Ole Henrik Eng

Tlf: 75 19 80 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ole Henrik Eng er en av 27 fastleger i Rana

Siste vurderinger av Ole Henrik Eng

Veldig fornøyd

Faglig dyktig, lytter til hva jeg sier, bryr seg. Hvis nødvendig, henviser han til andre instanser. Beste fastlegen jeg har hatt.

Veldig hjelpsom og omsorgsfull

Kort ventetid. Direkte og effektiv. Veldig flexibel og tar gjerne kontakt over telefon. Husker hvem jeg er og min historikk fra gang til gang. Eneste grunnen til at jeg byttet fastlege var fordi jeg flyttet fra Rana.
Noen av helsesekretærene på Øvermo Legesenter kan virke direkte utrivelige over telefon noe som har gjort at jeg har gruet meg til å ringe dit. Jeg har følt meg som en byrde og at jeg har vært plagsom når jeg har ringt dit og noen ganger har jeg blitt møtt med negativitet og spørsmålstegn foran åpenhet for å forstå min situasjon.
Men, alle er alltid veldig profesjonelle og hjelpsomme, og blide og hyggelige når jeg møter de ansikt til ansikt.

Lytter på det du sier

Første møte med Ole Henrik var litt av ett sjokk. Gikk ut fra timen med veldig blandet følelser. Denne karen likte jeg ikke. Men etter 4 time til Ole, går det opp for meg hva som jeg ikke helt klarte å sette fingeren på, han faktisk lytter på meg. Det vil si han hører på hva jeg forteller han, uten å avbryte eller forstyrre på noe vis.
Dette var jeg slettes ikke vant med fra mine to tidligere fastleger, der det var ett veldig stress.

Ble noe overasket av det var så mye negativt omtale rundt Ole Henrik, kanskje dem bare må møte han flere ganger som jeg....

Helt ok

Aldri hatt noe annet enn positive opplevelser av nevnte lege.
Lydhør, Informativ kanskje noe kort men for meg passer hans direkte måte å være på bra.

Meget fornøyd

Kunne ikke ha fått bedre fastlege, som faktisk tar seg tid til å prate og undersøke hva som er galt :) Jeg har fått den hjelpen jeg trenger her.

Vennlig men ikke spesiellt engasjert

Hadde ham som fastlege i flere år, men etter å ha lest tilbakemeldinger her har jeg byttet til en ny fastlege. Hva en forskjell!

Ole Henrik er vennlig og lytter, og er rask med å skrive ut henvisninger eller sykemeldinger. Men det er ikke slik at han er interessert i deg som person eller viser noe medfølelse.

Veldig hyggelig personale dog.

En dyktig lege

Denne legen her, har jeg hatt i ca 5-6 måned. Personlig har jeg ett veldig godt inntrykk av denne legen her.
Slik jeg oppfatter han når jeg er til undersøkelse så er han rett på sak og opptrer på en høflig måte. Tar seg tid til passienten og bahandler passienten ut i fra situasjonen. Ganske enkelt kan jeg si om denne mannen. Streng, men rettferdig ønsker det beste for sine passient/er slik jeg oppfatter han når man er i dialog med passienten.

Dårlig på oppfølging

Dårlig på videre henvisning til spesialister i helsesystemet, og oppfølging av dette.
Vanskelig å få tillit til.

Fjern og uttrykksløs

Kommer som regel inn på tiden, og du blir raskt "ekspedert". På en måte er dette positivt, men det påvirker kvaliteten. Jeg opplever det som vanskelig å fortelle denne legen om hvorfor jeg er der, fordi han virker totalt uinteressert i å høre på - ingen smil, ingen ansiktsuttrykk, manglende engasjement og tilstedeværelse, og svært ordknapp.

Uengasjert, uinteressert

Oppfatter Eng som en "samlebåndslege", om å gjøre å få pasientene raskest inn og ut av kontoret, uten å være interessert i hva som faktisk feiler pasientene, og uten noe reellt ønske om å hjelpe.

Kan bli bedre

Bør lese lournalene før han bestemmer seg for å behandle. Bør lytte mere

Mangler empati

Upersonlig og forutinntatt. Har opplevd at han gjør seg egne tanker uten å informere og tar avgjørelser uten å konferere pasienten, slik at viktige og nødvendige opplysninger ikke blir tatt med i vurderingen.

Helt grei

Litt upersonlig. Stirrer mest inn i dataskjermen. Føler også at det mangler engasjement.