Michael Haugen

City Nord, Stormyra 8008 Bodø
Michael Haugen er en av 46 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Michael Haugen

Svært fornøyd

Føler meg alltid tatt seriøst ved besøk.
Tar seg tid til å lytte, og kommer med gode svar og løsninger.
Har han ikke svar så oppsøker han dem alltid.
Henviser alltid videre om usikker på symptomer.
Lenge siden jeg har vært så fornøyd med min fastlege som med denne.

Lite fornøyd

Føler han prøver å avslutte legetimen raskest mulig,og med slikt "stress" går det ofte ut over pasient.
Følt meg verre etter endt legetime flere ganger,så da byttet jeg.

Legen er ikke my coop of tea

"

Synes han er arrogant. Jeg er ikke så ofte hos lege forddi jeg trenger det ikke. Jeg var hos Haugen for ca. 4-5 år siden,da for å få målt kolestrolet,blosukker, blodprøve, altså en vanlig helsesjekk. Han spurte da hvorfor jeg jeg trenkte dette. Jeg skyller å fortelle at før dette besøke så har jeg nesten aldrig besøkt denne legen.

Dårlig tilgjengelighet og oppfølging

Flink å lytte, men virker skeptisk til det man sier.

Flink til å henvise videre når han ikke kan og godt at han ikke bare sender folk hjem med sykemld i stedet for å sjekke hva som egentlig er årsak til sykdom.

Fastlegen min

Fornøyd med legen. Føler meg tatt på alvor for mine plager.

Flott lege!

Michael er vel den hyggeligste legen jeg noensinne har hatt!
Jeg flyr inn og ut hos lege, legevakt og sykehuset hele tiden, og han er vel den eneste jeg faktisk kan snakke med. Er utrolig fornøyd med Michael som fastlege og vil gjerne beholde han som lege!
Han tar meg virkelig på alvor selv om det ikke alltid er like nødvendig!
Anbefaler han til alle som leter etter ny fastlege og som leter etter en ordentlig lege :)

En ok lege.

Mikael Haugen har tatt det jeg har kommet med på alvor, han har henvist meg videre ved behov. Han har ikke de aller beste kommunikasjons ferdigheter, og kan virke kjølig og uinteressert, men handlingene hans tilsier at han faktisk bryr seg. Er fornøyd og vil beholde han som fastlege :-)

Hyggelig lege! :)

Har egentlig blandede erfaringer med Michael. Følte aller første gang jeg var hos han at jeg virkelig var "i veien", han virket stresset, og følte at han ikke han tok meg seriøst i det hele tatt. Det virket som han hadde mest lyst til å sende meg ut døren med det samme jeg gikk inn.
Men det var første gang, de andre gangene jeg har vært hos han har han vært både hyggelig og behjelpelig og jeg har følt meg godt tatt vare på til tross for han leser mye på skjermen... Har også kommet raskt inn på akutt-time, og fikk sykemelding da jeg ba om det. Fikk også god oppfølgning under min siste graviditet. Han har også ringt meg på kvelden for å høre status da jeg var syk i vinter. Alt i alt, er jeg fornøyd.

Det negative med hele legekontoret er at det alltid er lang ventetid, har sittet i minst 40 min å ventet på å få komme inn på time de siste 3 gangene jeg har vært der.. det er for dårlig! En gang er greit men,..

Forferdelig opplevelse

Var på daglegevakt hos vedkommende og følte at han undergravde mitt problem. Ble ikke lyttet til eller tatt på alvor. Fikk inntrykk av at jeg var en idiot og gråt da jeg forlot kontoret.

Uproff

Jeg ble ikke tatt på alvor av denne legen og han viste ingen interesse med hensyn til og høre på pasienten.Følte at legen var overfladisk.Jeg hadde mye smerter,men fikk ikke smertestillende.Dette endte med legevaktbesøk samme kveld der jeg heldigvis møtte en meget dyktig lege som sendte meg videre til Nordlandssykehuset hvor jeg fikk fantastisk hjelp og ble tatt på alvor.Har heldigvis skiftet fastlege nå og er glad for det.

Trivelig og grei lege

Er interessert og lytter og vurderer alternativer. Henviser videre der han ser at det behøves. Er ikke så fort oppe med sykemelding.

Tar gjerne over en mnd for å få time.

midt på

Leser alltid på nett eller i pasienthånd boken. Føler at mye skulle han ha kunnet uten og måtte lese seg frem.. Har det alt for travelt. Vil heller ikke henvise meg når jeg ønsker det. Em

Merkelig

Trodde ikke det var jeg som skulle stille diagnose, men legen skulle det

Tillitvekkende, hyggelig og dyktig kar

En man får tiltro til, og som får deg til å trives. Og med tanke på det endelige resultatet, så er kanskje dette nesten like viktig som den medisinske kompetansen. Så: Godt fornøyd både med medisinmannen og mennesket Michael Haugen

Imøtekommende - men enkelte ting må man passe på selv

En hyggelig og imøtekommende lege. Er flink til å sjekke en gang for mye, men ikke alltid like god til å dokumentere og informere. Enkelte ting må man passe på selv. Alt i alt føler jeg meg godt ivaretatt og er fornøyd med fastlegen.

Tar meg seriøst

Den andre fastlegen jeg har hatt, og etter at jeg byttet føler jeg endelig at fastlegen tar meg på alvor. Gjør undersøkelser FØR han i det hele tatt vurderer sykemelding i motsetning til den forrige som omtrent kastet sykemeldinger til deg uten og i det hele tatt ha sjekket deg. Planlegger tilltak med pasienten for hvordan ting kan bedres/unngås senere. Som f.eks henvisning til fysio etc. Jeg er veldig fornøyd med Michael å blir og fortsette å gå dit.

Solid!

Jeg oppfatter Michael Haugen som en solid lege. Jeg stoler på at han gir meg den hjelpen jeg måtte trenge. Noen ganger er han avventende og dette har jeg i ettertid forstått er riktig. Han slenger ikke ut resepter og sykemeldinger i øst og vest fordi pasienten har ønske om det. Han har stor faglig innsikt og integritet!

OK, men heller ikke mer

Hovedankepunktet er at legetimene gjennomføres i et alt for høyt tempo. Får følelsen av å bli skysset ut av døra, uten å få tilstrekkelig informasjon eller forklaringer. Ofte mye forsinket, og ofte borte fra kontoret. Resepter ikke nøyaktig utfylt og har skapt tvilstilfeller. Virker ellers kunnskapsrik og følger opp problemer.

Hans legefelleskap (NMS) har også en del å jobbe med. Noen av de ansatte er veldig dårlig å ta blodprøver dersom blodårene ikke ligger "i dagen". De drøyer også lunchen i 15 minutter utover oppgitt tid mens du f.eks. står og venter på å hente en resept. Vanskelig å komme igjennom på telefon.

Helt topp !!

Kjempehyggelig kar som tross sin forholdsvis unge alder oppfattes som faglig dyktig!
Har vært innom ganske mange ganger for diverse plager og har fått topp oppfølging hver gang! Ringer gjerne på kveldstid for å sjekke status!
Anbefales!

Uproff

Gir inntrykk av seriøsitet,men har tatt feil flere ganger på vanlige ting.Lover å følge opp uten å gjøre det.Legetimen er for rask og overfladisk.