Per Christian Gundersen

Sjømannslege

Per Christian Gundersen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Per Christian Gundersen

Forbedringspotensiale

Har hatt PC som fastlege siden jeg ble født i 92, og har generelt vært veldig fornøyd med ham. Men i løpet av de siste årene har jeg noen gang følt at jeg ikke blir tatt på alvor. I tillegg har jeg fått skrevet ut medisin eller fått innført noe i kroppen som har gjort/vil gjøre min tilstand verre. Siden jeg nå har en sønn må jeg dessverre vurdere å bytte fastlege da jeg ikke lenger føler meg helt trygg på den behandlingen vi får... og det blir et tunghjertet bytte. Han er snill, vennlig, hører på deg og har en måte med munn og kropp å fortelle deg at det kommer til å gå bra. Sender deg gjerne til spesialist hvis du trenger betryggelse.

En grei, snill og forståelsfull lege.

Han er ofte tilstede og han kan teste deg godt. Men i tiden har han vært litt fort ferdig med ting. Det har, for meg bare vært inn, teste litt, "kom tilbake om en uke hvis det gjør like vondt". Jeg kommer tilbake, "røntgen innen en uke". Kan forbedres er min mening ellers er han SUPER, vil du ha en morsom, snill og forståelsesfull lege bytt så fort han er ledig!

Fæl opplevelse

Jeg var inne hos Per Christian da min fastlege ikke hadde time til meg. Jeg hadde slitt med influensa over lengre tid. Han overrumplet meg med en vattpinnetest opp i nesen som han kjørte inn i forbifarten når han sto framfor meg og jeg satt på stolen. Som om jeg ikke var skjør nok etter lengre tids sykdom så holdt jeg på å begynne å skrike etter dette. Jeg gikk ut etter 5 min med rask samtale som ikke ga meg noe, og hadde vondt bak øyet (!) etter å ha fått en lang vattpinne kjørt raskt opp i nesen. Jeg skal aldri dit mer, aldri!

Dyktig og seriøs lege!

Per Christian Gundersen er en utrolig dyktig fastlege. Man føler virkelig at man blir tatt på alvor. Han er seriøs og god til å lytte, og samtidig jordnær og blid. Det er med tungt hjerte at jeg må bytte fastlege grunnet flytting.

Imøtekommende

Denne fastlegen har jeg hatt i flere år, og han vil jeg anbefale på det sterkeste! Han er lyttende, åpen for diskusjon og er ikke redd for å prøve ut forslag du kommer med. Nøler heller ikke med å sende deg til spesialister om det trengs.

Dette er legen du kan ha en god, betryggende samtale med om det som bekymrer deg.