Guttorm Dahl Johnsen

Tlf: 75 19 80 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Guttorm Dahl Johnsen er en av 27 fastleger i Rana

Siste vurderinger av Guttorm Dahl Johnsen

Tok meg ikke på alvor

De gangene jeg har oppsøkt denne legen for å bare sjekke om jeg har halsbetennelse eller noe sånt er han god - da går det raskt og jeg får medisinen jeg trenger.

Men det var en gang jeg tok motet til meg for å snakke om min mentale helse (som ikke har vært så god i mange år). Da ble jeg ikke tatt på alvor, og ble fortalt at jeg bare ikke måtte tenke så mye over det, og at vi alle har angst. Etter det byttet jeg fastlege tvert, ble skremt over hvor lite han tok den mentale helsen min på alvor.

Mest useriøs lege en han finnes ikke.

Legen viser ikke forståelse , er arrogant, frekk , kaller meg å sier frekke ting , jeg ifølge han så er jeg frisk 24/7, da det faktisk ikke stemt. Lang ventetid tid på time , å når møte er eks 13.00 så må du regne med å vente til 13.45 osv.
Anbefales ikke på noen måter , bare et godt råd. TAKK

Bra lege!

Lyttet til meg, viste interesse og tok meg alvorlig, flink å forståelse full når det gjelder graviditet og andre sykdommer.

Dyktig og rasjonell doktor!

Tatt på alvor fra første kontakt.
Sendt videre i systemet når 1. diagnose ikke viste seg å være korrekt.
Oppfølging av senere komplikasjoner har etter mitt syn vært forbilledlig.
Kan noe av kritikken jeg leser være et forsøk på nødvendig korrigering av pasienter?
Ventetiden i tlf. er for lang. SMS anbefales.

Anbefales ikke!!

-Til tider sure sekretærer i telefonen/luka. (Men ei skiller seg ut og er veldig hyggelig og hjelpsom)
-legen er lite ydmyk/viser liten forståelse
-undersøker sjelden de plager man
kommer med. Kun prat og blodprøve
-lite hjelpsom i forbindelse med nav-oppfølging/søknad om ufør
-føler man går ut igjen med uforurettet sak etter time.
-alltid forsinket
-tragisk venterom. Vonde stoler, lav lyd på callinganlegget og en radio som overdøver det hele

+lett å få time og lett å bestille på nett
+var flink med barna. Men har heldigvis ikke vært der for noe alvorlig

Styrer unna

Ikke for sarte sjeler. Jeg kontakter ikke lege hvis jeg ikke er syk, eller hvis jeg føler at noe er bare en forkjølelse elller noe som ser ut til å kan gå over. Men har hos han uten gode nok undersøkelser alltid fått beskjed om at jeg eller barna er friske. Og har måtte oppsøke andre leger gjentatte ganger for hjelp etter å ikke fått hjelp hos han.

Legen fra helv....

En lege i særklasse, og det er IKKE positivt ment!! Usedvanlig frekk, arrogant, nedlatende, ovenifra-og-ned holdning og avbrytelse før hele "problemet" var fremlagt. Kom meg ut i en fart og byttet fastlege samme dag. Han konkluderte glatt med at jeg ikke hadde noe hos lege å gjøre da han anså min plage for fraværende i hans øyne! Ble også ydmyket i mitt møte med han, med å motta kraftig irettesettelse over å ha oppsøkt lege grunnet et så triviellt problem. Slå den!

Ikke bra!

Han hører til på Øvermo Legesenter hvor det tar lang tid å komme frem på telefon og de er ikke særlig hyggelige å ringe til heller. Jeg følte at Guttorm hadde lite forståelse for hvordan jeg hadde det. Og han var ikke noe særlig ydmyk når det gjaldt psykisk helse, stress, despresjon eller graviditet. Han sier bare at du ikke er syk, selv om jeg vet at andre leger har gitt sykemelding for mindre! Han var veldig streng og ga lite sykemelding ved graviditet, selv om kvalmen var som å være "fyllesjuk dag ut og dag inn i 4 måneder" Det samme gjaldt rygg- og hofte-problematikk. Dette måtte jeg bare ordne med min sjef, men sjefen min sa at det ikke var mulig. Jeg ble en kasteball mellom sjef, lege og nav i min periode som gravid.

Vil ikke anbefale denne legen til damer med dårlig psyke eller som er eller har tenkt å bli gravid.

Jeg har nå byttet lege og fått en forståelsesfull dame med respekt for gravide. <3 Hun heter Marlene Künne.

Veldig bra lege!

- Er nøye
- Man blir tatt alvorlig
- Er flink med ungene
- Henviser hvis det er noe
- Ikke lang ventetid ved bestilling av time
- Er hyggelig, forståelsesfull og faglig dyktig
- Bra oppfølging, med kontroller etter sykdom

Er ofte uenig i at du er syk

Tar seg god tid å lytte og kommer med tips og råd - men er ofte uenig i at du er syk. Eventuelle utslag på prøver viser han da bare til nødvendige livsstilsendringer - ikke aktuelt med henvisning, videre tester eller medisiner.. Har nå byttet lege og da fått både henvisning videre, diagnose og behandling

Flink med barn

Jeg kom til Guttorm når min fastlege var syk. Jeg opplevde ham som litt for kjapp i svingene. Derimot fikk jeg et helt annet inntrykk når min sønn ble akutt syk. Jeg opplevde ham som grundig, forståelsesfull og han greide å roet ned en skremt mamma.

Kunnskapsrik men en hard lege

Dette er ingen ingen lege som snakker rundt grøten. Spør du om en henvisning til en undersøkelse er det ikke sikkert han vil henvise. Handler helt etter sin egen overbevisning og er ikke for sarte sjeler.
Pluss er at det er meget lett å få time, men hva hjelper det når man går fra legen med at man spør seg selv om hvorfor man i det hele tatt oppsøkte han.

En utmerket fastlege

Jeg opplever at han tar meg som pasient på alvor. Han lytter oppmerksomt når jeg presenterer mine symptomer og gjør nødvendige undersøkelser når det er behov for det. For meg har han vært en nyttig samtalepartner og jeg setter spesielt pris på at han ikke bare "jatter med", men er ærlig og direkte i sin kommunikasjon.
De gangene det har vært behov for å reagere raskt i forhold til henvisninger videre i helsesystemet så har han stått på og gitt meg god oppfølging.

Stort forbedringspotensiale

Fikk ingen hjelp. Han fulgte ikke opp henvisninger fra sykehuset, da han mente det ikke var hans jobb å hjelpe meg. Til tider frekke og usympatiske sekretærer. De tre første månedene der måtte jeg i tillegg vise fram brev fra Helfo om at nettopp han var min fastlege da de påstod at jeg ikke var registrert der, selv etter å ha vært på timer der.