Lisa Bøckmann

Bodin Legekontor AS

2004

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bodin Legekontor AS
Østensenveien 9 8009 Bodø
Lisa Bøckmann er en av 46 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Lisa Bøckmann

Empatisk

Prøver å sette seg i min situasjon. Misforståelser ryddes raskt avveien. Effektiv og kunnskapsrik dame.

En dyktig og hyggelig lege

Hyggelig og dyktig lege som har empati, men som kanskje kan virke noe stresset til tider. Hvis du forventer en pusekatt av en lege som bare stryker deg med hårene, er hun nok feil lege for deg. Men hun tar deg på alvor, og henviser eller undersøker heller en gang for mye enn for lite. Tror det må være krevende å være lege i dag, når alle har googlet og funnet en passende diagnose på internett. På legelisten.no blir det også veldig polariserte meninger, der man enten er veldig fornøyd eller veldig misfornøyd. Tommel opp for legen totalt sett, men dessverre har hun i år vært fraværende rimelig ofte, slik at timer må endres eller man får vikar.

Misfornøyd

Synes ikke hun tar seg god nok tid og synes hun har utviklet seg fra å være blid og medgjørlig til mer vanskelig og stressa. Jeg blir å bytte lege i nær framtid p.g.a. dette.

Vil ikke anbefale henne

Virket veldig greit i begynnelsen når jeg hadde timer, men det dabbet av etter hvert. Har følt at jeg ikke har blitt tatt seriøst med mine problemer, og blitt følt at jeg er i veien. Har vært dårlig med videresending for å få undersøkt symptomer og problemer, og har måtte be om undersøkelser selv. Skal bytte lege så fort jeg kan, og vil ikke anbefale henne til noen andre.

En ovenfra-og-ned-holdning til meg som pasient

Føler at Bøckmann viser liten interesse til å lytte til mine opplevelser av eget sykdomsbilde. Opplever videre at hun ikke viser interesse av min opplevelse av mitt eget barn når han er syk. Jeg synes dette er skremmende da jeg personlig tenker at barn ofte kan opptre noe ulikt når de er i en "spent" situasjon, som hos legen. Generelt føler jeg at møtet blir preget av avmakt, der jeg ikke får benytte medvirkning i egen situasjon. Opplever henne videre til tider som frekk og bombastisk!

Vanskelig å få legetime

Det har i de 3 siste årene vist seg å være svært vanskelig å få legetime hos Lisa. Jeg har møtt henne 2 ganger og i de andre legetimene har jeg fått en student som vikarierer for Lisa. I de 2 legetimene jeg har hatt med henne, har hun virket svært stresset og holder en svært autoritær tone som har gjort at jeg ikke har fått kommet til ordet, og måttet gå fra timen uten svar og med en følelse av å ikke ha fått formidlet formålet med legetimen. Jeg har derfor valgt å bytte fastlege.

utrolig arrogant holdning

Veldig stresset, føler deg i veien, og hun er veldig høy på seg selv. Hører ikke på hva du sier, men lager sine egne historier. Utallige ganger har jeg vært der og skulle ta opp ting, men kommer bare halvveis fordi hun stadig avbryter meg. Og når jeg forlater, har jeg ikke fått sagt halvparten av det jeg skulle, og hun har dermed bare bestemt seg for "feil diagnose". Utrolig lite empati.

Nå er det nok, og jeg bytter!!

Dette er legen du skal bytte til!

Grundig, effektiv, nøye, imøtekommende og medmenneskelig er noe som beskriver denne damen. Beste legen jeg har hatt!

Flott lege og medmenneske!

Er så glad at jeg har byttet fastlege til Lisa! For ei flott dame som har tid og tar meg på alvor. Henviser videre til vurdering ved behov. Er profesjonell og veldig sympatisk.

Armer og bein

Har det alt for travelt, så opptatt av å være effektiv at det blir mye armer og ben og lite lytting til pasienten og mine behov/problemer. God allmennkunnskap

Kommunikasjon kan bli bedre

Effektiv, kanskje for effektiv og dermed lite god lytter, som gir mindre god kommunikasjon.

En helt fantastisk lege!

Å komme til Lisa er en ren fryd! :)
Hun håndhilser og takker for sist, er imøtekommende og problemløsende og henviser raskt hvis det trengs.
Hos Lisa blir man behandlet som et medmenneske, ikke bare som èn av mange pasienter i rekken.
Jeg er utrolig glad for at jeg byttet fastlege til Lisa og jeg kommer aldri til å bytte fastlege igjen! :)

Thumbs up!

Den beste legen jeg har hatt!! :)

Vedlig blid og imøtekommende. Omtenksom og hyggelig! Effektiv, men likevel nøyaktig og grundig. God på kartlegging av sykdom og symptomer. Problemløsende.

Empatisk og tydelig

Jeg opplever Lisa som en svært empatisk lege, er tydelig i sin kommunikasjon og ærlig på egne begrensninger.
Kan være litt stresset, virker svært opptatt av å holde tiden, spesielt tydelig hvis man kommer inn til en time hun allerede er litt forsinket på.
Tror de fleste med meg er romslig på ventetid så lenge man blir godt ivaretatt når det blir ens tur...

Sånn en lege skal være!

Høflig, imøtekommende, tar dine problemer på alvor, gir rask tilbakemelding på prøvesvar!

Bra lege, men bør ta seg mere tid med pasienter.

Legen virker travel. Etter ca 2 uker ventetid på timen forventer pasienter å få tid og forståelse.

interessert

dyktig lege som tar seg tid til å avdekke årsakene til evt problemer/sykdommer. veldig dyktig.

hun er derimot ofte fullbooket :)

Har tid til meg

Lytter til meg, tar seg tid, forklarer, opptrer profesjonelt. Og ikke minst: er menneske!

kjæmpelæge

tar c tid å hør ka du har å si å ho har førståelse

Flott lege

En fantastisk flott lege som har hjulpet meg utrolig mye.
Både med å lytte - sette meg på plass - videresendt meg til spesialister på områder som hun som allmennlege ikke har kompetanse innenfor.
Faglig dyktig både på fysiske og psykiske problemer