Jon Frode Tranaas

Autorisasjon (1997)

Jon Frode Tranaas er en av 18 fastleger i Namsos

Siste vurderinger av Jon Frode Tranaas

En god og trygg fastlege.

Dette er en lege som følger opp, og tar ting på alvår. Han er med i hele prosessen, og ser til at ting blir fulgt opp videre.
En super fastlege som jeg har hadt i mange år, og som viser omsorg og forståelse.

Trivelig med surrete

Først av alt er ham veldig trivelig. Kjenner pasientene sine, og snakker med dem om både plager og hverdagslige ting.

Men vi opplevde en del rot fra hans side for noen år siden. Henvisning som ikke ble sendt, når den etter en del mas ble sendt var det mangelfull informasjon. Videre skyldte han på andre for at den ikke ble sendt/var mangelfull, selv om de han skyldte på hadde levert dokumentasjon til han personlig. Prosessen tok så mye lengre tid enn den hadde trengt å ta, pga hans rot. Vi følte oss ikke tatt på alvor, og valgte å bytte fastlege.

Trivelig men stresset

Opplever at Tranaas ikke tar helseplagene mine på alvor eller ikke har tid til å høre hva problemet gjelder. Har flere ganger bedt om henvisninger som aldri er blitt sendt, selv etter jeg personlig har funnet frem kontaktinfo til vedkommende.

Hyggelig person som alltid er trivelig å prate med, men virker stresset og opptatt av å få meg ut av kontoret slik at neste pasient kan komme inn så fort som mulig. Antar han har veldig mye å gjøre så det er forståelig, men ønsker meg en lege som har mer enn fem minutter til rådighet og som tar helseproblemene mine seriøst.

Tar deg seriøst, lytter og får deg til å føle deg trygg.

Han tar seg god tid til å lytte og se deg som pasient. Han tar deg på alvor og finner ut av helseplagene, henviser til spesialist dersom det er nødvendig for en fullstendig utredning. Jeg har aldri hatt noen bedre lege, og har fått fantastisk god hjelp.

En super fastlege!

Har hatt Bobben som fastlege i mange år,selv også etter jeg flyttet fra Namsos.
Han har alltid tid og ringer opp som avtalt.Bobben er veldig fling med både voksne pasienter og ikke minst små barn,han utstråler trygghet.