Frank Robert Kristiansen

Nordbyen legesenter

2002

Nordbyen legesenter Telefonnummer77 66 18 8077 66 18 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Stakkevollvegen 33 9010 Tromsø
Frank Robert Kristiansen er en av 72 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Frank Robert Kristiansen

En døktig Lege

Både min datter og æ hadde Frank i mange år. Han er en døktig lege som tar sæ tid til og lytte til pasienten, og gir pasienten den tiden h*n trenger, er ærlig og er det noe han ikke vet svaret på, så ringer han til de som vet. Noe som har betydd ekstremt mye for oss. Vi begge har vanskelige sykdommer, (for alle leger) og for oss er det et must at legen er som Frank.

For oss er ærlighet en hærlighet, han kaller en spade for en spade og går ikke rundt grøten.
Anbefaler han på det varmeste :)

Sosialt inkompetent

Det bør være et minste-krav at man kan stole på sin lege. Etter flere år og en rekke negative opplevelser, har jeg sett meg nødt til å bytte fastlege. Det siste besøket resulterte i at jeg gjorde nettopp det. Begeret ble fyllt alene på denne avtalen, hvor jeg hadde bedt ham om hjelp til å fylle inn en yrkesskade-melding til NAV.

Ikke bare sjikanerte han meg med å klistre en feil-psykiatrisk belastende diagnose til meg, som en hån overfor mitt sykdomsbilde. I tillegg nektet han å assistere meg med å nettopp fylle inn yrkesskade-meldingen, som jeg trodde var nettopp det en lege kunne bistå med. "Dette er da sekretær-arbeid"- Klarte han å lire av seg, før jeg resignert måtte forlate hans kontor med uforettet sak.

Når jeg i tillegg ble sendt på dør med beskjed om at jeg nok hadde med å betale fullt ut for denne intet-givende og belastende legetimen, er begeret fullt.

Jeg vil så langt det er mulig råde de som ønsker denne mannen som fast-lege til å vurdere sin beslutning opptil flere ganger. For meg var han kun inkompetent. Forståelsesfullhet og oppfyllelse av minstekrav om allmen sosial tilnærming, burde være første kriterium når man skal omgås pasienter. Så langt jeg kan bedømme, har denne kandidaten mangelfullt utviklede evner i så henseende. Jeg har med tilfredshet byttet til en fastlege som besitter alle disse kvaliteter, og er ikke lenger redd for å ikke kunne få den assist jeg trenger. Og attpåtil måtte betale for ikke utførte tjenester. Det bør også være en selvfølgelighet at man ikke engster seg for å bli arrogant behandlet, og tilmed sjikanert av sin egen fastlege. Det er egentlig uhørt. Jeg har ikke hatt denne følelsen etter å ha byttet fastlege.

En god lege.

Frank har for meg væt en veldig dyktg lege.

Dersom du ønsker en profesjonell lege som kaller en spade en spade, hjelper deg kjapt og konkret, med lite dikkedarier, så er han det perfekte valget!

Dersom du trenger noen som kan sy puter under armene dine, så finn deg en annen lege, ev. ta deg sammen!

Styr unna FRK hvis du kan!

Fikk time hos FRK pga min fastlege ( som er veldig flink) ikke var tilstede den dagen. Han var utrolig arrogant og aggressiv. Synes han var direkte ufin og fornærmende. Fikk beskjed at han hadde ikke tid ( da var klokka to på dagen) til å hjelpe meg pga at han hadde 1 pasient til og dessuten måtte nå noe med sønnen sin. Når man kommer med noe som man føler har forverret seg i løpet av natten og han svarer at han ikke bryr seg om hvordan man hadde det om natten, så blir man ganske matt. Dette er en lege jeg håper jeg ikke møter igjen. Men jentene i skranken er derimot veldig greie.

Meget bra lege

Dr. Kristiansen har vært min fastlege i mange år, og han tar seg tid til sine pasienter. Jeg er meget fornøyd meg han.