Fredrik Fredriksen

Utsikten Legesenter DA

Autorisasjon (2000)

Fredrik Fredriksen er en av 71 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Fredrik Fredriksen

Trygg og oppdatert, går ikke utenfor sin kompetanse

Fredrik er veldig flink å ta sine pasienter på alvor, han er stødig i faget sitt, og han fremstår med gode holdninger ovenfor sine pasienter. Han behandler hele mennesket.

En trygg , og faglig dyktig fastlege

Jeg opplever han som faglig dyktig, nøyaktig, lyttende og forståelsesfull. Han snakke til deg og er direkte. Jeg er veldig fornøyd med min fastlege og føler jeg blir tatt veldig på alvor. Dette fordi han kan 200% faget sitt. og det han ikke kan sjekker han ut. Dette føles veldig trygt for meg som pasient. Tusen takk for du er den du er. Du er en fantastisk fastlege.

Trygg, empatisk,humoristisk og litt stressa av og til :-)

Jeg har hatt Fredrik som fastlege siden 2004 . Jeg visste om han fra før, ettersom han jobbet en del på psykiatrisk avdeling under spesialisering.
Etter å ha hatt flere middelmådige og trasige fastleger både i og utenfor Tromsø før 2004, ble jeg lettet da jeg omsider fikk innpass på lista etter mange års venting.
Jeg har en kompleks sykehistorie, og Fredrik ser meg som et helt menneske, og ikke som en person med en haug med diagnoser.
Han stiller de riktige spørsmålene, er grundig, tar kontakt med spesialister på sykehus om han er usikker.

Han ligger ofte litt etter skjema, men han tar seg god tid med de av pasientene som faktisk trenger mer enn 10 minutter.
Om jeg hadde flyttet ut av kommunen, så tror jeg at jeg ville ha beholdt han likevel. Fredrik har alt det som en god allmennlege bør ha :empati, trygghet, er direkte og sier ting som de er, forståelse, ektehet, humor, faglig tyngde.
Jeg har forståelse for at han kan virke litt kald, men det kommer an på situasjonen og om pasienten kanskje har for store forventninger.

Fredrik er et menneske, ikke en robot, og mennesker gjør feil. Det tar de stort sett lærdom av. Jeg har uansett verdens beste fastlege, og føler meg i trygge hender når jeg har time hos han.

Utrolig nedlatende lege.

Jeg må legge legetimer til dager jeg ikke skal noe annet senere for denne legen er så spydig og nedlatende at jeg trenger timer på å ta meg sammen og slutte å gråte etter en samtale med han. Depresjon og en lege som dette er ikke en god kombinasjon, - Selvmordstankene er på det sterkeste etter en legetime...

Forståelsesfull og flink

Min fastlege, Ingvild (som forøvrig og er fantastisk), var ikke til stedet så kom til Fredrik. Og for en forståelsesfull mann! Tusen takk for empati i en tung stund.