen anbefales ikke til pasienter som trenger tett oppfølging.

Grundig. Tar seg tid til pasienten.

Arne Solem informerer godt om medisiner, bivirkninger og behandlingsmåter. Han har tid til å lytte til pasienten. Han er grundig mht undersøkelser, prøver og oppfølging. Lytter til pasienten.

Den beste legen jeg har hatt.

Flink lege som tar seg tid til å høre på deg og diskutere sykdomsbilde og behandling. Du føler deg virkelig ivaretatt hos ham. Han tar det du sier på alvor og du føler virkelig at du får hjelp.

Veldig flink lege

Hadde han som fastlege i flere år, men valgte han bort til fordel for legene i den nye kommunen da jeg flyttet. Det angret jeg virkelig på! Fikk heldigvis plass på lista hans igjen, og jeg kjører med glede noen ekstra mil. Han er positiv og forklarer ting godt. Virket litt "lukket" i starten, men ble fort utadvent og trivelig.

Heldigvis, han var bare vikar

I fellesferien i år, måtte jeg til Hegra Legekontor. Hadde store smerter og ble heldigvis tatt inn raskt etter ankomst. Legen så stort sett på skjermen sin, foretok en rask klinisk undersøkelse, og trakk en konklusjon. Selv ville jeg gjerne ha kunnet diskutere hans konklusjon, men dette var tydeligvis lite aktuelt. Følte en klar nedlatende holdning. Jeg fikk resept på sterkt smertestillende, og på vei over kontorgulvet, så jeg at han var p gang i tastaturet igjen.
Det hører med til historien at det så langt jeg kunne se, ikke hersket noen spesiell travelhet.

Han får kun en stjerne av meg, og den for at han var til stede. Aldri mer.

Meget sympatisk lege

Hadde Dr. Solem som fastlege gjennom mange år, og tør påstå han er den beste legen jeg noengang har hatt kontakt med. Etter å ha flyttet til annen kommune søkte jeg om fortsatt å få beholde Dr. Solem. SÅ fornøyd var jeg. Var alltid meget nøye in sin undersøkelse og påfølgende behandling og oppfølgning. Måtte desverre flytte til annen kant av landet, slik at jeg mistet denne fastlegen. Desverre, med stor D.
Den dagen jeg flytter tilbake til trøndelag, blir jeg å søke Dr. Solem igjen, såfremt/ omså det er i en halvannen/ 2 times kjøreavstand!

Dårlig

Kverulerer uansett hvilke plager jeg nevner, omtrent så jeg føler meg som en hypokonder. Alle plagene er ufarlige så lenge de kommer og går, så jeg forstår det slik at jeg må bare leve med dårlig livskvalitet, hver dag..... Er redd han kverulerer og prøver å holde 15 min tiden så det går ut over muligheten til å finne ut om jeg feiler noe alvorlig.

Jeg likte ikke ham.

Satte seg ikke inn i min sykdom, vanskelig for å følge deg opp som pasient, vanskelig på og få utlevert resepter på smertestillende.