Frank Robert Kristiansen

Tlf: 77 66 18 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Frank Robert Kristiansen er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Frank Robert Kristiansen

Sosialt inkompetent

Det bør være et minste-krav at man kan stole på sin lege. Etter flere år og en rekke negative opplevelser, har jeg sett meg nødt til å bytte fastlege. Det siste besøket resulterte i at jeg gjorde nettopp det. Begeret ble fyllt alene på denne avtalen, hvor jeg hadde bedt ham om hjelp til å fylle inn en yrkesskade-melding til NAV.

Ikke bare sjikanerte han meg med å klistre en feil-psykiatrisk belastende diagnose til meg, som en hån overfor mitt sykdomsbilde. I tillegg nektet han å assistere meg med å nettopp fylle inn yrkesskade-meldingen, som jeg trodde var nettopp det en lege kunne bistå med. "Dette er da sekretær-arbeid"- Klarte han å lire av seg, før jeg resignert måtte forlate hans kontor med uforettet sak.

Når jeg i tillegg ble sendt på dør med beskjed om at jeg nok hadde med å betale fullt ut for denne intet-givende og belastende legetimen, er begeret fullt.

Jeg vil så langt det er mulig råde de som ønsker denne mannen som fast-lege til å vurdere sin beslutning opptil flere ganger. For meg var han kun inkompetent. Forståelsesfullhet og oppfyllelse av minstekrav om allmen sosial tilnærming, burde være første kriterium når man skal omgås pasienter. Så langt jeg kan bedømme, har denne kandidaten mangelfullt utviklede evner i så henseende. Jeg har med tilfredshet byttet til en fastlege som besitter alle disse kvaliteter, og er ikke lenger redd for å ikke kunne få den assist jeg trenger. Og attpåtil måtte betale for ikke utførte tjenester. Det bør også være en selvfølgelighet at man ikke engster seg for å bli arrogant behandlet, og tilmed sjikanert av sin egen fastlege. Det er egentlig uhørt. Jeg har ikke hatt denne følelsen etter å ha byttet fastlege.

En god lege.

Frank har for meg væt en veldig dyktg lege.

Dersom du ønsker en profesjonell lege som kaller en spade en spade, hjelper deg kjapt og konkret, med lite dikkedarier, så er han det perfekte valget!

Dersom du trenger noen som kan sy puter under armene dine, så finn deg en annen lege, ev. ta deg sammen!

Styr unna FRK hvis du kan!

Fikk time hos FRK pga min fastlege ( som er veldig flink) ikke var tilstede den dagen. Han var utrolig arrogant og aggressiv. Synes han var direkte ufin og fornærmende. Fikk beskjed at han hadde ikke tid ( da var klokka to på dagen) til å hjelpe meg pga at han hadde 1 pasient til og dessuten måtte nå noe med sønnen sin. Når man kommer med noe som man føler har forverret seg i løpet av natten og han svarer at han ikke bryr seg om hvordan man hadde det om natten, så blir man ganske matt. Dette er en lege jeg håper jeg ikke møter igjen. Men jentene i skranken er derimot veldig greie.

Meget bra lege

Dr. Kristiansen har vært min fastlege i mange år, og han tar seg tid til sine pasienter. Jeg er meget fornøyd meg han.

Fornøyd

Jeg har slitt med ryggsmerter i over ti år. Var hos min tidligere fastlege og fortalte om plagene flere ganger uten å bli tatt seriøst. Første time jeg hadde hos FRK ble det foretatt grundig sjekk og jeg ble henvist til MR og spesialist på UNN. Nå har jeg fått en revmatisk diagnose og blir fulgt opp på en verdig måte.

Er det noe man kan trekke ned på, så er det ventetiden. Men som flere andre sier her, dette er en lege som tar seg tid til pasientene sine, så jeg har ingenting i mot å vente 15 min ekstra.

Tar deg på alvor

Jeg er meget fornøyd med Frank Robert som fastlege. Han har alltid tatt meg på alvor og henvist meg til UNN dersom det har vært nødvendig. Flink til å samtale for å finne ut hvordan man har det.

Han er også kjempeflink med barn og klarer å skape tillit. Totalt sett en dyktig lege som det burde finnes flere av.

Skuffet!

Jeg har hatt FRK i 20 år og har vært delvis fornøyd med han. Han er arrogant og til tider lite intressert i det jeg kommer å forteller. Jeg gruer meg til å komme med problemer til han pga jeg aldri vet hvordan han vil reagere. Om han er hyggelig eller uintrissert. Jeg ble i vår alvorlig syk. Jeg ble akutt opr og tatt beinmargsprøver. Jeg ble sykemeldt i 2mnd, når jeg da skulle be om 1uke til, kryssforhørte han med pga at jeg trengte lengere sykemelding pga vidre utredelse på UNN. Dette oppleves forferdelig ubehagelig og vondt. Jeg har en tøff turnus og jobber 75% natt på UNN. Jeg trenger både tid til å komme meg etter alt som har skjedd. men dette hadde han lite og ingen forståelse for. Han sykemeldte meg, men var kort og mutt. Det er vondt å ikke føle at man blir trudd. Han ringer meg altså opp og kryssforhører meg og er rimelig spydig på tlf. Dette ble så vondt for meg at jeg knakk helt sammen etterpå. Har nå byttet fastlege til min manns lege.

Ikke å anbefale

Nå går jeg fast til en annen lege på samme legekontor som jeg er svært fornøyd med, men han har vært en en del borte, men hatt en utrolig dyktig ung, kvinnelig vikar som stedsfortreder, men denne ene gangen fikk jeg time hos Frank, hadde aldri vært hos han før og presenterte skaden som jeg selv viste var relativt alvorlig med tanke på hendelesforløpet. Når jeg kom på timen virket det ikke som legen tok meg seriøs, det virker som han ikke trodde på skaden, smerten eller omsendighetene.

Sendte meg hjem med en sykemelding på 3 dager og betennelsesdempende. Etter de 3 dagene var gått kom jeg inn til en annen lege (Unni), heller ikke min fastlege hvor jeg fikk en ordentlig undersøkelse, hun sjekket skaden opp mot bøker, internett og konsulterte med noen andre før hun sykemeldte meg i en mnd tid, henviste meg til MR og spesialist.

For en stund tilbake ble jeg operert og er nå god som gull, no thanks to Frank. Arrogant type som ikke ser ut til og trives i jobben. Sikkert en god kunnskapsrik lege, men utrolig arrogant holdning og måte og kommunisere på dessverre.

Uprofesjonell

Anklaget meg for å finne på ting. Avbrøyt meg midt i setninger. Ekstremt liten grad av forståelse og sympati.

Uengasjert

Har hatt FRK som fastlege i 20 år, men jo eldre jeg har blitt, jo sterkere har jeg ønsket å bytte.
Han er ofte sen, selv når du har første timen på dagen.
Han er lite engasjert, ser i pc-skjermen og sier ekstremt lite (som igjen fører til at jeg sitter der som et ?-tegn). Får sjelden svar på det jeg lurer på, og føler ikke at jeg blir hørt eller tatt seriøst.
En gang skrev han til og med ut en bunke papirer og ba meg finne ut av problemet selv!
Jeg må ofte tilbake på grunn av samme problemer, og føler rett og slett at jeg kaster bort mye penger på denne karen.
Er ellers veldig fornøyd med damene i luka og på laben, alltid hyggelig og behjelpelig!

Anbefales ikke

Har vært på flere konsultasjoner hos FRK da min egen lege har vært borte. Samtlige ganger har jeg opplevd FRK som nedlatende og arrogant. Har følt meg liten etter å ha vært inne hos ham, ingen god opplevelse. Dersom jeg blir tilbudt time hos ham nå, så takker jeg heller nei, og venter til min egen fastlege er tilbake. Damene i luka derimot er strålende. Når du føler deg nede etter å ha vært inne hos FRK så får damene i luka iallefall meg opp igjen. De er utrolig blide og hyggelige.

7-8 års erfaringer tar nå sin slutt

FRK har vært min fastlege i 7-8 år, og jeg har nå kommet frem til at jeg nå må bytte.

At jeg ikke har byttet ennå kommer av at han trass alt (til sist) skriver henvisning / resept, henviser til spesialist/utredning mv. Jeg har altså fått medisinen, henvisningen osv. i siste ende. Greit, men ikke bra.

Det er mulig at han medisinsk sett er dyktig. Det kan jeg ikke vurdere, siden jeg ikke er lege selv.

Problemet her er at jeg føler at jeg må mase / argumentere lenge med han for å få det, som burde være en selvfølge - og som oftest har vist seg å være slik jeg selv har kjent på kroppen og lest meg frem til. Kanskje det er derfor han nesten alltid er 30-45 minutter forsinket?

Byttet kommer også pga. kontakten, han (ikke) tilbyr: Han ser mest på computer-skjermen, når vi prater. Snakker ofte litt (og noen ganger veldig mye) ovenfra og ned: En "æ vet best"-holdning selvom han - når han i et tilfelle blir konfrontert med fakta - må innrømme, at han ikke vet (og da tar han like gjerne med alle leger i samme slengen).

Som konsekvens av det ovenstående føler jeg nå, at tilliten og kontakten er begrenset såpass mye, at jeg må bytte fastlege.

arrogant/trist

Ringer NLS i ønske om samtale med allmenlege Ole Norden fredag kl 13.57.
Da vedkommende har fri,driver forskning eller har timer ved Tromsø legevakt osv, får undertegnede kun kommunisert med resepsjonen ved senteret.
Formidler utfordringer ift helsesituasjon på en adekvat, høflig og ydmyk måte.
Uttrykker ønske om samtale med vakthavende lege eller resept på tidligere medisin(behovsmedisin) foreskrevet av fastlege ON.
Formidler grunn og historikk godt til kvinnelig resepsjonist(som ikke navngis).
Mottar lovnad om tilbakemelding og mottar dette pr tlf på profesjonelt håndtert vis via resepsjonen. Uten konsultasjon/kommunikasjon utskrives medisin som erfaringsmessig har gitt uønskede bivirkninger for undertegnede.
Da dette settes spørsmålstegn ved fra undertegnede, er beskjed at vakthavende lege(Frank Kristiansen) underettes og tar kontakt.
Kl 15.19 har kontakt uteblitt og undertegnede kontakter NLS via nummer 776 61888.
Kommuniserer med ny kvinne i resepsjonen som setter tlf over til lege,uten svar.
Ringer da på nytt samme nummer i delvis panikk grunnet stengetid 15.30 om få minutter.
Er klar over at legevakt kan dekke medisinske behov ,men har ettertrykkelig påpekt at rent geografisk ønskes ikke bilkjøring grunnet helsemessige forhold.
Kvinnen i resepsjonen formidler at såkalt vakthavende lege allerede har forlatt bygget og hun ikke annet enn ønske meg "riktig god helg"...
Da søvnen min skriver seg til få timer siste uke, samt det faktum at medisin utskrevet av min faste lege vanligvis får utfordringer bort i løpet av et døgn, er det trist å møte et helsevesen uten brukermedvirkning.
Frank Kristiansensens konsultasjon uten kommunikasjon gjør at jeg evnt måtte tatt ut et medikament på apoteket som gjør meg sløvere, uvel og ekstremt ukritisk.
Tas i betraktning når vi møtes i trafikken.. god helg

Veldig fornøyd med FRK

En veldig dyktig lege som ivaretar hele pasienten og bryr seg om hvordan det går med både jobb/familie/studier og ikke bare symptomene man har der og da. Serviceinnstilt, ringer omså utenom arbeidstid for å gi beskjed, og fantastisk flink med barn. Noen ganger endel ventetid, men det er fordi han faktisk tar seg TID til pasienten der og da og ikke bare kaster deg ut når klokka er der.

I tillegg er damene i luka og på laben de flinkeste og hyggeligste i hele landet, vil jeg våge å påstå!

Burde ha bytta lege for lengst!

Har hatt han som fastlege helt siden barndom, er 24 nå. Hver gang jeg har hatt noen form for plager/smerter, har jeg kommet ut uten å ha blitt noe smartere på ting man har spurt om. Å har man noen form for rus-relaterte problemer eller noen andre tanker og bekymringer, ja så er dette den siste legen du vil dele det med. Kastet bort altfor mye penger og tid på legetimer hos han.

Arrogant og umodent

Jeg var absolutt ikke fornøyd med FRK som fastlege. Oppfører seg umodent . Tar ikke inn opplysninger og er aggressiv og arrogant. Han kunne vert litt mer høflige mot pasientene sine...og man føler seg ikke å tatt på alvor.

Veldig ubehagelig og nedlatende

Oppfører seg umodent. Later til å vite det som passer ham i øyeblikket fremfor å høre om eller diskutere problemstilling. Tar ikke inn opplysninger og er aggressiv og truende. "Om du vil diskutere må sønnen din (som er pasienten) gå ut og da kan det bli ubehagelig". Skiftet lege til ungene på timen. Jøss!

Utrolig fornøyd

Selv om det tar litt extra og vente:) så er jeg fornøyd
med FRK. Fikk opp journalen min ordna medisiner.
Og legekontoret gode mennesker og godt service instilt :)

Helt ok

Dårlig sosial kompetanse. Lytter men virker agressiv og ikke alltid like engasjert. Sender videre til andre spesialister fort.

Lege som tar pasienten på alvor og følger opp

Er seriøs og tar den nødvendige tid som trengs ved konsultasjon. Henviser pasienter videre når behovet er tilstede. Mao en alle tiders lege.