Bernt Kristian Veka

Tlf: 64 80 28 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bernt Kristian Veka er en av 14 fastleger i Rælingen

Siste vurderinger av Bernt Kristian Veka

Tafatt

Må diagnostisere meg selv føler jeg, da han ikke har peiling! Og likevel skal han utsette og utsette henvisning til spesialister! Får absolutt ikke noe ut av timene med han, også er det utrolig dårlig oppfølgning!!

Ålreit lege

Veka kan virke litt fraværende til tider, men når det virkelig er noe så står han på, og han gir seg ikke før det er for sent.

Han fant ut noe med meg som en annen lege overså bare en uke før.

Veka er flink, og ellers som leger flest.

Bedre og bedre med årene

Jeg har hatt Veka som fastlege i mange år, og synes han har blitt bedre og bedre etter hvert som han har fått mer erfaring. Han tar meg på alvor og er flink til å henvise videre hvis han er i tvil om noe. Jeg er fornøyd, det samme er barna mine, som også er pasienter hos ham!

Tar ikke pasienten på alvor!

Min erfaring med Dr. Veka:
- For det første er han svært vanskelig å nå på tlf.
- Han går svært uvillig på hjemmebesøk hos eldre og
bare etter gjentatte purringer.

Når han kommer på hjemmebesøk har han ikke med seg sin legeveske, og han foretar ingen vanlig legesjekk.

Mitt råd til Dr. Veka: Ta dine pasienter på alvor

Mitt råd til (mulige) pasienter: STYR UNNA!

Han tar seg ikke tid til pasienter dessverre

Har hatt Veka som fastlege i flere år. Problemet er at det virker som han har for dårlig tid. Han viser deg døra så fort han tror du er ferdig å snakke. Må innrømme at siste besøk var mye bedre. Han tok seg bedre tid. Føler meg trygg der ellers.

Flink Og han følger opp

Jeg synes han er kjempe flink og tar meg på alvor. Tar seg tid til å lytte og finne frem til hva som er"galt" Så jeg er super fornøyd med han foruten om at han kan være noe forsinket til tider.

OK til å begynne med, men jobben har blitt en vanesak.

Virker som jobben har begynt å bli en kjedelig vane, og som han har sett det meste.
Prøvde å forklare en del stress-symptomer jeg har hatt i det siste, men fikk følelsen av at han trodde at jeg løy. Mulig han ikke gjorde det, men fikk den følelsen. I tillegg tok han aldri blodtrykket mitt selv om jeg forklarte at jeg hadde vært noe svimmel i det siste. Meget rart.

Til slutt ble jeg aldri kontaktet etter å ha tatt en blodprøve, til tross for at jeg hadde to ganske seriøse saker som måtte tas opp.

Skuffet

Har hatt Veka i et par år nå og har vært veldig fornøyd, frem til 4 uker siden. Jeg var veldig dårlig, men ble ikke hørt. Var hos han 4 ganger i løpet av halvannen uke. Måtte selvsagt betale hver eneste gang i tross av at jeg kom av samme grunn. Siste gang jeg var hos han tok jeg med min mor. Da ble jeg hørt. Nå har jeg ligget på sykehuset i snart 2 uker. Tragisk at man ikke blir hørt i en alder av 32 år!

Flink!

Jeg byttet fastlege til Veka, av to grunner: jeg hadde hørt veldig masse godt om ham, og jeg var hos ham en gang på helsestasjon for ungdom, og fikk et veldig bra intrykk. I motsetning til min tidligere lege tar han problemene mine på alvor og virker oppriktig interessert i å hjelpe. Og som nevnt i en tidligere vurdering, han ser på pasienten, ikke på skjermen.

Beste legen jeg har hatt

Tar seg alltid tid, foreslår testing av generell helsetilstand og er hyggelig og imøtekommende

Føler man er til bry,og mulig at trynefaktor gjelder her

Prøver og finne meg ny fastlege da jeg ikke føler de positive tingene som jeg hadde fått høre av andre pasienter av han stemmer for min del.Føler meg overkjørt,lite hørt og at han bagatelliserer mine problemer.Kan vel nevne at han har vært hyggelig 1 av 10 ganger for da tok jeg med mannen min som støtte fordi jeg ikke orket og gå ut derfra og føle meg som en sutrekopp og hypokonder nok en gang!!!!Han bør bli bedre og ta pasientene på alvor og høre på begge ørene!!!

Veldig bra lege

Veldig godt fornøyd med Dr Veka. Kunne ikke tenke meg å bytte fastlege.

Også god service fra sekretærene!

Den beste legen jeg noen gang har hatt.

Jeg har flyttet litt rundt, og pga langvarig sykdom har jeg i den forbindelse måtte hatt fastleger litt forskjellige steder i landet.

Bernt Veka er den beste legen jeg har hatt. Han er hyggelig, tar deg på alvor, ser på deg - ikke på skjermen, foretar undersøkelser, henviser videre (jeg fikk rask henvisning videre), og er fantastisk flink til å følge opp. Profesjonell og meget dyktig.

Eneste jeg har å utsette på ham er at han ALLTID er forsinket, men dette kan jeg leve med når man får så god behandling og oppfølging hos ham.

Damen i skranken hos Løvenstadtunet legekontor er forøvrig en frekkeste og mest ufyselige damen jeg har møtt, men ikke la deg avskrekke - Veka er DYKTIG.

elendig

Veka er ikke interessert i å høre på hva du har å si. Bruker kun 5 minutter på deg, tar en blodprøve og sender deg vidre.